Strona 1 z 3

Różnice między silnikiem 059 i 060

: 2007-04-29, 16:26
autor: Sławek
Mam pytanie czym różnił się silnik 059 od 060. Prosze o podanie plusów i minusów tych silników. Kupuje sobie silnik do wsk 175 060 z przebiegiem mniej niż 1000km. Jak jest z zawodnością slników 060(co do zawodności 059 zdążyłem sie przekonać). Z góry dziękuje za odpowiedzi ;)

: 2007-04-29, 19:34
autor: grzech7
Niewiem ajk jaes dokładnie z przełożeniami skrzyni biegów ale ogólnie to te silniki różnią sie tylko i wyłącznie że 060 niema wnąki na "rozrusznik" i tyle . Z zawodnością jest tak samo jak 059 . To znaczy jak dbasz tak masz !!

: 2007-04-30, 08:58
autor: szef1990
różnią się wnęką pod rozrusznik(takowa jest w 059) oraz sposobem mocowania sprzęgła. w silniku 060 wycisk sprzegła zamontowany był na 3 srubach do karteru co umozliwialo jazde bez prawej kapy( łatwiejsze ustawianie sprzęgła i zapłonu. Jeśli chodzi o niezawodność to krążą pogłoski że silniki 060 maja mniej wytrzymałe skrzynie ale dla mnie to brednie, przeciez silniki 059 i 060 mialy takie same silniki. ja osobiście wolę silnik 060

: 2007-04-30, 10:19
autor: grzech7
szef1990 pisze:oraz sposobem mocowania sprzęgła. w silniku 060 wycisk sprzegła zamontowany był na 3 srubach do karteru co umozliwialo jazde bez prawej kapy( łatwiejsze ustawianie sprzęgła i zapłonu.
Przecież silnik 059 miał także mocowany wcisk sprzęgła na trzech śrubach do karteru . Chyba ci sie pomyliło z silnikiem od wsk 125.

: 2007-04-30, 13:43
autor: szef1990
nie. w silniku 059 wycisk sprzegła montowany był do dekla, bynajmniej u mnie. w silniku 060 były inne mocowania-tak jak mówiłem-do karteru

: 2007-05-03, 13:01
autor: Kapiii
Widocznie masz jakiś silnik po WT, jedyne rożnice to wnęka na rozrusznik, no i można jeszcze napisać, że 059 ma dzieloną kapę od strony łańcucha....

: 2007-05-03, 15:54
autor: ŻbiKu
Tak myślałem, że z tym wyciskaczem sprzęgła to bzdura, wszystkie silniki 175 z rodziny Wiatrów mają wycisk tak samo montowany. Czyli mam silnik 060 :D Myślałem, że będzie rodzaj silnika wybity gdzieś koło numeru ale nic takiego nie ma.

: 2007-05-03, 17:58
autor: Sławek
Ja na silniku mojego Kobuza mam pod numerem silnika wybite 059. W 059 wyciska jest na karterze a nie na pokrywie. A co pokrywy prawej z okienkiem to nie były one cały czas montowane w silnikach 059 póżniej zastąpiono je pokrywą całą nie dzieloną!!

: 2007-05-04, 15:52
autor: Alien
W moim 059 mam wnękę na rozrusznik, dzieloną prawą kape i...wyciskacz w deklu ;-) IMHO to nie żaden wiejski tuning..

: 2007-05-04, 21:58
autor: grzech7
Byćmoże nie wiejski ale jednak tuning . apodaj foty to będzie można ocenić dokładniej jednakże orginalne to raczej niejest .

: 2007-05-05, 20:11
autor: andi
Alien pisze:W moim 059 mam wnękę na rozrusznik, dzieloną prawą kape i...wyciskacz w deklu
Tak miały pierwsze "wiatry" montowane w Gazelach ,moja pierwsza 175 ( 30 lat temu) (jeszcze z garbatym bakiem) miała takie samo rozwiązanie ( zresztą bardzo niefortunne ), ten wyciskacz w pokrywie to było pierwsze co zostało zmodernizowane w tym typie silnika , na drugi ogień poszedł alternator, wodziki, tarcza zmieniacza i przełożenie skrzyni biegów .
Koledzy za bardzo wierzycie w możliwość dokładnej klasyfikacji typów i roczników poszczególnych modeli , uważam że te motocykle produkowano na chura z tego co akurat było dostępne w magazynach , dlatego jest tak ciężko dziś określić czy to ten typ czy inny .

: 2007-05-05, 23:20
autor: Kapiii
Hmmm, jesli ktoś ma to w rękach, to niech wrzuci foty do nas ;)

Żbiku, z tego co ja wiem, to na kazdym z rodziny 059 jest wybity pod nr. silnika model silnika, a czy na 060 jest to nie wiem bo kontaktu jeszcze nie mialem :P

: 2007-05-05, 23:26
autor: Berek
Zgadzam sie z Andim.Też spotkałem się z z wyciskaczem w deklu.To nie jest WT.Fatalne rozwiązanie.Niewygodne jak cholera.
Silnik 059 miały jeszcze róznice miedzy sobą.Nie jest łatwo to wszystko ogarnąć.Np. na poczatku nie montowano (zakładano) blachy ochronnej na wnęke pod rozrusznik.
A z tymi przełożeniami to z tego co pamiętam 059 było już zmodyfikowane.Przełoże ie pierwszego biegu zmieniono z 2,71 na 3,14.Jest gdzies w ksiązce napisane od którego numeru silniku tak zrobiono.jak dotrę do tego kiedys to dopiszę.
jeszcze cylindry się rózniły.
zrezygnowano z wkładek gumowych między żebrami.

: 2007-05-06, 15:43
autor: Alien
Wyciskacz w deklu to jest dramat.Miałem okazję zakładać taki dekiel dopiero dwa razy a już mnie szlag trafiał ;-) Jak jutro dam rade to wrzuce fotki tego ustrojstwa. Co do cylindra to ja owe gumowe wkładki posiadam..w głowicy tez.Pozdro

: 2007-05-07, 11:55
autor: Berek
Już się poprawiam Panowie bo wkradły się błedy w poprzednim poście.
do roku 1974 przełożenie na pierwszym biegu wynosiło 2,93 a od numeru silnika 123280 wynosiło 3,24. :) przepraszam ale wszystkiego nie sposób zapamiętać:)

: 2007-05-07, 13:00
autor: irek
Zgadzam się z Andim i Berkiem. Ja mam właśnie silnik 059 w jednej wiesi a w drugiej 060. Różnice między nimi to te dwie najważniejsze, w 060:
- wycisk sprzęgła mocowany do dekla i rzeczywiście to był poroniony pomysł
- Przełożenia skrzyni. Pierwsze 3 biegi były dłuższe, nawet moim zdaniem przyjemniej sie jeździ bo nie trzeba tak biegami często mieszać.
- głowica miała gumowe wkładki (ale pewności nie mam)
- no i dekielek od strony alternatora. To było estetycznie nie zbyt piękne (przynajmniej jak dla mnie) ale za to nie trzeba było odkręcać całego dekla tylko te 2 wkręty.

Co do biegów moja opinia brzmi tak: Krótsze biegi to lepsze przyśpieszenie i na dłuższą metę lepiej mieć krótsze bo przyśpieszenie jest lepsze ale to zależy od gustu. Jeśli ktoś jeździ sobie turystycznie, pomalutku to dłuższe biegi powinny mu lepiej odpowiadać.

: 2007-05-10, 20:31
autor: HP
Hej.
Dziekuje za tego linka i mala nagane.
Fakt: ja widze zewnetrzna roznice w napisach na deklach, ale nie mialem pojecia, ze jeden silnik to 059 a drugi to 060.
Ja ma silnik z 83r., dekle predom i wyciskacz sprzegla w karterze.
Akurat wolal bym dekiel Wiatr z klapka. Jesli ktos Ma ochote na zamiane to zapraszam na xvl@.o2.pl

: 2007-06-04, 18:25
autor: grzech7
Temat troche przycichł a być może nawet został wyczerpany ale znalazłem namacalny dowód co do tego wcisku sprzęgła w 059. Coprawda pierwszyt raz sie z tym spotykam ale widać jeszcze mało widziałem :-) :-)

: 2007-06-20, 22:47
autor: Shoei
Dla niewiernych akurat dekiel z wyciskiem sprzegla na allegro jest a to link do fotki

http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 08224308_1

oraz dekla na allegro.

http://allegro.pl/item208224308_shl_m17 ... wiatr.html

Sam posiadam taki silnik.

: 2007-07-04, 21:29
autor: gołąbek16
witam a koło na wał w silniku 059? przeciwwaga? takie miały 059