Regulacja gaźnika WSK 175 i problemy z tym związane

Odpowiedz
McSb

Regulacja gaźnika WSK 175 i problemy z tym związane

Post autor: McSb » 2007-02-27, 23:42

Moja wsk ciezko zapala, a jak zimna to tylko z zaciagu, nieda rady z kopajki, pozniej zapala ladnie, od kopa, czasem dwóch. Jak ktos pisal wyzej po odkreceniu korka spustowego paliwa(tego w karterach) leci benzyna, chodź w niewielkich ilościach...Bez ssania wogóle niechodzi... NA ssaniu przerywa na wysokich obrotach...Kupiłem drugi gaźnik i są podobne objawy, chodź widać jakąś różnice(gaznik uzywany, dlugo lezal nieuzywany, niepewne zrodlo)...motor dziwnie chodzi takimi przeskokami, wolne obroty są wysokie, nieda sie ich wyregulowac... Jak ktos moze, to napiszcie jak ten gaznik powinien byc wyregulowany i takie tam... co może być z tym ssaniem, czy je całkiem wy...bać...??
mowa o WSK 175 gaźnik Pegaz

dzieki z góry

POZdro

jak w zlym miejscu naisalem, to przenieście, jestem nowy;) ;)

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2007-02-27, 22:48 ]
Na 2 raz pomyśl za nim coś napiszesz, ponieważ po co pisać o zupełnie czymś innym niż istniejący temat. Tak więc zrobiłem temat dot. regulacji i tutaj piszemy wszystko z tym związane.
Ostatnio zmieniony 2007-02-27, 23:50 przez McSb, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-27, 23:53

o regulacji gaźnika pisze Fenix:
http://wsk_fenix.republika.pl/gazniki.html

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-02-28, 00:58

Masz pewność co do ssania? W WSK jest to mylące więc napiszę. Ssanie jest włączone jak dźwigienkę przesuniesz od siebie, Wtedy przysłaniasz przepływ powietrza. Pewnie to wiesz ale tak dla pewności napisałem.
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza w okolicach króćca, czy uszczelka pod cylindrem jest w dobrym stanie, czy pod głowicą nie ma przedmuchów, no i simmeringi na wale.
Jeśli to wszystko jest ok upewnij się że tłok nie nadaje się już do wymiany. Jeśli nie ma kompresji no to wiadomo- nie będzie działać.
Jeśli te wszystkie warunki są pozytywnie spełnione to obniż trochę poziom paliwa w komorze pływakowej. Wykręć też najpierw może jeden obrót śrubkę regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach. Iglicę też możesz opuścić o jeden rowek.

Jeszcze raz przeczytałem co napisałeś i dziwią mnie trochę objawy. Jeśli 'na wolnych kręci wysoko' to znaczy że łapie lewe powietrze. Ale z kolei nadmiar niespalonej benzyny w komore korbowej nie wskazywałby na to.
Ustaw jeszcze zapłon i wymień świecę.

McSb

Post autor: McSb » 2007-02-28, 08:23

wszystko jest OK, silnik dopiero ozylem, jak jest ciepla to zapali od paru zębów... tłok nowy, simery nowe, uszczelki także... ale ona chodzi tylko na ssaniu i na ssaniu mozna jechac, wyłącze ssanie i od razu motor gaśnie i wogole niewchodzi na obroty...
dzieki za zainteresowanie postem, i dzieki za link;)

pozdro

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-28, 20:24

Moim zdaniem jest to fałszywe powietrze dlatego chodzi tylko na ssaniu jak ograniczasz mu dopływ powietrza przez włączenie ssania to silnik chodzi jak zamykasz ssanie zaczyna gasnąć bo dostaje za dużo powietrza tu jest link do strony Fenixa gdzie to jest dokładnie opisane fałszywe powietrze

McSb

Post autor: McSb » 2007-02-28, 21:54

dzięki miklek, u mnie są właśnie takie same objawy... To chyba załatwi całą sprawe...
ale możecie jeszcze pisać co myślicie ineg na ten temat;)
miał ktoścoś podobnego w swojej WSCE??, sorki za offtopic, ale może wiecie jaka jest pełna nazwa tego motocykla? WSK 175 ma kierunki jest koloru czarnego, z ttyłu chromowane spręzyny na amorach, 80 rok produkcji... żądnych innych charakterystycznych cech niepamiętam. PS. na prawym deklu napis: predom dezamet, na lewym niema napisów

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-28, 22:58

taka jak moja?? tu masz linka do mojej zobaczy czy jest podobna

McSb

no prawie:D

Post autor: McSb » 2007-03-04, 22:43

prawie identyko, tylko ja mam inny bak, inną osłone łańcucha i niemam bagażnika, pozatym moja jest w krytycznym stanie w porównaniu do twojej, inne malowanie, moja jest cała czarna bez wstawek, zamieszcze foto poźniej

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-08, 21:47

Wykręcając śrubę od powietrza (tą poziomą) mieszankę zubożamy czy wzbogacamy?

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-05-08, 22:00

Na 90 % zubożamy .

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-08, 22:08

Jeśli śrubę od powietrza (regulacja wolnych obrotów) wkręcamy to zmniejszamy dopływ powietrza, więcej paliwa idzie i mieszanka jest bogadsza.
Jak tą śrubę wykręcimy to mieszanka będzie uboższa, czyli więcej powietrza a mniej paliwa.

Tak apropos regulacji gaźnika. Kiedy w mojej wiesi kręcę tą śruba na postoju i wolnych obrotach to nie mogę gaźnika wyregulować, po prostu silnik nie ma żadnej reakcji na kręcenie tą śrubą. Reguluje więc na zasadzie prób i błędów aż osiągnę kolor brązowy, nie czarny świecy zapłonowej.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-08, 23:31

Z tego co mi kiedyś powiedział mechanik-motocyklista regulacja śrubą od powietrza zawsze zamyka się w granicach 1,5 - 3 obrotów wykręconej śruby powietrza i w tym przedziale regulacja powinna nastąpić.

Ja swoją też będę musiał wykręcić, ponieważ teraz mam chyba troche za bogatą, bodajże 1,5 obrotu wykręconej. W silniku W2A nie słyszałem, w Kobuzie zresztą też jakieś dużej zmiany w pracy silnika kręcąc tą śrubą ale napewno skład mieszanki się zmienia, jak wykręciłem w W2A kiedyś na 5 obrotów to elektrody świecy były kremowe a nie brązowe. W obu silnikach testowany ten sam gaźnik. Za to w Simsonku po zakręceniu śruby od powietrza silnik się zalewa i gaśnie, różnice w konstrukcji ot co.

[ Dodano: 2007-05-14, 10:51 ]
Chłopaki czy w 175 gdy silnik pracuje na wolnych obrotach po zakręceniu tej poziomej śruby (od powietrza) motocykl powinien zgasnąć? W Simsonach tak było i było o tym również napisane w książce a czy w WSK to nie jestem do końca pewien, ponieważ nic o tym nie piszą. Czekam na odpowiedzi Czwórkowiczów.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości