Strona 1 z 1

Pomocy!!!

: 2010-04-14, 21:41
autor: marcinfaq
powiedzcie mi jak jest uszczelniony przed wyciekami oleju wałek od zmiany biegów, który jest w wałku startera, mowa tutaj o WSK 175. bo mam taki problem. podczas odpalania rusza się dźwignia od biegów, przez to starter nie chce dobrze odbić. podczas jazdy przy włączaniu biegu przesuwa się także starter ( tak jak przy odpalaniu ) co powoduje zgrzytanie w silniku. więc rozebrałem dzisiaj lewą część, zacząłem trochę piłować dookoła w środku wałka startera, ale nie wiem ile mogę, żeby później ten oring, czy co to tam powinno być, nie był luźny itp.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-14, 22:44
autor: Brat
ale co tam piłować ?? coś ewidentnie musiało wpaść pomiędzy wałki albo może rdza się zrobiła ?? takie coś jak opisałeś w ogolę nie może występować. Przeczyść wszystko dokładnie i na pewno będzie ok.

Ps miałem kiedyś taki przypadek jak u ciebie ale winą był pęknięty wałek startera, tam gdzie było to pęknięcie to wałek się wygiął i harował o wałek kopniaka.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-14, 23:10
autor: marcinfaq
nie ma rdzy ani nic. po lekkim przypiłowaniu wnętrza wałka startera troszkę się polepszyło, ale nie wiem ile tak mogę, żeby olej mi nie leciał i stąd moje pytanie, jak to jest uszczelnione bo ja tam nie mam żadnego oringa itp.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 10:48
autor: kamil_Ziomek
Bo oring jest tylko w deklu jak się nie mylę. Te wałki mają raczej dokładne pasowanie i olej z nich nie cieknie. Może masz zgięty któryś z wałków lub zaklepany na końcu wałek od startera.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 13:14
autor: PrzeMOC
tam idzie tylko pierścień uszczelniający i ja bym obstawiał tak jak mówią koledzy wyżej czyli wygięty wałek

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 13:25
autor: wujcio
musisz mieć rdze w wałku startera albo ktoś na siłę wsadził tam oring lub inne uszczelnienie (pomiędzy wałek od biegów a wałek startera. lub ja piszą koledzy masz zaklepany wałek kopniaka przez co Ci się wszystko blokuje.
Musisz rozebrać i sprawdzić czemu oba wałki nie kręcą się lekko.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 13:44
autor: Mtx50
Wałek może by zgięty. Przypomnij sobie czy czasem ci się motor nie przewrócił na stronę dźwigni zmiany biegów zanim zaczęły występować te problemy.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 14:49
autor: Brat
Mtx bardzo dobra teza, prawdopodobnie najbardziej przypuszczalna.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 19:16
autor: marcinfaq
problem w tym, że rozebrałem i nie widać żeby cokolwiek było wygięte, a moto nigdy mi się nie przewrócił.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 19:20
autor: wskocyklista04
ja powiem tak miałem tak w simsonie. Wystarczy że podejdzie jakiś paproch i już może być problem. możliwe też jest że masz za cienką uszczelkę i za bradzo jest dociśnięte. U mnie po dość długim czasie to ustało..

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 19:23
autor: Wężu
Może nie masz już oleju w skrzyni? :D A tak serio to jeśli masz inny wałek to spróbuj go założyć.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 19:27
autor: wskocyklista04
nie mówie o cieknięciu tylko mówie o tym że podczas zmiany biegów starter też się poruszał i na odwrót.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 19:31
autor: Wężu
A masz luz na wałku?

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 20:43
autor: kamil_Ziomek
ja tak miałem dwa razy. Raz z winy piasku między wałkami ( na pierwszy rzut oka nic nie widać) drugi raz kumpel młotkiem wklepał mi kopnik na wałek i chyba trafił w wałek. Musisz dobrze wyczyścić otwór w wałku kopnika ( najlepiej przeciągnąć jakąś szmatkę kilka razy)

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 21:39
autor: Mateusz WSK
Wtrącę się w temat.
Panowie jak zdjąć ten zmieniacz co jest na końcu wałka zmiany biegów i siedzi tam w silniku ?
Nie wiem jak to jest osadzone, czy jakoś zabezpieczone czy coś...
W 125 jest ten drucik do okoła, tutaj nic takiego nie widać...

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 21:41
autor: NeoN
Sprawdź wałki mocując je w kłach tokarki. Dostrzeżesz ewentualne skrzywienie. Mam to samo w 175- motor leżał na boku i pogięty wałek.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-15, 21:52
autor: marcinfaq
wszystko czyściłem, żaden paproch. właśnie złożyłem, piłowałem końce wałka startera tak żeby luźno chodziło i jest dobrze, pojeździłem trochę i póki co nie widać, aby leciał gdzieś tam olej, a wszystko działa tak jak potrzeba. możliwe, że jest gdzieś skrzywiony, ale nie będę rozpoławiał silnika, żeby to wymienić (bo chyba inaczej nie można wyciągnąć wałka zmiany biegów, chyba że się mylę to poprawcie) skoro mogłem zaradzić w inny sposób.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-16, 13:38
autor: kamil_Ziomek
Mateusz WSK pisze:Wtrącę się w temat.
Panowie jak zdjąć ten zmieniacz co jest na końcu wałka zmiany biegów i siedzi tam w silniku ?
Nie wiem jak to jest osadzone, czy jakoś zabezpieczone czy coś...
W 125 jest ten drucik do okoła, tutaj nic takiego nie widać...
Jak dobrze pamiętam to jest osadzony z wieloklinie. Wałek i ten " zmieniacz" są nawiercone i wbity jest metalowy kołek - wystarczy go wybić.

Re: Pomocy!!!

: 2010-04-16, 20:25
autor: Mateusz WSK
No dokładnie tak jak piszesz :)
Udało mi się do tego dojść. W wałku jest nawiercona dziurka i tam w nim tez siedzi. ciężko go wybić ale udało się :)
Pozdr.