Silniki W3T 250 cm3 w motocyklach Trialowych WSK

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Silniki W3T 250 cm3 w motocyklach Trialowych WSK

Post autor: Sebastian440 » 2009-04-05, 16:57

Silnik W-3T, 250 cm3 w WSK Trial

Zastosowanie

Silnik W-3T jest stosowany do napędu motocykli wyczynowych WSK-MR16T biorących udział w rajdach obserwowanych.

Budowa

Silnik ten powstał w oparciu o podstawowe rozwiązania konstrukcyjne silnika motocyklowego W-2B wymiarami gabarytowymi, z których najważniejszą różnicą jest podniesienie cylindra.
Wprowadzone zmiany w konstrukcji dały przede wszystkim możliwość uzyskania – przy zwiększonej pojemności skokowej – większego momentu w zakresie stosunkowo niskich obrotów przy równoczesnej zmianie przełożeń w skrzyni biegów. Podstawowe zmiany konstrukcji elementów silnika W-2B są następujące:
Kadłub silnika – ma dłuższe i szerzej rozstawione śruby dwustronne mocujące cylinder, kanały olejowe w przelotach oraz zwiększoną średnicę w podstawie pod tuleją cylindra. Prawa obudowa ma w miejscu obsady pierścienia Simmera – uszczelniającego łożysko wału – podstawę statora iskrownika. Rynienka smarowania łańcucha sprzęgła jest obniżona ze względu na zwiększenie gabarytów mas obrotowych wału
Cylinder – podniesiony, z szerszym rozstawem otworów pod śruby dwustronne, ma skorygowane kształty kanałów przelotowych, zmienione krawędzie sterujące wymianą ładunków w cylindrze oraz zmieniony kształt króćca ssącego. Wykonany na bazie silnika W-2B z wciskaną tuleją żeliwna o średnicy gładzi -68-69 dla wszystkich wymiarów naprawczych do tłoków silnika <<Panonia P10>> (szlify fi-68-68,5-69) można rozpocząć eksploatacje cylindra przy tłokach silnika motocykla <<MZ ES 250/2>> (szlify fi-69; fi-69,75) po uprzedniej zmianie grubości podkładki aluminiowej
Głowica cylindra – wykonana na bazie specjalnie wykonanego odlewu, z eliptyczną komorą sprężania i szerzej rozstawionymi otworami pod śruby dwustronne mocujące ją z cylindrem.
Tłok – w zakresie średnic fi68-69 z silnika <<Panonia P10>>, z obrobioną podstawą, a w zakresie średnic fi69-69,75 z silnika motocykla <<MZES 250/2>> bez przeróbek
Wał korbowy – ma poszerzone przeciw ciężary, dostosowane do długości skoku tłoka, czop prawy umożliwiający montaż koła magnesowego iskrownika <<Stefa>>, czop lewy z dłuższym wielowypustem pod koło łańcuchowe i dodatkową masę obrotową
Skrzynia biegów – ma wałek pośredniczący o zmienionej liczbie zębów z=16 na z=15, oraz kółko zdawcze o z=27 w miejsce z=26. Koła zębate drugiego biegu z=20 i z=22 zastąpione drugim kompletem kół trzeciego biegu odpowiednio z=19 i z=23
Zapłon – iskrownikowy, z wydzielonej cewki zapłonowej wbudowanej w stator
Prądnica – iskrownik <<Stefa>> o napięciu znamionowym 6 V i mocy 18 W
Świeca zapłonowa – F100 <<Iskra>> o wartości cieplnej 260 wg skali Boscha z gwintem M14 krótkim
Przełożenie skrzyni biegów
na I biegu – 3,24
na II biegu – 2,18
na III biegu – 1,49
na IV biegu – 1,00
Przenoszenie napędu ze skrzyni biegów na tylne koło – łańcuchem rolkowym 9,525 mm (5’’/8) o 98 ogniwach
Przełożenie między skrzynią biegów a tylnym kołem – 47 : 12 = 3,94

Dane Techniczne

Typ : W-3T
Rodzaj : jednocylindrowy, dwusuwowy, gaźnikowy, z przepłukaniem zwrotnym
Średnica cylindra : 68mm
Skok tłoka : 66mm
Pojemność skokowa : 24*10(-7)m3 (240cm3)
Stopień sprężania : 7:1
Moc znamionowa : 9,56 kW (13 KM)
Liczba obrotów mocy znamionowej : 481 red/s (4600 obr/min)
Maksymalny moment obrotowy : 21,1 Nm (2,15 kGm) przy 3500-4200 obr/min
Masa silnika w stanie suchym : 28,5
Wyprzedzenie zapłonu : 3-3,3 mm przed ZZP
Maksymalna wielkość przerwy na przerywaczy : 0,3-0,4

Z uwagi na specyficzne warunki eksploatacji tych silników gwarancji nie udziela się.

Dystrybutor

Silnik jest wykonywany do motocykli WSK-MR16T na zamówienie Polskiego Związku Motorowego, Warszawa, ul. Nowy Świat 35, spełniającego w tym zakresie rolę dystrybutora.

Części zamienne

Sposób dostawy części zamiennych zamawiający uzgadnia z producentem.

Wał z silnika W3T, widoczne inne połówki wału, oraz przesuniecie wykorbienia umożliwiły zwiększenie skoku tłoka:
Obrazek
Inny odlew karteru umożliwia osadzenie większej tuleji cylindra (porównanie z karterem od 175):
Obrazek
Adapter umożliwiający prace silnika z innym wałem:
Obrazek
Wciskana większa tuleja umożliwia prace silnika z tłoku MZ lub Pannoni:
Obrazek
Dzięki eliptycznej komorze spalania, obniżono stopień sprężania, a co za tym idzie poprawiono elastyczność silnika w dolnym zakresie:
Obrazek
Montaż dodatkowego koła zamachowego umożliwiał "magazynowanie dodatkowej enegi":
Obrazek
Oznaczenie silnika 250cm3:
Obrazek

Zdjęcia dzięki uprzejmośći kolegi Frutiipl.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Silniki W3T 250 cm3 w motocyklach Trialowych WSK

Post autor: Shoei » 2012-05-11, 08:19

Mam prośbę do ciebie Seba (ewentualnie ktoś inny kto ma dostęp) jeżeli byś mógł to zwymiaruj mi przeciwwagi wału. Na początek wystarczy średnica i grubość. Plus długość czopu korbowodu. Oraz ile ma grubości podkład/dystans pod cylinder. Gratis dodaj zdjęcia samych karterów oraz cylinder od spodu w rzucie z boku. Musze zweryfikować kilka rzeczy i jest mi to potrzebne a ze zdjęć na forum nie da się do tego dojść.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Silniki W3T 250 cm3 w motocyklach Trialowych WSK

Post autor: Kapiii » 2012-05-11, 15:10

Tyle, że silnik mamy złożony ;)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Silniki W3T 250 cm3 w motocyklach Trialowych WSK

Post autor: Shoei » 2012-05-11, 21:45

W razie czego jakby ktoś inny miał dostęp do tego o co prosiłem wyżej niech napisze na forum.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość