Silnik 059-3

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 059-3

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-18, 19:55

W przypadku wydechu od lelka nie poczujesz różnicy, ale tłumik od "czwórki" przyczyni się do obniżenia osiągów. Nie wiem, może ten silnik po prostu tego nie czuje. Ja mam w B3 tłumik strojony na 5500 obr/min i uważam, że więcej nie potrzeba. Fakt, że dół jest taki sobie, ale jak na biegu zakręcę wieśkę to mimo iż to tylko 125 to ciągnie jak głupia z otwartą przepustnicą.

Widzę, że niektórzy robią spawaki, ale tak naprawdę nawet w porządnym przydomowym warsztacie nie da się zestroić idealnie wydechu. Jak już to zostawić fabrykę. Akurat strojenie jest ważne, w przypadku silnika 060, 059 i jego wzmacniania nabiera już szczególnego znaczenia. Tylko zasadnicze pytanie niech sobie ktoś zada jak "tuninguje" WSK czy rzeczywiście chcę ją kręcić manetą do oporu czy może woli aby została na spokojniejszych i bardziej użytecznych parametrach.

W przypadku S01 to uważam, że siedem kucyków to aż nadto brakuje jeszcze tylko troszkę momentu obrotowego.

W przypadku jednego kucyka w 059-3 to akurat wszystko ogranicza się do głowicy i wydechu. By przenieść moc na 6600 obr/min wcale nie trzeba wiercić od razu cylindra. Powyżej tego już trzeba by podnieść wysokość kanałów przelotowych o 1mm i wydechowego o 2-3mm. Ja nie jeździłem nigdy "czwórką" więc niech "czwórkowicze" się wypowiedzą czy woleliby mieć moc przy 7000 obr/min czy niżej, bo ja uważam że ten motocykl straciłby już totalnie na użyteczności bacząc na chorobę 4 biegu.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Savier » 2012-02-18, 20:35

Górny tłumik jest raczej krótszy od dolnego (mówimy ciągle o czwórkach).

A pytanie z innej paki: czy górny tłumik w 125 nie zmienia charakterystyki silnika? Nie mam żadnego porównania w sumie, jeżdżąc na lelku z pustym górnym tłumikiem bardzo ładnie ciągnął na dwójce na wysokich obrotach, ale może mi wtedy wiał wiatr w plecy? No nie wiem, co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 059-3

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-18, 21:09

Ten tłumik różni się mocowaniem. Czy są jakieś faktyczne różnice to tego nie jestem w stanie stwierdzić, nie widziałem wkładki tego tłumika. Zaznaczam tylko, że ostatnie B3(84-85) był wysoko strojone, nie na 4600 obr tylko sporo powyżej 5000. I przyznam, że z takim tłumikiem ładnie szła tylko jak się wkręciła, bo wolne i średnie obroty były takie sobie.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Savier » 2012-02-18, 21:24

Zaznaczam tylko, że ostatnie B3(84-85) był wysoko strojone, nie na 4600 obr tylko sporo powyżej 5000. I przyznam, że z takim tłumikiem ładnie szła tylko jak się wkręciła, bo wolne i średnie obroty były takie sobie.
:o miały inne tłumiki?!

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Szczepan » 2012-02-18, 21:27

Chodzi o cylindry pewnie. Jak dla mnie nie było różnicy pomiędzy 85, 83 i 77.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 059-3

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-18, 21:39

Nie, tłumiki z wyglądu były te same, ale strojone były znacznie wyżej niż wcześniejsze. Cylinder jest tutaj pośredni w osiągach. Wielkość okien była taka sama w ZMD z 84-85, z tym że zewnętrzna skorupa była wykonana z aluminium, a tuleja zgrzana takim samym sposobem jak w WSK 175. Widać, że same mądrale tu są, bo przecież lepiej wyśmiać, a samemu testować to już nie. Przecież jak ktoś chce zrobić coś dla forum to już lepiej go wyśmiać wykpić, bo to my jesteśmy mądrzy. Załóżcie sobie tłumik od B3 81 na przykład i tłumik z 84-85 do tego samego silnika. A jak nie czujecie różnicy, że ciągnie tylko na wysokich obrotach to nie wiem czy cokolwiek innego jesteście w stanie poczuć.

Naprawdę no comment.

Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: misiek125 » 2012-02-18, 22:09

Co do tego że te 84 85 były mocniejsze na górze to się w 100 % zgodzę :D
Kumpel ma taką wsk i jest najmocniejsza w górnej partii obrotów niż pozostałe 125 , niby nie wiele ale jednak :)
Freedom Riders

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Savier » 2012-02-18, 23:29

Spoko, mam kosa 1985 na osiedlu i B3 1977, sprawdzę Twoją teorię, ale doprawdy jestem zdziwiony :o. A tak w ogóle, kto Cię wyśmiewa? ;)

Nadal to dosyć śmiałe słowa. Musiałbyś sprawdzić to na hamowni lub w testach na dwóch nowych i dotartych wueskach... No co :P.

Edit: Przejrzałem literaturę i fabryka zapomniała pochwalić się większą mocą. Mimo wszystko myślę, że to ciekawa sprawa i godna jest nowego wątku. Mógłbyś go założyć kolego z Wrocławia? (nie pamietam skomplikowanego nicku, wybacz)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości