silnik w-2 wiatr

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

silnik w-2 wiatr

Post autor: motórzysta47 » 2008-10-21, 18:19

witam




dzisiejszego dnia spacerując po złomie ;-) zobaczyłem silnik do shl m17 gazela czyli silnik w-2 z numerem 07792 . kopnąłem w kopnik lecz pierścionki chwyciły i silnik sie nie kręcił . zapłaciłem za niego całe 32 zł :evil: i gdy przywiozłem do domu zacząłem rozkręcać cylinder .
gdy go zdjąłem zobaczyłem tlok w bdb stanie na n1 i cylinder troche pordzewiały w środku , lecz jakże się zdziwiłem gdy zobaczyłem pieczątke na wale ZMD ,oczywiście wałe 0 luzów :evil:
pięknie się kręci łożyska cacy zapłon czyściutki normalnie rewelacja!!!!!!!!!


i tu moje pytanie ile dalibyście za taki silnik i czy opłacało by sie go zrobić ,a jeśli już to jak usunąć korozje z gładzi cylindra ???

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: pawel15 » 2008-10-21, 19:38

motórzysta47 pisze:witam




dzisiejszego dnia spacerując po złomie ;-) zobaczyłem silnik do shl m17 gazela czyli silnik w-2 z numerem 07792 . kopnąłem w kopnik lecz pierścionki chwyciły i silnik sie nie kręcił . zapłaciłem za niego całe 32 zł :evil: i gdy przywiozłem do domu zacząłem rozkręcać cylinder .
gdy go zdjąłem zobaczyłem tlok w bdb stanie na n1 i cylinder troche pordzewiały w środku , lecz jakże się zdziwiłem gdy zobaczyłem pieczątke na wale ZMD ,oczywiście wałe 0 luzów :evil:
pięknie się kręci łożyska cacy zapłon czyściutki normalnie rewelacja!!!!!!!!!


i tu moje pytanie ile dalibyście za taki silnik i czy opłacało by sie go zrobić ,a jeśli już to jak usunąć korozje z gładzi cylindra ???
Jeżeli to taki dobry silnik to zostaw go dla siebie- może kiedyś Ci się przyda :).
A co do ceny to myślę, że spokojnie ponad 250zł albo i lepiej(popatrz ile chodzą silniki do Gazeli- wyszukiwarka lub allegro nie gryzie ;)).

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: Wojtek » 2008-10-21, 19:44

Pieniądze włożone w uczciwy remont silnika odbierzesz wyłącznie jeżdżąc na nim wiele kilometrów bezawaryjnie. Na rmeoncie silnika WSK nie da się zarobić.

Rdzę z gładzi cylindra usuniesz wyłącznie oddając cylinder do szlifu. Zaraz pewnie ktoś poradzi żebyś zeskrobał papierem ściernym i odpalał to samo się wyczyści ale ja wiem że to nie zda egzaminu.

Jeśli koniecznie chcesz na tym zrobić interes to wystaw silnik na sprzedaż tak jak jest. Ewentualnie szlif cylindra i nowy tłok, to będzie karta przetargowa bo nowy tłok to w naszym kraju remont generalny :D
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: motórzysta47 » 2008-10-21, 21:47

właśnie chyba go zostawie dla siebie bo wał nóweczka zmd .wygląda na to że ktoś po remącie silnika oddał go na złom :razz: przez co trafił w moje ręce .Aha a czy w tych silnikach były jakieś inne planki i czym ogólnie różniły sie od inych 175

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-21, 22:08

Silnik Gazeli miał moc 13,5KM, stopień sprężania wynosił 7,5:1 , inny kąt otwarcia kanałów w cylindrze (z tego co wiem), pewnie przełożenia skrzyni nieco inne, lub te samo co w pierwszych WSK175.

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: adasiek185 » 2008-10-22, 00:27

Wojtek, jeśli cylinder nie jest wyrobiony a rdza jest tylko powierzchniowo to można to usunąć papierem wodnym. Kierunki ruchu tak jak przy szlifie żeby ryski skosne były. Ja tak naprawilem zatarty cylinder do motocykla. Nowy kosztował by z 1200 zł z tłokiem kompletnym a szlifu nie było jak zrobić. I garnek chodzi do tej pory a to było w wakacje robione
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: motórzysta47 » 2008-10-22, 13:56

właśnie cylinder wygląda jakby był dopiero dotarty zadnego progu jedynie ta rdza . tłok wygląda równiez na dopiero co dotarty jedynie pierścienie zapiekły się w rowkach . za chwile rozkręce sprzęgło i zobacze w jakim stanie łożyska na wale

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: adasiek185 » 2008-10-22, 15:00

Ale jest rdza że aż ma wżery czy tylko gładż jest ruda? Weź papier około 500, przetrzyj to na wodzie i zobacz. Jak będzie czysty bez wysiłku przy tym to go przegładź całego tak i git. Reszta w czasie pracy się dotrze
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: motórzysta47 » 2008-10-22, 16:34

zdjąłem przed chwilą sprzęgło i okazało sie że wlany jest świeżutki olej , tarcze w bdb stanie jedynie zębatka kopnika do wymiany i łańcuszek troche naciągnięty ale w niczym to nie przeszkadza . wżerów nie ma jako takich jest jedynie warstwa korozji w niektórych miejscach .

jutro spróbuje wyczyścić to papierem wodnym ,zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: Alien » 2008-10-22, 22:02

Weź papier około 500, przetrzyj to na wodzie i zobacz.
Raczej 2500...a najlepszym wyjściem będzie w tym wypadku jakaś pasta polerska - wszystko pod warunkiem że nie ma wżerów. 500 to stanowczo za gruby papier.

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: adasiek185 » 2008-10-22, 22:38

Kup nowy gar albo zrób szlif i zobacz czy tuleja jest polerowana. Chodzi aby tylko rdze przetrzeć. Resztę pierścienie wygładzą
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: Wojtek » 2008-10-23, 00:42

Wiedziałem że ktoś się uprze przy papierze ściernym. Jeśli koniecznie chcesz ciąć koszty to usuń rdzę najlepszy wg ciebie sposobem (byle nie inwazyjnym) i oddaj cylinder do honowania. Będzie to kosztowało góra 20pln a efekt na miarę oczekiwań.

Głowice do honowania mają ziarno bardziej zbliżone do papieru 500 niż 2500 co nie zmienia faktu że obrabianie cylindra ręcznie to poroniony pomysł. Honownica obrabia równomiernie i tworzy odpowiedni kąt pomiędzy liniami. Jeśli cylinder był niedawno szlifowany to po honowaniu średnica będzie ta sama na całej wysokości tulei. Natomiast po ręcznym skrobaniu nie będzie mowy ani o jednym ani o drugim.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: adasiek185 » 2008-10-23, 08:04

Wojtek, nie przesądzajmy. Może tym papierem zbierze 0.01 mm materiału. To nie jest bardzo dużo. Zresztą wszystko jak pochodzi to się dopasuje i tak. Chodzi tylko o zdjęcie rdzy z powierzchni tulei, tym bardziej że nie ma wżerów
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-23, 12:56

G*wno ci się dopasuje jak materiału będziesz miał na minus (zebrane za dużo) w niektórych miejscach cylindra!

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: adasiek185 » 2008-10-23, 14:29

A do czego to gowno ma się dopasować? Chodzi o zdjęcie rdzy a nie szorowanie metalu przez godzinę!
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-23, 15:52

Jak dla mnie to możesz urwać w kubku ucho i wsadzić sobie do góry nogami zamiast tłoka :-D :-D

motórzysta47
Posty: 32
Rejestracja: 2008-10-11, 19:20
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: motórzysta47 » 2008-10-23, 18:32

Żbiku dpbry pomysł tylko poszukam jutro odpowiedniej średnicy :hah: .a tak na serio to już postanowiłem że zrobie ten szlif tłok orginał pierścionki też i bedzie gites


tylko ze ze mnie raczej nie za dobry mechanik do motorów :-( więc mam pytanie kto by się mógł podjąć zrobienia remontu tego silnika ,oczywiście jeśli ktoś jest z okolic katowic :-)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: adasiek185 » 2008-10-23, 19:03

Eee kubek jako tłok to nie. Słyszałem o tłokach z dębu obitych blachą, ale z kubka to nie
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
Piórek22
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-19, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: Piórek22 » 2008-10-23, 19:28

Ale macie problemy ja tez mialem cylinder uzywany ladny i lezal troche w stodole i tez zardzewial wziolem papier 2000 przeszlifowalem i juz od 2 lat jezdzi.Kazdy nie robi jak chce ale jak nie ma wzerow to nie ma sensu robic szlifu chyba ze kwalifikuje sie srednica.....zmierz zobacz....

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: silnik w-2 wiatr

Post autor: WSKarz » 2008-10-23, 20:56

PAPIEREM ŚCIERNYM MOŻNA sobie tylko DUPE wytrzeć! Wszystko się będzie szybciej zużywać, i tłok i pierścienie no i nierównomiernie, papier to jest w biedronce za 10zł cały katon rolek :razz:
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości