Kratka na zbiornik

podwozie - nadwozie
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Kratka na zbiornik

Post autor: Kosa » 2018-05-01, 14:32

Jak była montowana kratka na zbiornik? Centralną srubą czy na cztery narożne? Jeżeli centralną to przechodziła przez zbiornik i mocowana była do ramy? W takim razie po co otwory na śruby w naroznikach kratki? Junak?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Adam_Ga » 2018-05-01, 17:38

Były dwa rodzaje.

Starszy typ, zbiornik z mocowaniami do ramy, tutaj kratka była przykręcana na 4 śruby.

Nowszy typ, zbiornik mocowany przelotowo śruba dospawaną do kratki, w miejscach gdzieb poprzednio były śruby znajdują się takie jakby wsporniki do kratki.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Kosa » 2018-05-01, 19:42

Dzięki. Czyli w nowszym typie przez zbiornik przechodziła jakaś tuleja do tej śruby czy stosowane były jakieś uszczelnienia?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Adam_Ga » 2018-05-01, 22:36

Uszczelnienia czego? Przez zbiornik przechodzi rura, od gory kratka opiera się na kołnierzu o zbiornik, od dołu do mocowania do ramy. Chcesz fotę zbiornika?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Kosa » 2018-05-02, 08:00

Już wszystko znalazłem - dzieki. Pytam o to bo z tego co kojarzę w rami mojej Z2 jest poprzeczka z otworem mniej więcej w połowie długości zbiornika...

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Adam_Ga » 2018-05-02, 08:43

To pewnie potrzebujesz zbiornik z zaślepką, a nie z kratką. M06 miały kratkę jak w WFM, od zetki i elki zbiorniki były już bez kratki z wlewem pośrodku.
441A36A9-9F60-418C-8EBA-AE44AC3529F4.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Kosa » 2018-05-02, 21:05

Problem w tym że zbiorniki z kratką podobają mi się jak diabli - dla mnie to taki znak rozpoznawczy starych polskich motocykli...

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Adam_Ga » 2018-05-02, 21:33

Fakt, ma to swój klimat ale Zetka to nie zbiornik z kratka
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: Kosa » 2018-05-02, 22:16

Kurczę wydaje mi się że gdzieś widziałem eLke z kratką podobno w oryginale...

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Kratka na zbiornik

Post autor: dąbek » 2018-05-02, 22:33

Nawet jeżeli w oryginale nie występowały z kratka, to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś taka zamontowal. Nie jest to zmiana nieodwracalna, ani nie wymaga żadnej ingerencji w konstrukcję, motocykl jest z lat w których wiele modeli było wyposażonych w takową kratkę, a także wielu właścicieli w tamtych latach dokonywalo takich różnych ulepszeń. Ja jestem za takim "tuningiem" zabytków.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości