Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2013-07-13, 21:58

To chyba znam tego jegomościa :D.

Norbert17
Posty: 20
Rejestracja: 2013-09-01, 15:43
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Sokoliniec
Kontaktowanie:

Malowanie kół WSK 125

Post autor: Norbert17 » 2013-09-04, 22:15

Witam :D ja dziś z pytaniem jak oczyścic ze starej farby koła od wsk 125,chodzi mi obręcz piasta i szprychy ., po prostu przygotować do malowania lub do niklowania.Oraz sprężyny od amortyzatorów :-o Dajcie jakieś rady :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Malowanie kół WSK 125

Post autor: Savier » 2013-09-04, 22:26

Zły dział... uważniej wybieraj miejsce dla swoich postów :D.
Piaskowanie na obręcz, szkiełkowanie na piasty, szprychy papierkiem. :).

Norbert17
Posty: 20
Rejestracja: 2013-09-01, 15:43
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Sokoliniec
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Norbert17 » 2013-09-04, 22:40

no dobrze,ale nie chcem sciągać szpryc w całośći

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2013-09-04, 22:45

To nie ruszaj tego wcale.

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: HunT » 2013-09-05, 20:04

Do ściągania samej farby jest takie coś glutopodobne, nazwy nie pamiętam, ale pewnie w lakierniczym będą takie coś mieć. Smarujesz tym pędzlem po powierzchni, to puchnie w ciągu 15 minut i ściągasz szmatą i tak parę razy i nie ma farby :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: 1angel » 2013-09-05, 20:18

Preparat Scansol , pewnie o tym piszesz , zdejmowałem tym kiedyś lakier z rantów w felgach który trzymał się dość dobrze , po drugim smarowaniu i przetarciu wszystko zeszło ale generalnie renowacja felg w motocyklu bez zdejmowania szprych mija się z celem .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: HunT » 2013-09-06, 20:08

1angel, tak jak mówisz, to ten preparat ;] A co do renowacji felg bez wyjmowania szprych to zły pomysł :} no chyba, że robisz coś na zasadzie "wieś tuning" a nie renowacja :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: qpa » 2013-09-21, 19:45

Jak sie u Was chowają szprychy w dziurkach w piaście? bo u mnie powychodziły na wierzch, osoba którą będzie centrowała ogarnie to? czy musi tak zostać?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2013-09-21, 19:49

Nowe szprychy pewnie masz? Nie bardzo jest szansa cokolwiek z tym zrobić...

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: qpa » 2013-09-21, 19:51

Nowe nowe, trudno będę z tym żył.

HunT
Posty: 129
Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: HunT » 2013-09-22, 10:00

Nowe się tak układają, na dodatek po napompowaniu oponek i zamontowaniu, będziesz centrował drugi raz :}
Moja maszyna i jej historia :} viewtopic.php?f=71&t=15749

adrikk88
Posty: 11
Rejestracja: 2014-05-11, 18:00
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Polska śląskie częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: adrikk88 » 2014-05-14, 21:12

Witam, mam pytanie odnośnie obręczy. Mam kilka wgnieceń a po malowaniu proszkowym bardziej się uwidocznią i teraz nie wiem czy zaspawać te wgniecenia? dać szpachli? mam spawarkę ale nie mam wprawy w spawaniu, może zaszpachlować ale czy nie będzie to pękać?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2014-05-14, 21:22

Te wgniecenia nie oznaczają, że obręcz jest krzywa?

adrikk88
Posty: 11
Rejestracja: 2014-05-11, 18:00
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Polska śląskie częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: adrikk88 » 2014-05-14, 21:29

kurcze nie wiem, zatkało mnie... ;] nie miałem wcześniej problemów z zbieżnością itp. nie są to głębokie wgniecenia, zrobię zdjęcie.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Skinder » 2014-05-14, 23:22

Niekoniecznie, może to być pozostałość po nieumiejętnych operacjach łyżką przy zdejmowaniu, spadła mi kiedyś franca na koło pod nogami z którego przekładałem oponę i odkształciła samą płaszczyznę boczną rantu, sama krawędź obręczy po zakręceniu nie wykazywała zgięcia.

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: daroxxx7 » 2014-05-29, 21:24

mam pytanie odnośnie szkiełkowania piast... wyszły super ładnie, ale nie brudzi się zbytnio taka struktura? nie próbował ktoś kiedyś pomalować tego bezbawrnym? :) jaki byłby efekt? zapewne lepiej byłoby utrzymać w czystości ;)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2014-05-29, 21:54

NIe ma sensu malować, fajnie się czyści.

Awatar użytkownika
jelonek041098
Posty: 195
Rejestracja: 2012-11-10, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06B3 Kos 1985
Wsk M06B3 1985
Yamaha WR250Z 1998
Lokalizacja: Tuczno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: jelonek041098 » 2014-10-28, 20:37

Witam mam pytanie,czy mogę wypiaskować felgi i szprychy a następnie je pochromować?Czy będa jakies ślady ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2014-10-28, 22:55

Oddzielnie możesz chromować, ale nie ma sensu piaskowania przed galwanizowaniem. To się szlifuje. Swoją drogą, na szprychy dałbym ocybk, po szlifowaniu tego pod chrom pewnie wiele nie zostanie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości