Dwie przerwy na przerywaczu

Odpowiedz
Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-07, 01:11

Witam!
Od jakiegoś czasu walczę z zapłonem w moim sprzęcie. Ustawiam przerwe na 0,20 przy GMP (oczywiście na garbie krzywki) , gdy obróce wałem mniej więcej o 1/4 obrotu w prawo przerwa zwiększa się. Polerowałem krzywkę, są na powierzchni małe kropki-wżerki, ale porządnie to doczyściłem także wątpie żeby to przeszkadzało tymbardziej że po przejechaniu palcem powierzchnia jest idealnie gładka ;) Polerowanie praktycznie nic nie dało. Na starej krzywce miałem podobny problem. Co może być nie tak?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: Bercik » 2009-12-07, 01:28

Skoro na dwóch krzywkach jest to samo, to możliwe, ze czop wału jest krzywy i ma bicie.
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: Stary » 2009-12-07, 16:12

Bercik pisze:Skoro na dwóch krzywkach jest to samo, to możliwe, ze czop wału jest krzywy i ma bicie.
Dokładnie tak. Tylko nie bardzo rozumiem "0,2 przy GMP" znaczy co? Maksymalne rozwarcie styków ma być chyba 0,3-0,4mm jeśli mnie pamięć nie myli i dopiero wtedy ustawiamy zapłon na początek rozwarcia styków przy położeniu 4-3,5mm przed GMP.

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-07, 17:05

Mówiąc GMP miałem na myśli maksymalne rozwarcie stykó ;) Czyli na 100% mam silnik do rozbiórki?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: wujcio » 2009-12-07, 17:23

ustaw wal tak żeby tłok był na samej gorze i zobacz gdzie masz klina na wale (ma być też na samej górze)

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-07, 18:06

Zrobiłem tak jak mówiłeś, wykręciłem krzywke i gdy tłok idealnie ustawie w GMP to rowek jest dobre parenaście stopni za miejscem, w którym powinno być idealnie prosto. Po położeniu na wprost tłok można przesunąć dobre pare mm zanim osiągnie GMP.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: Wojtek » 2009-12-07, 18:19

Czy ten silnik w ogóle da się uruchomić? Pracuje przy takim stanie rzeczy? Wujcio, masz pewność że klin ma to samo położenie kątowe względem osi wału co wykorbienie?

Ustaw przerwę w miejscu gdzie rozwarcie styków jest największe a następnie tak jak zwykle wyprzedzenie zapłonu. Prawdę mówiąc nie pamiętam jak to jest w moim motocyklu, szczególnie że mam teraz inną prądnicę,zapłon i krzywkę, ale maksymalny wznios wcale nie musi mieć miejsca w GMP. Przerwę ustaw tak jak pisał Stary 0,3-04mm.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-07, 18:22

Silnik jest po remoncie, jeszcze ani razu nie odpaliła. Ustawiłem na 0,4mm, bez zmian.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: wujcio » 2009-12-07, 23:20

mam nierozbierany wał jutro sprawdzę jak powinna wyglądać sprawa tych klinów, patrze teraz po allegro i widzę że jednak klin przy GMP ma być pod kontem około 90 stopni

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: Bercik » 2009-12-07, 23:32

Wpust na klin w momencie GMP powinien być idealnie na dole.
Oczywiście w sytuacji gdy wał jest zamontowany w silniku może wyglądać to trochę inaczej, gdyż korbowód nie jest prostopadły do podłoża ;) Tak, czy inaczej nie będzie to 90*
Old VW Never Die They Just Get Lower !!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: wujcio » 2009-12-08, 17:51

tak właśnie oglądnąłem ten wał co mam i faktycznie kliny są na przeciwko wykorbienia, czyli jak mamy tłok przy GMP to klin powinien być idealnie pod spodem.

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-08, 19:50

Czyli czop mam ładnie przestawiony :/ Czyli nie ma się co zastanawiać nad kombinowaniem z tym wałem tylko rozbiórka silnika?


Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-12, 17:18

Rozpołowiłem silnik, porównałem wał który miałem w silniku i drugi który był założony gdy ją kupiłem i kliny są w tym samym położeniu czyli ok. kilkanaście stopni od górnego położenia :/

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: 175mirek » 2009-12-12, 17:22

To Jarek musi za to zapłacić xD Hehe nie no żartuje,no to źle zrobiłeś,mogłeś zdjąc sam cylinder i ustawić wał i porównać z drugim.Szkoda ze wczesniej nie widziałem tego tematu
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
kamil104
Posty: 67
Rejestracja: 2007-10-13, 13:56
GG: 9447750
Moje maszyny: WSK M21W2 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Dwie przerwy na przerywaczu

Post autor: kamil104 » 2009-12-12, 17:27

W sumie to i dobrze że go rozebrałem, naprawi się pare błędów które się zrobiło w wakacje :D Robiłem na szybko żeby zdążyć do końca wakacji i przez to pare rzeczy trzeba poprawić ;) No a położenie klinów jest prawie identyczne. Sprawdzałem wał tocząc go po równej powierzchni i przeciwwagi są równe. Przeglądałem zdjęcia wałów na allegro i wszystkie mają kliny w tym samym położeniu co u mnie. Owalne gniazda łożysk mogły mieć wpływ na to że były dwie przerwy? W górnej części gniazda patrząc na tuleje żeliwną jest bardziej wytarte od reszty.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości