silnik 175 zaplon motorynka

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: halcik » 2016-02-16, 11:06

Klakson w komarku działa, zależnie od obrotów silnika :lol: . Kiedyś nie było obowiązku świecenia cały dzień i rozumiem ludzi, którzy się na coś takiego decydowali. Dzisiaj możemy poprawić ładowanie i się cieszymy, kiedyś tak prosto nie było, bo nawet jak się pomysł jakiś urodził to dostęp do części był utrudniony.

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: jakemdural » 2016-02-16, 11:40

Savier skoro tak to po co konstruowałeś cdi do wuesek?
Trzeba było pójść w te stronę... :P
Tak klakson w kumarku... pri pri pri :what:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: Savier » 2016-02-16, 12:14

Bo przerywacz. :D
Ciekawi mnie z czego ten czop zrobili... Wydaje się znacznie dluższy od oryginalnego.

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: jakemdural » 2016-02-16, 12:19

:? ,bo jest dłuższy , nie ma sladu po spawie ani nic...

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: halcik » 2016-02-16, 14:27

Mój pomysł na taki zapłon (uwaga pisze fantazję)
wyrobiony klin na wale obcinasz bez żadnych emocji, nawiercasz wiertełkiem 7 i gwintujesz na 8, bierzesz wał romet/komar/ogar205, tniesz przy przeciwwadze, robisz gwint i wkręcasz w miejsce śruby wału wsk 175. Wszelkie niedokładności niwelujesz tnąc krócej lub idąc z 0,5 do tokarza.
Opcja mniej spartańska obejmuje całość robót u tokarza :evil:
Z tym klaksonem trafiłeś, nie umiałem napisać tego dźwięku :D :D

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: jakemdural » 2016-02-17, 11:14

a zapłon od charta by pasował?
jaka ma moc? ładowanie ,światła...
wie ktoś?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: Muciek » 2016-02-17, 11:17

Fabrycznie ładowanie światła są słabe, ale da się to przewinąć na 120W. Pasować będzie.

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: jakemdural » 2016-02-17, 11:23

Ok dzięki, ktoś jeszcze może się wypowiedzieć?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: silnik 175 zaplon motorynka

Post autor: czankete » 2016-02-17, 11:59

jakemdural pisze:a zapłon od charta by pasował?
jaka ma moc? ładowanie ,światła...
wie ktoś?
...pasowałby - przecież masz odpowiedź parę postów wyżej łącznie z wklejonym linkiem do wątku rometowskiego zapłonu charta innowacyjnie ale oryginalnie zamontowanego w silniku wsk 125,
jakemdural pisze:Ok dzięki, ktoś jeszcze może się wypowiedzieć?
...co tu więcej dodawać, pod względem mechanicznym zapłon od motorynka stella z silnikiem 023 = zapłon jak w charcie z silnikiem 027 = zapłon z klasycznego silnika rometowskiego 017 czy 023 z tym że ten ostatni w odróżnieniu od wcześniej wymienionego jest mniej wydajny prądowo i jest na przerywaczu. Taki właśnie układ ktoś zaadoptował do silnika, który zaprezentowałeś ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość