Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

podwozie - nadwozie
Odpowiedz
StaroModny
Posty: 91
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: StaroModny » 2020-10-12, 13:32

Witajcie, potrzbuję przeprowadzić renowację baku, planuję to rozegrać w ten sposób że zasypię go piaskiem i zamocuję jakoś do tokarki na wolnych obrotach go troszkę przepiaskuje. Następnie zaleję go jakimś odrdzewiaczem zmieniając co jakiś czas ułożenie, jaki odrdzewiacz polecacie? No i ostatecznie po wypłukaniu jakiś środek/ lakier zabezpieczający. Dobrze kombinuję? Może macie inne, lepsze sposoby? Zbiornik od środka dosyć znacznie skorodowany. Chodzi o zbiornik od OSY

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 135
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: CZESIO1958 » 2020-10-12, 14:03

Dobrze kombinujesz.
A co do zabezpieczenia to zadzwoń tu:
http://kanuj.pl/
I pogadaj . Zawsze coś doradzi

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 665
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: zmyngut » 2020-10-12, 14:55

Ja bym tam piachu nie sypał bo potem jest problem z wypłukaniem. Jeśli już to lepiej wkręty stalowe itp. plus np. ropa.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1683
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: jjaworskyy » 2020-10-12, 16:52

Bawiłem się już w jakieś nakrętki, kamienie, ropy, sropy itp i nie zawsze do końca było dobrze. Odżałowałem i wysłałem zbiornik do Kanuj pl. Koszt to 25 zł za litr pojemności zbiornika. Zbiornik wrócił do mnie ogarnięty w środku, co jakiś czas odkręcałem odstojnik żeby sprawdzić czy jest jakiś syf i zawsze było czyściutko. Polecam!

StaroModny
Posty: 91
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: StaroModny » 2020-10-13, 10:17

mimo wszystko chcę to zrobić sam

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1262
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: zubr9471 » 2020-10-13, 11:37

Mój Boże 25zł za litr pojemności to wychodzi 300zł za bak WSK ?! Ja odrdzewiałem bak do komara sporta w następujący sposób: pierw nasypałem do środka troche grysiku i zalałem to roztworem fosolu z wodą w proporcjach 50:50 w ilości 1 litr. Potem potrząsałem prawo-lewo żeby grys działał jak pilnik i zostawiałem na kilka godzin. Następnie zmieniałem pozycje. I tak kilka razy. Ważne jest aby stosować roztwór rozcieńczony wodą i zmieniać pozycje baku co kilka godzin w przeciwny wypadku kwas wygryzie wżery.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1683
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: jjaworskyy » 2020-10-13, 13:20

zubr9471 pisze:
2020-10-13, 11:37
Mój Boże 25zł za litr pojemności to wychodzi 300zł za bak WSK ?! Ja odrdzewiałem bak do komara sporta w następujący sposób: pierw nasypałem do środka troche grysiku i zalałem to roztworem fosolu z wodą w proporcjach 50:50 w ilości 1 litr. Potem potrząsałem prawo-lewo żeby grys działał jak pilnik i zostawiałem na kilka godzin. Następnie zmieniałem pozycje. I tak kilka razy. Ważne jest aby stosować roztwór rozcieńczony wodą i zmieniać pozycje baku co kilka godzin w przeciwny wypadku kwas wygryzie wżery.
A czym zabezpieczasz w środku po takiej operacji żeby ruda nie powróciła? :)

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1262
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: zubr9471 » 2020-10-13, 16:14

Stosuje metode bez zabezpieczeniową, czyli nie zabezpieczam wcale :)
Jedynie gdy bak ma leżakować a nie ma być od razu zamontowany w motocyklu to korkuje otwór na kranik i wlewam do środka 0,5l oleju pomieszanego pół na pół z benzyną i rozprowadzam to po ściankach po czym zakręcam korek.
Oczywiście po kwasie bak trzeba przepłukać wodą i wysuszyć.

P.S. właśnie wpadł mi do głowy mój autorski pomysł na nowatorską metodę zabezpieczania wnętrza zbiornika. Otóż należy jego wnętrze poddać procesowi oxydacji, czyli inaczej czernienia za pomocą specjalnego roztworu. Może ktoś przetestuje mój pomysł i zda relacje.

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: Szatek » 2020-10-16, 22:11

Skuteczny, trwały, galwaniczny i tani sposób to fosforanowanie. 70 zł za 9-cio litrowy zbiornik.

StaroModny
Posty: 91
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: StaroModny » 2020-10-18, 09:30

coś więcej na ten temat? wykonywałeś w warunkach domowych?

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: Szatek » 2020-10-18, 11:57

W warunkach domowych będzie raczej ciężko to zrobić. Takie usługi wykonują np. Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A. w Łodzi.

Zbiornik paliwa mojego Rometa 50-TS-1 po fosforanowaniu:

Obrazek

Obrazek

Zbiornik jest pokryty od wewnątrz i z zewnątrz, powłoką antykorozyjną i odporną na działanie paliwa. Tą powłokę można bez problemu pokrywać z zewnątrz podkładami epoksydowymi itp.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość