M06B3 Bak - wgniotki

podwozie - nadwozie
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: Prowik » 2017-06-05, 19:00

Witajcie Panowie,
mam pytanie, mam zbiornik który posiada wgniotki, przeczytałem w internecie, że baków nie można szpachlować, co wy na to ??
Jest jeszcze cynowanie, ale nie ma u mnie w okolicy żadnego speca od tego typu prac. Metoda PDR odpada, byłem już u trzech różnych, dwóch odpuściło temat, jeden wycenił pracę na minimum 450 pln... Bak posiada też 2 wgniotki na zagięciach... Czyżby pozostawało mi kupno nowego ?

Obrazek
Obrazek

power3
Posty: 81
Rejestracja: 2016-01-21, 20:01
GG: 0
Moje maszyny: wsk gil
Lokalizacja: busko
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: power3 » 2017-06-05, 20:21

nie lepiej nowy kupic. Nie raz za 30-60 zl na allegro

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: yazimoo » 2017-06-05, 20:42

Kup inny za 30 zł. A czemu nie wolno baków szpachlować :D :D ?

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: Prowik » 2017-06-05, 21:17

Bardzo nie lubię kupować elementów blacharskich bez uprzedniego obejrzenia, ale jeśli trzeba to tak się stanie.
Zaraz założę temat w Ogłoszeniach.

@yazimoo,
baków nie można szpachlować z jednej głównej przyczyny, bak nagrzewa się od silnika, w momencie gdy wlewasz zimne paliwo zostaje nagle schłodzony i występuje różnica temperatur, a co za tym idzie, blacha zbiornika pracuje i spachla lubi pękać.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: Skinder » 2017-06-05, 22:04

Dokładnie takie wgniecenie usuwałem jakieś 2 tygodnie PDR'em. Wyciągnąłem praktycznie na zero, teraz poleci do piaskowania, jakiś jasny proszek i na to szpachla i na mokro.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: yazimoo » 2017-06-06, 17:40

Prowik pisze:
2017-06-05, 21:17
@yazimoo,
baków nie można szpachlować z jednej głównej przyczyny, bak nagrzewa się od silnika, w momencie gdy wlewasz zimne paliwo zostaje nagle schłodzony i występuje różnica temperatur, a co za tym idzie, blacha zbiornika pracuje i spachla lubi pękać.
Nie obraź się ale czegoś głupszego dawno nie czytałem ;D
Po pierwsze, do ilu stopni bak może nagrzać się od tego silnika ? Bez przesady to są znikome temperatury, znacznie bardziej się nagrzewa jak motocykl stoi na słońcu.
Po drugie, ile razy zdarza Ci się że wlewasz paliwo, które przecież lodowate nie jest ;D do jakoś mega rozgrzanego zbiornika ?
Po trzecie, załóżmy że jest piękny słoneczny dzień i jedziesz sobie samochodem na myjnie go umyć. Przecież na myjniach jest tak samo zimna woda ;) Jakoś nigdy nie słyszałem żeby komuś pękła szpachla pod lakierem bo polał gorący lakier zimną wodą... Ludzie nie przesadzajcie.

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: Prowik » 2017-06-06, 18:42

Hmmm, myślę, że warto zasięgnąć opinii od ludzi, którzy naprawiają zbiorniki. Ja taką informacje dostałem, więc przekazałem info dalej. Dlatego zbiorniki najpierw się prostuje, a później cynuje.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: yazimoo » 2017-06-06, 19:29

Prowik pisze:
2017-06-06, 18:42
Dlatego zbiorniki najpierw się prostuje, a później cynuje.
Wiadomo, po co walić tyle szpachli. Ale uwierz mi, mam styczność z tym to wiem co mówię ;) Przez moje ręce przeszło już trochę sztuk i takiego przypadku jeszcze nie miałem ;)

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: M06B3 Bak - wgniotki

Post autor: kwadrat49 » 2017-06-07, 06:40

yazimoo pisze:
Prowik pisze:
2017-06-06, 18:42
Dlatego zbiorniki najpierw się prostuje, a później cynuje.
Wiadomo, po co walić tyle szpachli. Ale uwierz mi, mam styczność z tym to wiem co mówię ;) Przez moje ręce przeszło już trochę sztuk i takiego przypadku jeszcze nie miałem ;)
Spokojnie ,możesz szpachlowac , oczywiście wyciągnąć ile się da ,na to szpachla z wloknem szklanym i na koniec wykanczajaca . Nie ma prawa nic pękać .
Garbuski wszystkie mają szpachlowane zbiorniki na szwie i nic nie pęka ,przynajmniej u mnie.
Ale skoro można dostać taki zbiornik w dobrej cenie ,to czy warto się bawić w szpachlowanie starego ????
Sam zdecyduj ....

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości