Strona 1 z 1

M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-05, 19:00
autor: Prowik
Witajcie Panowie,
mam pytanie, mam zbiornik który posiada wgniotki, przeczytałem w internecie, że baków nie można szpachlować, co wy na to ??
Jest jeszcze cynowanie, ale nie ma u mnie w okolicy żadnego speca od tego typu prac. Metoda PDR odpada, byłem już u trzech różnych, dwóch odpuściło temat, jeden wycenił pracę na minimum 450 pln... Bak posiada też 2 wgniotki na zagięciach... Czyżby pozostawało mi kupno nowego ?

Obrazek
Obrazek

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-05, 20:21
autor: power3
nie lepiej nowy kupic. Nie raz za 30-60 zl na allegro

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-05, 20:42
autor: yazimoo
Kup inny za 30 zł. A czemu nie wolno baków szpachlować :D :D ?

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-05, 21:17
autor: Prowik
Bardzo nie lubię kupować elementów blacharskich bez uprzedniego obejrzenia, ale jeśli trzeba to tak się stanie.
Zaraz założę temat w Ogłoszeniach.

@yazimoo,
baków nie można szpachlować z jednej głównej przyczyny, bak nagrzewa się od silnika, w momencie gdy wlewasz zimne paliwo zostaje nagle schłodzony i występuje różnica temperatur, a co za tym idzie, blacha zbiornika pracuje i spachla lubi pękać.

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-05, 22:04
autor: Skinder
Dokładnie takie wgniecenie usuwałem jakieś 2 tygodnie PDR'em. Wyciągnąłem praktycznie na zero, teraz poleci do piaskowania, jakiś jasny proszek i na to szpachla i na mokro.

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-06, 17:40
autor: yazimoo
Prowik pisze:
2017-06-05, 21:17
@yazimoo,
baków nie można szpachlować z jednej głównej przyczyny, bak nagrzewa się od silnika, w momencie gdy wlewasz zimne paliwo zostaje nagle schłodzony i występuje różnica temperatur, a co za tym idzie, blacha zbiornika pracuje i spachla lubi pękać.
Nie obraź się ale czegoś głupszego dawno nie czytałem ;D
Po pierwsze, do ilu stopni bak może nagrzać się od tego silnika ? Bez przesady to są znikome temperatury, znacznie bardziej się nagrzewa jak motocykl stoi na słońcu.
Po drugie, ile razy zdarza Ci się że wlewasz paliwo, które przecież lodowate nie jest ;D do jakoś mega rozgrzanego zbiornika ?
Po trzecie, załóżmy że jest piękny słoneczny dzień i jedziesz sobie samochodem na myjnie go umyć. Przecież na myjniach jest tak samo zimna woda ;) Jakoś nigdy nie słyszałem żeby komuś pękła szpachla pod lakierem bo polał gorący lakier zimną wodą... Ludzie nie przesadzajcie.

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-06, 18:42
autor: Prowik
Hmmm, myślę, że warto zasięgnąć opinii od ludzi, którzy naprawiają zbiorniki. Ja taką informacje dostałem, więc przekazałem info dalej. Dlatego zbiorniki najpierw się prostuje, a później cynuje.

Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-06, 19:29
autor: yazimoo
Prowik pisze:
2017-06-06, 18:42
Dlatego zbiorniki najpierw się prostuje, a później cynuje.
Wiadomo, po co walić tyle szpachli. Ale uwierz mi, mam styczność z tym to wiem co mówię ;) Przez moje ręce przeszło już trochę sztuk i takiego przypadku jeszcze nie miałem ;)

Re: RE: Re: M06B3 Bak - wgniotki

: 2017-06-07, 06:40
autor: kwadrat49
yazimoo pisze:
Prowik pisze:
2017-06-06, 18:42
Dlatego zbiorniki najpierw się prostuje, a później cynuje.
Wiadomo, po co walić tyle szpachli. Ale uwierz mi, mam styczność z tym to wiem co mówię ;) Przez moje ręce przeszło już trochę sztuk i takiego przypadku jeszcze nie miałem ;)
Spokojnie ,możesz szpachlowac , oczywiście wyciągnąć ile się da ,na to szpachla z wloknem szklanym i na koniec wykanczajaca . Nie ma prawa nic pękać .
Garbuski wszystkie mają szpachlowane zbiorniki na szwie i nic nie pęka ,przynajmniej u mnie.
Ale skoro można dostać taki zbiornik w dobrej cenie ,to czy warto się bawić w szpachlowanie starego ????
Sam zdecyduj ....

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka