Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Odpowiedz
JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: JimmyPage » 2016-09-14, 18:44

Witam
Jestem w trakcie a raczej po przymiarce do składania silnika W2 do mojej czwórki. Zanim złożę wszystko do kupy chcę zdystansować skrzynię i wał. Zamówiłem już podkładki dystansowe. Tu pojawiają się moje pytania: Czy pomiar luzu wałka pośredniego wystarczy wykonać suwmiarką, przyjmując za bazę (tzn. opierając ją o okolice gniazda tulejki brązowej)? Jak z pomiarem luzu na wałku głównym? Jeśli ktoś z Was dystansował wał i może powiedzieć czy podkładki dajemy symetrycznie takiej samej grubości po obu stronach wału ? Jaki sposób na zbadanie luzu na wale? Wiem, że można to zrobić pomiarowo/ matematycznie a można przeszlifować bieżnie starych łożysk i zrobić metodą prób i błędów. Czy do tych wszystkich pomiarów wystarcza suwmiarka czy trzeba zaopatrzyć się np. w czujnik zegarowy i odpowiednio go zamocować? Ostatnie kwestia- tulejki brązowe: wymieniać czy nie? W gniazdach siedzą ciasno luz promieniowy jest wyczuwalny ale cięzko mi określić jak duży jest.

To by było na tyle. Dużo pytań, mętlik w głowie. Chciałbym wykonać porządny remont, dlatego proszę osoby doświadczone w bojach o pomoc i opinie :)

Pawel895
Posty: 69
Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Siechnice
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: Pawel895 » 2016-11-10, 22:09

Chętnie by się przyłączył do tych pytań szczególnie o dystansowanie skrzyni niedługo też mnie to czeka jak by ktoś mógł podpowiedzieć co i jak byłbym wdzięczny

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: mietek009 » 2016-11-10, 22:24

Musicie zwyczajnie zminimalizować lub skasować luz wałka zdawczego (patrząc od góry luz lewo-prawo). Należy pamiętać aby po mocnym skręceniu połówek śrubami wraz z uszczelką oczywiście wałek zdawczy obracał się bez większych oporów na biegu jałowym.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: grzechu212 » 2016-11-10, 23:23

przez JimmyPage » 2016-09-14, 18:44
Witam
Jestem w trakcie a raczej po przymiarce do składania silnika W2 do mojej czwórki. Zanim złożę wszystko do kupy chcę zdystansować skrzynię i wał. Zamówiłem już podkładki dystansowe. Tu pojawiają się moje pytania: Czy pomiar luzu wałka pośredniego wystarczy wykonać suwmiarką, przyjmując za bazę (tzn. opierając ją o okolice gniazda tulejki brązowej)? Jak z pomiarem luzu na wałku głównym? Jeśli ktoś z Was dystansował wał i może powiedzieć czy podkładki dajemy symetrycznie takiej samej grubości po obu stronach wału ? Jaki sposób na zbadanie luzu na wale? Wiem, że można to zrobić pomiarowo/ matematycznie a można przeszlifować bieżnie starych łożysk i zrobić metodą prób i błędów. Czy do tych wszystkich pomiarów wystarcza suwmiarka czy trzeba zaopatrzyć się np. w czujnik zegarowy i odpowiednio go zamocować? Ostatnie kwestia- tulejki brązowe: wymieniać czy nie? W gniazdach siedzą ciasno luz promieniowy jest wyczuwalny ale cięzko mi określić jak duży jest.

To by było na tyle. Dużo pytań, mętlik w głowie. Chciałbym wykonać porządny remont, dlatego proszę osoby doświadczone w bojach o pomoc i opinie :)
Ja robię to tak ;D. Najpierw przygotuj sobie komplet starych łożysk odpowiednio przeszlifowanych tak aby luźno wpadały na czopy wału i wałek główny oraz w gniazda po wciśnięciu ręką. Skrzynie dystansujesz od lewej strony (od strony sprzęgła). Dobieraj tak podkładki na wałki aby po skręceniu mocno karterów bez uszczelki obracały się swobodnie, ale bez luzu osiowego. Co do wału to tam żadnych podkładek nie dajemy(przynajmniej tak do tej pory było ;-) ), po zmierzeniu luzu + grubość uszczelki (polecam klingieryt lub gambit z racji mniejszej ściśliwości) ustawiasz go jedynie symetrycznie na czopach względem karterów używając do tego szczelinomierza.
WSZYSTKO JEST NA FORUM WYSTARCZY POSZUKAĆ :)
Destroyers of the system

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: waldek19 » 2016-11-11, 07:35

A czy może występować jakaś niewielka tolerancja luzów na wałkach np. 0,1mm- 0,2mm i czy jak skręcimy to na zero to przy rozgrzanym silniku nie będzie tendencji do przycierania się.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: rss » 2016-11-11, 11:23

odchylki nie tylko moga, ale wystepuja :) (tolerancja)
a zakleszczaniem sie nie martw - aluminium ma wieksza rozszerzalnosc cieplna niz stal
i po nagrzaniu luz sie powiekszy.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
zainak
Posty: 78
Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: zainak » 2016-11-11, 19:07

komplet łożysk do testowania, lekko oszlifowanych aby wchodziły łatwo w gniazda,

następnie zabawa skręcanie i rozkręcanie karterów razem z uszczelką, dopieranie podkładek dystansowych,

bywa że i po kilkanaście razy powtarzam procedurę,

ale na tyle silników co zmontowałem skrzynie biegów pracowały bez problemów

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: Skinder » 2016-11-12, 00:35

Na zero to bym nie świrował, luz rzędu 0.1-0.2 będzie na pewno ok.

JimmyPage
Posty: 183
Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
Kontaktowanie:

Re: Składanie silnika W2 (Dystansowanie)

Post autor: JimmyPage » 2016-11-13, 15:35

Tak zrobię. Chciałem zostawić luz na zdawczym około 0.5 ale postaram się skasować go do 0.2-0.3 pośredni może minimalnie ciaśniej o ile to wszystko będzie się ładnie zazębiać. Złożyłem wałek główny na łożysku C3 i strasznie to lata na boki. Chwytając za wałek, luz który na wewnętrznej bieżni jest delikatny, na końcu wałka robi się około 5 mm. Oczywiście po złożeniu połówek luz ten znika za sprawą wałka zdawczego. Mowa oczywiście o luzie promieniowym. Ale chyba wymienie to łożysko na standardowe.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości