Strona 1 z 2

silnik w-2 wiatr

: 2008-10-21, 18:19
autor: motórzysta47
witam




dzisiejszego dnia spacerując po złomie ;-) zobaczyłem silnik do shl m17 gazela czyli silnik w-2 z numerem 07792 . kopnąłem w kopnik lecz pierścionki chwyciły i silnik sie nie kręcił . zapłaciłem za niego całe 32 zł :evil: i gdy przywiozłem do domu zacząłem rozkręcać cylinder .
gdy go zdjąłem zobaczyłem tlok w bdb stanie na n1 i cylinder troche pordzewiały w środku , lecz jakże się zdziwiłem gdy zobaczyłem pieczątke na wale ZMD ,oczywiście wałe 0 luzów :evil:
pięknie się kręci łożyska cacy zapłon czyściutki normalnie rewelacja!!!!!!!!!


i tu moje pytanie ile dalibyście za taki silnik i czy opłacało by sie go zrobić ,a jeśli już to jak usunąć korozje z gładzi cylindra ???

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-21, 19:38
autor: pawel15
motórzysta47 pisze:witam




dzisiejszego dnia spacerując po złomie ;-) zobaczyłem silnik do shl m17 gazela czyli silnik w-2 z numerem 07792 . kopnąłem w kopnik lecz pierścionki chwyciły i silnik sie nie kręcił . zapłaciłem za niego całe 32 zł :evil: i gdy przywiozłem do domu zacząłem rozkręcać cylinder .
gdy go zdjąłem zobaczyłem tlok w bdb stanie na n1 i cylinder troche pordzewiały w środku , lecz jakże się zdziwiłem gdy zobaczyłem pieczątke na wale ZMD ,oczywiście wałe 0 luzów :evil:
pięknie się kręci łożyska cacy zapłon czyściutki normalnie rewelacja!!!!!!!!!


i tu moje pytanie ile dalibyście za taki silnik i czy opłacało by sie go zrobić ,a jeśli już to jak usunąć korozje z gładzi cylindra ???
Jeżeli to taki dobry silnik to zostaw go dla siebie- może kiedyś Ci się przyda :).
A co do ceny to myślę, że spokojnie ponad 250zł albo i lepiej(popatrz ile chodzą silniki do Gazeli- wyszukiwarka lub allegro nie gryzie ;)).

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-21, 19:44
autor: Wojtek
Pieniądze włożone w uczciwy remont silnika odbierzesz wyłącznie jeżdżąc na nim wiele kilometrów bezawaryjnie. Na rmeoncie silnika WSK nie da się zarobić.

Rdzę z gładzi cylindra usuniesz wyłącznie oddając cylinder do szlifu. Zaraz pewnie ktoś poradzi żebyś zeskrobał papierem ściernym i odpalał to samo się wyczyści ale ja wiem że to nie zda egzaminu.

Jeśli koniecznie chcesz na tym zrobić interes to wystaw silnik na sprzedaż tak jak jest. Ewentualnie szlif cylindra i nowy tłok, to będzie karta przetargowa bo nowy tłok to w naszym kraju remont generalny :D

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-21, 21:47
autor: motórzysta47
właśnie chyba go zostawie dla siebie bo wał nóweczka zmd .wygląda na to że ktoś po remącie silnika oddał go na złom :razz: przez co trafił w moje ręce .Aha a czy w tych silnikach były jakieś inne planki i czym ogólnie różniły sie od inych 175

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-21, 22:08
autor: ŻbiKu
Silnik Gazeli miał moc 13,5KM, stopień sprężania wynosił 7,5:1 , inny kąt otwarcia kanałów w cylindrze (z tego co wiem), pewnie przełożenia skrzyni nieco inne, lub te samo co w pierwszych WSK175.

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-22, 00:27
autor: adasiek185
Wojtek, jeśli cylinder nie jest wyrobiony a rdza jest tylko powierzchniowo to można to usunąć papierem wodnym. Kierunki ruchu tak jak przy szlifie żeby ryski skosne były. Ja tak naprawilem zatarty cylinder do motocykla. Nowy kosztował by z 1200 zł z tłokiem kompletnym a szlifu nie było jak zrobić. I garnek chodzi do tej pory a to było w wakacje robione

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-22, 13:56
autor: motórzysta47
właśnie cylinder wygląda jakby był dopiero dotarty zadnego progu jedynie ta rdza . tłok wygląda równiez na dopiero co dotarty jedynie pierścienie zapiekły się w rowkach . za chwile rozkręce sprzęgło i zobacze w jakim stanie łożyska na wale

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-22, 15:00
autor: adasiek185
Ale jest rdza że aż ma wżery czy tylko gładż jest ruda? Weź papier około 500, przetrzyj to na wodzie i zobacz. Jak będzie czysty bez wysiłku przy tym to go przegładź całego tak i git. Reszta w czasie pracy się dotrze

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-22, 16:34
autor: motórzysta47
zdjąłem przed chwilą sprzęgło i okazało sie że wlany jest świeżutki olej , tarcze w bdb stanie jedynie zębatka kopnika do wymiany i łańcuszek troche naciągnięty ale w niczym to nie przeszkadza . wżerów nie ma jako takich jest jedynie warstwa korozji w niektórych miejscach .

jutro spróbuje wyczyścić to papierem wodnym ,zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-22, 22:02
autor: Alien
Weź papier około 500, przetrzyj to na wodzie i zobacz.
Raczej 2500...a najlepszym wyjściem będzie w tym wypadku jakaś pasta polerska - wszystko pod warunkiem że nie ma wżerów. 500 to stanowczo za gruby papier.

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-22, 22:38
autor: adasiek185
Kup nowy gar albo zrób szlif i zobacz czy tuleja jest polerowana. Chodzi aby tylko rdze przetrzeć. Resztę pierścienie wygładzą

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 00:42
autor: Wojtek
Wiedziałem że ktoś się uprze przy papierze ściernym. Jeśli koniecznie chcesz ciąć koszty to usuń rdzę najlepszy wg ciebie sposobem (byle nie inwazyjnym) i oddaj cylinder do honowania. Będzie to kosztowało góra 20pln a efekt na miarę oczekiwań.

Głowice do honowania mają ziarno bardziej zbliżone do papieru 500 niż 2500 co nie zmienia faktu że obrabianie cylindra ręcznie to poroniony pomysł. Honownica obrabia równomiernie i tworzy odpowiedni kąt pomiędzy liniami. Jeśli cylinder był niedawno szlifowany to po honowaniu średnica będzie ta sama na całej wysokości tulei. Natomiast po ręcznym skrobaniu nie będzie mowy ani o jednym ani o drugim.

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 08:04
autor: adasiek185
Wojtek, nie przesądzajmy. Może tym papierem zbierze 0.01 mm materiału. To nie jest bardzo dużo. Zresztą wszystko jak pochodzi to się dopasuje i tak. Chodzi tylko o zdjęcie rdzy z powierzchni tulei, tym bardziej że nie ma wżerów

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 12:56
autor: ŻbiKu
G*wno ci się dopasuje jak materiału będziesz miał na minus (zebrane za dużo) w niektórych miejscach cylindra!

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 14:29
autor: adasiek185
A do czego to gowno ma się dopasować? Chodzi o zdjęcie rdzy a nie szorowanie metalu przez godzinę!

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 15:52
autor: ŻbiKu
Jak dla mnie to możesz urwać w kubku ucho i wsadzić sobie do góry nogami zamiast tłoka :-D :-D

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 18:32
autor: motórzysta47
Żbiku dpbry pomysł tylko poszukam jutro odpowiedniej średnicy :hah: .a tak na serio to już postanowiłem że zrobie ten szlif tłok orginał pierścionki też i bedzie gites


tylko ze ze mnie raczej nie za dobry mechanik do motorów :-( więc mam pytanie kto by się mógł podjąć zrobienia remontu tego silnika ,oczywiście jeśli ktoś jest z okolic katowic :-)

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 19:03
autor: adasiek185
Eee kubek jako tłok to nie. Słyszałem o tłokach z dębu obitych blachą, ale z kubka to nie

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 19:28
autor: Piórek22
Ale macie problemy ja tez mialem cylinder uzywany ladny i lezal troche w stodole i tez zardzewial wziolem papier 2000 przeszlifowalem i juz od 2 lat jezdzi.Kazdy nie robi jak chce ale jak nie ma wzerow to nie ma sensu robic szlifu chyba ze kwalifikuje sie srednica.....zmierz zobacz....

Re: silnik w-2 wiatr

: 2008-10-23, 20:56
autor: WSKarz
PAPIEREM ŚCIERNYM MOŻNA sobie tylko DUPE wytrzeć! Wszystko się będzie szybciej zużywać, i tłok i pierścienie no i nierównomiernie, papier to jest w biedronce za 10zł cały katon rolek :razz: