Strona 1 z 1

WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-08-28, 21:40
autor: KANTAR175
Witam wszystkich użytkowników forum.Jestem tu nowy.Jestem posiadaczem WSK 175 z 1981 roku.
Moim problemem jest to, gdy odpalę zimny silnik lub gdy długo postoi motor po odpaleniu zaczyna dziwnie buczeć.
Myślę, że to gaźnik albo może łapać lewe powietrze.Proszę o jakąś odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie :-)


Zamieszczaj tematy w odpowiednich działach.
Żbiku

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-01, 17:12
autor: Maniekk
Jakby było lewe powietrze to od początku byś miał nasrane. Jak dla mnie to PEGAZ do regeneracji lub regulacji. Zapłonu bym nie ruszał bo to nie on.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-01, 18:28
autor: Brat
a guma między gaźnikiem a filtrem dobrze dochodzi ?? możne tam jest ten świst z nieszczelności.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-01, 20:25
autor: KANTAR175
Witam guma dobrze dochodzi, nie ma tam żadnych nieszczelności :-/ .
Myślę też że to może być wina Pegaza, mam zamiar kupić Jikov-a od CZ 350.
Pegaz jest dobrze wyregulowany.Może dostaje za mało paliwa :?:
Bo jak przeleje to chodzi od razu normalnie, wchodzi idealnie na wysokie obroty.
No nie wiem podniosę jutro poziom pływaka i podniosę iglicę i zobaczę co będzie.
Lewego powietrza nie ciągnie, bo ostatnio wyrównałem nierówności na króćcu i gaźniku, poza tym są między nim podkładka gumowa i dałem warstwę silikonu.
Pozdrawiam :papa:

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-01, 21:33
autor: wujcio
jak charczy w gaźnik to znaczy ze za mało paliwa jest albo za późny zapłon

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-01, 23:29
autor: Wojtek
Po nagrzaniu objaw ustępuje? Jeśli tak to nie ma się co martwić. Ciężko żeby w gaźniku bez ssania (ssania z prawdziwego zdarzenia. ta przesłonka to tylko namiastka, która na wolnych obrotach nie daje żadnego efektu) mieszanka była odpowiednio bogata dla zimnego silnika aby się nie dławił i jednocześnie wystarczająco uboga aby nie zalewał się po porządnym rozgrzaniu.
Ja mam obecnie dosyć ubogo ustawiony skład mieszanki i choćby pół godziny temu kiedy to zrobiło się dosyć chłodno zaraz po odpaleniu, silnik ledwo pracował i przygasał. Po rozgrzaniu było w sam raz.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-02, 21:56
autor: Maniekk
Po nagrzaniu objaw się ujawnia. Na zimnym jest ok a na ciepłym nie.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-02, 22:05
autor: Wojtek
Niemal wyraźnie jest napisane że problem dotyczy zimnego silnika po dłuższym postoju.
Pytanie tylko czy objaw znika. Chyba że źle interpretuje to co jest napisane :)

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-03, 07:57
autor: Maniekk
KANTAR175 pisze:gdy odpalę zimny silnik lub gdy długo postoi motor po odpaleniu zaczyna dziwnie buczeć.
Motor po odpaleniu stoi, ale nadal pracuje więc się nagrzewa. Ja to interpretuje tak że na zimnym jest okej a jak sie nagrzeje to zaczyna buczeć.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-03, 19:07
autor: wskocyklista04
Maniekk pisze:
KANTAR175 pisze:gdy odpalę zimny silnik lub gdy długo postoi motor po odpaleniu zaczyna dziwnie buczeć.
Motor po odpaleniu stoi, ale nadal pracuje więc się nagrzewa. Ja to interpretuje tak że na zimnym jest okej a jak sie nagrzeje to zaczyna buczeć.


a mi się wydaje że koledze chodziło o coś takiego "gdy odpalę zimny silnik lub gdy długo postoi, motor po odpaleniu zaczyna dziwnie buczeć" tylko że nie użył przecinków jak nalezy..

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-03, 20:16
autor: KANTAR175
Witam,
jak silnik trochę pochodzi objaw znika.Tylko przy odpaleniu dziwnie chodzi. :-/
Pojeżdżę trochę, wyłączam silnik, postawię motor na jakąś godzinkę, pół, nawet na 15 minut ! przychodzę odpalam silnik "bez przelania" gaźnika i już zaczyna tak robić ja nie wiem co to jest. :-(
A zapłonu nie ruszam bo jest dobrze ustawiony.
Dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.
Pozdrawiam ;-)

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-03, 20:45
autor: Maniekk
A no to przepraszam, pobaw się gaziorem.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-03, 22:45
autor: wujcio
to jest standardowy objaw jak silnik się zalewa.
Przy uruchamianiu na ssaniu trzeba je wyłączyć w miarę szybko bo motor może się zalać potem gdy pochodzi chwilę przepali nadmiar mieszanki.
Jeśli zostawiasz motor na jakiś czas pewnie bierze paliwo ze zbiornika jak nie zamknąłeś kurka albo paliwo ucieka do filtra gdzie się zbiera większa ilość, przy próbie odpalania zalewa świecę częściowo i dopiero po chwili jak przepali wszystko wraca do normy.

Jedyne rozwiązanie to takie że Twój Pegaz jest prawdopodobnie nieszczelny i ubywa paliwa przy postoju (zalewa filtr powietrza).

Sprawdź takim sposobem szczelność gaźnika:
1. Zalewasz gaźnik benzyną (odkręcasz kranik i czekasz aż gaźnik napełni się do normalnego poziomu tak żeby widać było ilość paliwa w wężyku).
2.Potem zakręcasz kranik
3.Przychodzisz po jakimś czasie patrzysz na poziom paliwa w wężyku jeśli jest taki sam jak poprzednio i przy odkręceniu kranika minimalnie paliwa doleje się to jest wszystko ok a jak nie to masz gaźnik do wymiany.

Możesz też zobaczyć czy od strony filtra powietrza nie masz zalanego gaźnika.

Ja teraz musiałem wywalić pegaza bo mam właśnie podobną sytuację z tym że u mnie w ogóle za dużo paliwa szło przy jeździe i nie wchodził w obroty no i oczywiście gaźnik od strony filtra był cały czas mokry...

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-04, 13:12
autor: Wojtek
Wujcio, dorobiłeś teorię spiskową. Im cieplejszy silnik tym uboższej mieszanki potrzebuje. Po nagrzaniu miałby jeszcze większe problemy. Gdyby paliwo lało się zbyt obficie to na wolnych obrotach gasłby natychmiastowo i nie dawał się uruchomić.

Dla pewności odpal zimny silnik i zakręć kranik. Jeśli na chwile przed zgaśnięciem będzie lepiej to znaczy że się zalewa. Jeśli będzie tylko gorzej to znaczy że za ubogo. Dla mnie sprawa jest jasna, skoro problem występuje tylko na początku to znaczy że za ubogo. Nie widzę w tym nic złego. Jeśli nie dopuścisz do zgaśnięcia i uda ci się ruszyć to potem jest już tylko lepiej.

Jeśli tak bardzo ci to doskwiera to podnieś iglicę, dokręć śrubkę regulacji składu mieszanki a na początku przeczyść gaźnik.

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-04, 14:16
autor: KANTAR175
Witam, ;-)
Dzięki za porady, :-) dzisiaj to sprawdzę.
Pozdrawiam

Re: WSK 175 problem po odpaleniu

: 2009-09-15, 15:55
autor: ŻbiKu
Niech sobie buczy na zimnym, po rozgrzaniu ma chodzić dobrze i osiągąć moc taką jaka mu pisana.

Skoro buczy znaczy, że mieszanka jest uboga, skoro buczenie znika po rozgrzaniu to znaczy że jest okey.

Jak wzbogacisz mu mieszankę może na czwartym biegu nie rozwijać pełnej prędkości. Musisz kombinować i znaleźć idealne ustawienie dla swojego silnika.


P.S. Jak masz luźną przepustnicę w gaźniku to daj sobie z nim spokój bo nigdy nie znajdziesz optymalnych ustawień.