Silnik 059-3

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Silnik 059-3

Post autor: Anzel » 2009-05-21, 17:40

Jak w temacie,chciałbym uzyskac nieco informacji na temat tej wersji silnika.Zakupiłem dziś ramę od S1 wraz z blokiem silnika z takim oznaczeniem (numery zgodne więc blok z kompletu).Czy ktoś mógłby przybliżyc mi w jakich modelach i w jakich latach był stosowany,a przede wszystkim czy różnił się czymś od klasycznego 059 poza nazwą? :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Sebastian440 » 2009-05-22, 08:59

Inny rodzaj głowicy (niższa), moc 15 KM, szły w dudku i S1.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Gaceczkos » 2009-05-22, 11:36

W takim wypadku mamy rozbieznosci, ponieważ oryginalny katalog części informuje, że symbol glowicy zastosowanej w M21W2 i M21W2S jest identyczny - stąd wniosek, że glowica niczym się nie rózni. Ponadto w oryginalnej instrukcji obsługi do WSK M21W2S podano moc 14 KM (silnik W2BxS).
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: ŻbiKu » 2009-05-22, 12:06

Taki chwyt marketingowy powiadasz z tymi 15KM ? :D

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Gaceczkos » 2009-05-22, 15:00

Mozliwe, że jest to chwyt marketingowy lat 70-tych. W każdym razie jakoś do tej pory nikt nie potrafi podać w pełni racjonalnego pochodzenia dodatkowego 1 KM. Literatura jak widać dostarcza sprzecznych informacji. Osobiście nie traktuję informacji o zwiekszonej mocy jako pewnika.

Jako ciekawostkę podam, że podczas MWB, który odbył sie w tym miesiącu byłem świadkiem, jak handlarz sprzedający Dudka opowiadał o nim potencjalnemu klientowi. Według niego moc wynosiła 18 KM (na prawde tak powiedział). Taki stan wiedzy nazywa sie niewiedzą, bo nie sądzę, żeby głowica była aż tak obnizona.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Stary » 2009-05-22, 19:31

Gacku, ja przypuszczam, że głowica była inna, a ten sam symbol to przeoczenie instrukcji. Wiele części w Junaku M10 jest faktycznie innych jak w M07, a katalog podaje, że to część od M07 - np. bak, siedzenie.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Brat » 2009-05-22, 19:48

posiadałem taką głowicę płytką (s2)i zwykłą (m21w) różnice było widać gołym okiem że jest fabrycznie obniżona, i do tego miała gumy wyciszające w poprzek, a skoro głowica była splanowana to czemu ten 1 kuc miałby nie dojść??.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Sebastian440 » 2009-05-22, 22:22

Ja wiem, że takie głowice istaniały. Postaram się to potwierdzić książkowo.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
arek wsk175
Posty: 37
Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 lelek
Lokalizacja: okolice Swidnika
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: arek wsk175 » 2009-06-04, 20:00

były takie głowice , posiadam taką.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Tukan » 2009-06-05, 16:01

Wszyscy posiadają ale zdjęć nikt nie raczy wstawić... :zzz:

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-06-23, 10:28

A najlepiej jakby ktoś miał zdjęcie tej głowicy obok zwykłej żeby dało się dostrzec te różnice.
Ostatnio zmieniony 2009-06-27, 19:22 przez kamil_Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: 175mirek » 2009-06-23, 16:45

Przecież ja wstawiałem zdjęcia.Wpiszcie w wyszukiwarke hasło: 3 rodzaje głowic
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-06-24, 11:39

To ja wstawie bezpoeśredni link http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=58 ... %C5%82owic
Wychodzi na to że mam głowice od 059 i 060 (tylko w lepszym stanie niż ta na zdjęciu)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Savier » 2012-02-17, 18:16

15 KM uzyskano przez:
- zwiększony stopień sprężania,
- krótsze kolanko,
- inny układ wydechowy.

W jakiejś książce miałem to wszystko rozpisane, tylko kurde gdzie? Ba, nawet wykres mocy był. Wynikało z niego, że 15KM było, ale w wyższych obrotach i kosztem niskich. :)

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 059-3

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-18, 14:20

I tutaj już literatura jest sprzeczna. Dlaczego :?: Dla wszystkich silników w tym 059-3 podano stopień sprężania 9. Strzelam, że 059-3 miał stopień sprężania 10,5:1 jako, że powyżej tego potrzebna by była benzyna powyżej 100 oktanów.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Savier » 2012-02-18, 16:10

Znalazłem :-D.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Johnny » 2012-02-18, 17:23

Fajnie, że podałeś źródło z jakiego pochodzi ten wykres ;)

W książce "WSK budowa eksploatacja naprawa" H. Załęski podaje, że zwiększenie mocy spowodowane jest zastosowaniem górnego układu wydechowego (z tej właśnie książki pochodzi wykres przytoczony powyżej). Z tego co pamiętam nie ma tam wzmianki o obniżaniu głowicy. Czemu w przypadku innych modeli z górnym wydechem nie ma informacji, że miały wyższą moc :?: Taka informacja pojawia się na pewno przy Dudku i (chyba) S1. A co w takim razie z S2 :?:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Savier » 2012-02-18, 17:29

Dobre pytanie Johnny. S1 i Dudek miały niższą głowicę, S2 standard. W takim razie 15KM zawdzięczamy tylko wydechowi czy też i głowicy?

PS. Wziąłem to z jakiegoś wycinka, ktoś na forum wrzucił kilka stron książki. Plik nazywał się:
Ksi--ga-Naprawa-silnik--w-W2-i-pochodnych
Także nie wiedziałem jaki to tytuł :(.

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 059-3

Post autor: 35C2S1P » 2012-02-18, 19:13

Większe ciśnienie sprężania raczej będzie mieć wpływ tylko na moment obrotowy, no chyba że się mylę to mnie poprawcie. Wydech gra raczej w dwusuwie szczególną rolę pt. zakres obrotów. Poza tym dyfuzor musi być odpowiednio dobrany do wielkości komory spalania. Ja bym raczej powiedział, że najbardziej od wydechu zależy w jakim zakresie obrotów mamy pełną moc. 059-3 ma tę moc w zakresie 6600 obr/min co oznacza, że górne tłumiki były strojone wyżej. Wydaje mi się także, że taki tłumik był trochę dłuższy niż standardowy dolny... Czy to może złudzenie optyczne :?:

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Silnik 059-3

Post autor: Szczepan » 2012-02-18, 19:22

Ciekawa jest kwestia górnego wydechu, musiałby mieć porównanie i przjechać się z dolnym jak i górnym wydechem. Tak apropos jeździłem 125 już w wielu konfiguracjach wydechów ( górny , dolny, od 175 ) i nie było praktycznie żadnej różnicy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość