Wyciek z pod kopniaka.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: HP » 2008-06-19, 14:26

Witam.
Po przejechaniu okolo 30 km w moim Kobuzie zauwazalna jest spora struzka oleju, ktora wyplywa spod kopniaka.
Jak to uszczelnic?
Czy jest tam zimering czy inne uszczelnienie?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: pawel15 » 2008-06-19, 15:07

Tam na wałku kopniaka powinien być oring uszczelniający o ile się nie mylę :).

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: gabste » 2008-06-19, 20:29

pawel15 dokładnie tak powinien być ten oring:D

Awatar użytkownika
Mieszko_94
Posty: 33
Rejestracja: 2008-06-17, 12:01
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Mieszko_94 » 2008-06-19, 22:43

Albo wałka od biegów tam tez jest oring moze tam jest wyciek i leci olej na starter u mnie tez tak leci pozdro
W Moich Żyłach płynie benzyna Zamiast Serca Świszczy Turbina

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: gabste » 2008-06-19, 22:51

Sorki Mieszko_94 ale tu jest problem z 175 a ty z tego co widze masz 125. A wsk 175 niema oringa na zmieniaczu

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: irek » 2010-03-22, 10:26

Wiem, że ten temat jest stary jak cholera ale problem aktualny. Cieknie oczywiście spod wałka kopnika w mojej WSK 175. Chyba kiedyś ktoś pisał na forum, że zastosował tam simering. Jednak nie udało mi sie odnaleźć nigdzie wzmianki o tym. Może źle szukałem albo jednak niczego takiego nie było. U mnie wymiana oringów pomagała tylko na chwilkę więc postanowiłem zrobić w deklu gniazdo na simmering i osadzić tam uszczelniacz. Mam tylko pytanie: Czy od tulei do półksiężyca jest na tyle miejsca, żeby osadzić simmering np 20x40x7 (taki idzie do komara na wał) ewentualnie 20x40x10 jaki przychodzi w WSK 175 na wał.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Brat » 2010-03-22, 10:47

co do zimmeringów to nie wiem... ale czy ten zimmering który chcesz założyć to idzie od środka dekla (do sillnika), czy chcesz wytoczyć miejsca na niego od zewnętrznej strony dekla i wbić ??, mój kumpel w mz 250 ma taki zimmering na wierzchu ( z zewnętrznej strony dekla), nie wiem czy było to oryginalnie, ale nie wygląda to źle, no i na pewno dobrze uszczelnia.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: pawel15 » 2010-03-22, 15:45

http://www.wujkafrankamotor.yoyo.pl/viewtopic.php?t=119
Tutaj masz ciekawy temat, ale niestety fotki wygasły. Rozmiar simmeringu jest :). Jeżeli wałek kopniaka jest taki sam jak w WSK 125 to myślę, że powinno się udać :).

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: irek » 2010-03-22, 16:48

Ja chce to umieścić wewnątrz dekla. Czyli w srodku silnika.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: wujcio » 2010-03-22, 17:53

puma pisze:Ja chce to umieścić wewnątrz dekla. Czyli w srodku silnika.
Jaki to ma sens?
Przecież w bocznej kapie jest tulejka która powinna być smarowana, jeśli nie będzie tam oleju to CI wytrze dziurę kopniak...
Sam zobacz że oring jest w połowie tej tulejki bliżej zewnątrz...
Po drugie od środka nie ma miejsca trzeba wspawać jakiś nadlew żeby była możliwość wstawienia simerignu
Po trzecie przecież boczna kapa działa też jako dystans dla ośki wałka kopniaka więc wyklucza to simering
Jedyne rozwiązanie to wstawić malutki simering maksymalnie od zewnątrz

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: irek » 2010-03-22, 18:59

No to skoro działa jak dystans to już wszystko jasne. Muszę to zrobić na zewnątrz, poszukam tylko jak najcieńszego simmeringu. Jak już znajdę odpowiedni uszczelniacz i upewnię się, że da rade wyfrezować gniazdo (czy jest na tyle materiału) to wtedy pojade do mojego frezera artysty i mi to zrobi.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Alien » 2010-03-22, 21:07


z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: z-tomek » 2010-03-22, 21:12

A kto wie od czego są te łożyska igiełkowe zamiast tulejek do skrzyni?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Alien » 2010-03-22, 21:53

z-tomek pisze:A kto wie od czego są te łożyska igiełkowe zamiast tulejek do skrzyni?
Z hurtowni..
Nie każda część (tutaj łożysko) zastosowana w usprawnionym motocyklu musi być przeszczepem z ursusa czy ruskiej motopompy.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: wujcio » 2010-03-22, 21:55

Alien no OK ale zobacz że tu jest sam wałek zmiany biegów i nie ma wałka rozrusznika ;)

jak od czego te łożyska pewnie wybrane w sklepie podchodzące na któryś z wymiarów ktoś pisał że są takie łożyska pasujące w kartery ale trzeba zeszlifować wałek pośredni 1 mm

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: z-tomek » 2010-03-22, 21:57

wujcio pisze: jak od czego te łożyska pewnie wybrane w sklepie podchodzące na któryś z wymiarów ktoś pisał że są takie łożyska pasujące w kartery ale trzeba zeszlifować wałek pośredni 1 mm
Albo ciutke rozwiercić otwory w karterach. Kurcze może by zastosować patent taki w mojej 175 --> tylko że droga daleka jeszcze do tego

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Wojtek » 2010-03-22, 23:07

Patent ze szlifowaniem wałka nie daje rezultatu godnego kopiowania pomysłu. Anonimowy fachowiec mówił mi że po około 1500km łożyska były w strzępach. Być może wynika to z niewspółosiowości otworów, którą to wadę tulejkami można zniwelować a łożyska szybko się rozpadną. Inny powód to nieodpowiednia powierzchnia po szlifowaniu aby służyła jako bieżnia.
Inny fachowiec radził rozwiercanie gniazd za jednym razem w obydwu karterach i pozostawienie wałka w formie pierwotnej.

Fajna ta wyścigówka z linku. Zapłon Motoplat, bardzo bardzo fajne urządzenie. Można tam podpatrzeć sporo modyfikacji, które krążyły jako mity na forum :) Dzyndzel do zmiany biegów jest ciekawy aczkolwiek nie rozumiem modyfikacji.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Brat » 2010-03-22, 23:39

dzyndzel zmiany biegów zapewne zmieniony aby zniwelować luz nóżki biegów, Ja rozwiązałem to w swoim poradniku inaczej, bez ingerencji w zmianę czego kolwiek.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: irek » 2010-03-22, 23:40

Wojtek pisze:Dzyndzel do zmiany biegów jest ciekawy aczkolwiek nie rozumiem modyfikacji.
A ja chyba wiem o co chodzi. W WSK 175, żeby wbić wyższy bieg trzeba sporo podnieść stopę, w wyścigu nie ma na to czasu więc zmodyfikowali zmieniacz tak, żeby stopę wystarczyło lekko podnieść. Takie jest moje przypuszczenie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z pod kopniaka.

Post autor: Wojtek » 2010-03-22, 23:48

Ogólnie cel modyfikacji jest oczywisty. Każdy wie że ten mechanizm jest wujowy :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości