Ratowanie obciętej ramy

podwozie - nadwozie
Odpowiedz
Pawlasty
Posty: 18
Rejestracja: 2011-05-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Kontaktowanie:

Ratowanie obciętej ramy

Post autor: Pawlasty » 2011-05-12, 15:57

Chciałbym przywrócić mojej garbusce radość dawnych lat, ale stoi przede mną wyzwanie - rama. W latach 90'tych WSK została przerobiona na trójkołowiec, coś jak Junak B20 i niestety część ramy spotkała się z Boschem. Chciałbym was prosić o radę, wspawać brakujący element z innej ramy, czy nie bawić się w to i wymienić ją całą? Dodam, że ja bardziej skłaniam się ku tej pierwszej opcji z racji późniejszej rejestracji. Mój pomysł przedstawia się tak - uciąć w miejscach, gdzie łatwo będzie potem ustawić wszystko do spawania i ewentualnie w środek wstawić jakąś rurkę dla usztywnienia. Czytałem w książce o naprawie WSK, że w miejscach gdzie planuje spawanie zdarzają się pęknięcia ramy i można je bez problemu samemu naprawić. Co wy na to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: wujcio » 2011-05-12, 15:59

chyba lepiej kupić inną ramę i podmienić części bo w sumie i tak masz spore braki.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: Brat » 2011-05-12, 16:01

Pawlasty pisze: Dodam, że ja bardziej skłaniam się ku tej pierwszej opcji z racji późniejszej rejestracji.
To znaczy że masz na nią papiery zdolne do rejestracji ? Jeśli tak to może i warto naprawić, jednak jest jakieś "ale" z kwitami to lepiej szukać nowej.

Pawlasty
Posty: 18
Rejestracja: 2011-05-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: Pawlasty » 2011-05-12, 16:02

O części się tak nie martwię, bo gdyby poświęcić popołudnie na przekopanie bałaganu to skompletowałbym pół motocykla :P drugą ramę już mam, tylko martwią mnie sprawy rejestracji... Nadgorliwy policjant zabrał kiedyś papiery, ale ojciec miał już auto więc wyrejestrował WSK, to był początek lat 90. Myślę, że łatwiej byłoby załatwić to, niż kombinować z ramą na którą nie mam nic

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: wujcio » 2011-05-12, 16:18

najpierw to idź (Ty albo Twój Tata) do WK i zapytaj czy CI to zarejestrują normalnie na białe blachy bo jak się okaże że lipa to lepiej szukać ramy z papierami ;)
To że została wyrejestrowana przed 97 rokiem nic nie znaczy wszystko leży w rękach WK i ich opinii...

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: xradusx » 2011-05-12, 16:46

Wyciągnij z WK wniosek o rejestracji motocykla na twojego ojca potem będziesz mógł myśleć dalej

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Ratowanie ramy

Post autor: volksturm » 2011-05-12, 22:35

Tego typu ram jest od groma dostępnych nie opłaca się tego odbudowywać.Przecież można przebić numery na nową ramę na nowej tabliczce albo przełożyć tabliczkę itp..... jeśli oczywiście da się zarejestrować i jest taka możliwość.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: AudioBas » 2011-05-12, 22:43

wujcio pisze:najpierw to idź (Ty albo Twój Tata) do WK i zapytaj czy CI to zarejestrują normalnie na białe blachy bo jak się okaże że lipa to lepiej szukać ramy z papierami ;)
To że została wyrejestrowana przed 97 rokiem nic nie znaczy wszystko leży w rękach WK i ich opinii...
Muszą Ci zarejestrować, a jak nie żądaj pisemnej odmowy zobaczysz jak zaczną się wykręcać od napisania takiego papieru :)
I krótka piłka, albo odmowa, albo rejestrujemy :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: wujcio » 2011-05-12, 22:46

AudioBas pisze:
wujcio pisze:najpierw to idź (Ty albo Twój Tata) do WK i zapytaj czy CI to zarejestrują normalnie na białe blachy bo jak się okaże że lipa to lepiej szukać ramy z papierami ;)
To że została wyrejestrowana przed 97 rokiem nic nie znaczy wszystko leży w rękach WK i ich opinii...
Muszą Ci zarejestrować, a jak nie żądaj pisemnej odmowy zobaczysz jak zaczną się wykręcać od napisania takiego papieru :)
I krótka piłka, albo odmowa, albo rejestrujemy :P
To wszystko jest w teorii ;d nie każde WK da się przekonać do swojej niewiedzy i do naszej racji... ale warto próbować.
Ja również zalecam Ci najpierw sprawdzić sprawy rejestracji (przegląd można zawsze zrobić po znajomości) a opłatę OC bez problemu zrobisz najgorzej jest w WK bo jak CI każą rejestrować na unikat lub zabytek to już lepiej szukaj innej ramy z papierami na białą blachę;)

Pawlasty
Posty: 18
Rejestracja: 2011-05-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: Pawlasty » 2011-05-12, 23:11

Czuję, że będzie przygód z tą WSKą... a szczególnie papierkowych... powalczę z WK, jutro jak zdążę wrócić przed zamknięciem to zapytam :) Mam już niezbyt miłe wspomnienia z tego urzędu, ale będę dobrej myśli :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ratowanie ramy

Post autor: AudioBas » 2011-05-12, 23:26

Bierz pisemną odmowę jak coś. Bez tego nie wychodź - no chyba, że z nowym dowodem.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości