Silnik 059-1 ( sport 2 )

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: Kapiii » 2008-02-28, 08:22

A posiadasz może taką głowicę? Pamiętam ten temat, było dużo niedowiarków. Pytaniem było, skąd WSK Dudek, S2 ma 15KM, jak podaje książka Naprawa, Eksplatacja WSK czy jakoś tam, podaje, iż to przez zastosowanie górnego wydechu. A gdzie jakiekolwiek informacje o głowicy? Ja posiadam pare zdjęć, pamiętam że jeden z użytkowników przysłał mi je. Zdjęcia pochodzą z aukcji allegro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: Wojtek » 2008-02-28, 12:41

Andi wielokrotnie mówił że mierzył ciśnienie sprężania w tym samym silniku z głowicą zwykłą oraz taką jak na zdjęciu i nie było żadnej różnicy. Zresztą ten nadlew którego brakuje w tej głowicy nijak się ma do jej położenia względem cylindra. Tzn nie podwyższa glowicy. Głowica opiera się na cylindrze tylko w miejscu 'zatoczenia'. Pytanie tylko czy faktycznie jest ono głębiej czy nie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: Fenix » 2008-02-28, 14:51

Kapiii pisze:pamiętam że jeden z użytkowników przysłał mi je. Zdjęcia pochodzą z aukcji allegro.
Z allegro jak z allegro = ale na pewno ten blat pod głowiczkami pochodzi z mojej kuchni. Zauważ że są to dwie różne głowice, a nie jedna,( to nie jest ta sama na obu zdjęciach). Trzecia z moich głowic - identyczna - zamontowana była w moim Dudusiu.
Wojtek pisze:Głowica opiera się na cylindrze tylko w miejscu 'zatoczenia'. Pytanie tylko czy faktycznie jest ono głębiej czy nie.
No i tak jest jak piszesz! Opiera się na zatoczeniu, wgłębieniu. To już przerabialiśmy w tej dawnej dyskusji, chyba sprzed dwu lat. I możesz mi wierzyć, możesz nie wierzyć: ale faktycznie głowica jest trochę płytsza niż te normalne, typowe (podwyższone).
A swoją drogą to ona w katalogu części zamiennych ma podobno nawet inną numerację. Nie wiem, nie sprawdzałem, bo nie mam katalogu. Ale ktoś z forumowiczów "wynalazł" tą informację z katalogu i to on pierwszy nam zakomunikował: że to musi być jednak inna głowica bo w katalogu silników Sporta 2 i Dudka ta głowica ma trochę inne oznaczenie.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: andi » 2008-03-02, 09:07

Fenixie pamiętam naszą dyskusję na ten temat, faktycznie te głowice maja inny nr katalogowy i prawdą też jest że kiedyś specjalnie dokonałem pomiarów ciśnienia sprężania, różnicy nie było, tyle fakty .
Właściwie można by było przyjąć że ta głowica nie podnosi mocy silnika, ale tego nie jesteśmy całkowicie pewni, potwierdziły by to dopiero testy na hamowni więc zawsze zostaje cień nadziei .

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-1 ( sport 2 )

Post autor: rykun » 2008-03-02, 14:30

andi pisze:kiedyś specjalnie dokonałem pomiarów ciśnienia sprężania, różnicy nie było
Ja wcale się nie dziwię że nie ma różnicy w ciśnieniu sprężania. Cały czas obracamy sie w kręgu silników 2t. Tam panują inne zasady niż w silnikach czterosuwowych. Chociażby dlatego że w 2t możemy rozróżnić stopień sprężania i rzeczywisty stopień sprężania, zależny od wysokości okna wydechowego względem górnej krawędzi cylindra. Okno wylotowe jest przecież wielką "dziurą" w gładzi cylindra przez którą ulatuje kompresja. Dlatego w niektórych katalogach Honda NSR ma rzeczywisty stopień sprężania 6,8:1 a stopień sprężania 12:1. W dwusuwie na ciśnienie sprężania bardzo duży wpływ ma rezonans wydechu. Wtłacza on mieszankę powodując znaczne podwyższenie ciśnienia. Zatem nie możemy prawidłowo zmierzyć ciśnienia sprężania wkręcając w gwint od świecy manometr. Dopiero po odpaleniu silnika możemy to dokładnie stwierdzić. Ja bym się przyjrzał jeszcze cylindrowi od sporta czy nie ma jakiś zmian. Faktycznie możemy się tylko domyśleć czy zwiększenie stopnia sprężania zwiększy moc. Sport ma inny wydech który może wpływać na wzrost mocy, ma bardziej precyzyjny gaźnik i trochę lżejsze magneto. W tych podzespołach bym szukał "magicznej" tego mocy silnika. Ogólnie porównywanie mocy w pełni oryginalnych silników na paliwie z epoki nie ma sensu w dobie rzemieślniczych części i lepszej jakości olejów. Poza tym nie wydaje mi się aby wszystkie silniki miały 15KM. Te badane na hamowni były precyzyjnie ręcznie składane jako prototypy. Dlatego w "papierach" ma vmax 100km/h aby zabezpieczyć się przed reklamacjami ze strony niedoróbek i obniżonych osiągów. Wystarczy wszystko doprowadzić do ładu i otrzymujemy zupełnie inny silnik.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości