Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: zmyngut » 2016-05-22, 15:53

O ile się nie mylę to ten pan sprzedaje szprychy które u innych dostaniesz za 15zł/komplet.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marek-robert » 2016-05-22, 18:22

Szymku już ci mówię jak to jest ze szprychami, takie dam ci za darmo. Zobacz na zdjęcie, ta szprycha ma gwint chyba większy niż standardowo przez co nie pasuje w stare, oryginalne nyple. Jeśli tak to te nyple są większe i zapewne będą za duże do otworów w obręczy. Jutro dzień garażowy to zrobię ci zdjęcia dla porównania włącznie z pomiarami,

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: zmyngut » 2016-05-22, 19:43

Te szprychy normalnie pasują do wueskowej obręczy- nyple również. W oryginalne nyple tylko oryginalne szprychy. Średnice mają chyba o 0,4mm większą niż wueskowe ale to akurat dobrze, bo lepiej wygląda koło- nie jak od kolarzówki.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Szymku » 2016-05-23, 19:06

Z tym kołami jak widać do dziś są problemy:)
Napiszę do producentów/dystrybutorów felg w/w jakie są średnice otworów pod szprychy i wtedy już będzie łatwiej coś dobrać.
Zobaczymy też, jak wyjdą oryginały z nową powłoką Zn-Ni.

A ten zestaw?:
http://allegro.pl/szprychy-wfm-wsk-jawa ... 57991.html

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: zmyngut » 2016-05-23, 20:52

Twoja kasa Panie...

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Szymku » 2016-05-24, 08:45

Zygmunt?
Tu nie chodzi o kasę tylko o to czy ktoś ma takie produkty i może coś na ich temat powiedzieć.
Ja mogę dołożyć i kupić droższe ale jakość musi iść w parze z ceną.Niech to będzie na wieki:)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Adam_Ga » 2016-05-24, 10:40

Na wieki nic nie będzie. Moja rada jest taka że jak masz oryginalne szprychy i obręcze proste to ODNAWIAĆ i omijać obecną produkcję szerokim łukiem.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2016-05-24, 11:11

220zł to przegięcie, u Bartnika już byś sobie dorobił :-D

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marek-robert » 2016-05-24, 21:12

gramsiu pisze:Na wieki nic nie będzie. Moja rada jest taka że jak masz oryginalne szprychy i obręcze proste to ODNAWIAĆ i omijać obecną produkcję szerokim łukiem.
Świetna racja, ja kupiłem i leżą w czeluściach garażu, a stare odnowione jak laleczka są. Szymku daj adres to ci wyślę kupione w multicar :razz:

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: sbanys » 2016-05-24, 21:40

marek-robert pisze:... ja kupiłem i leżą w czeluściach garażu... :razz:
to tak jak umnie współczesna produkcja kupiona już dobrych kilka lat temu leży na półce i tylko przekładam z miajsca na miejsce.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Szymku » 2016-05-24, 21:57

Szprychy ok.Jestem za żeby zostawić i odnowić.
Ale felgi muszą być nowe,proste i w chromie:)Nie odpuszczę:)

Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Dedlof » 2016-06-30, 15:09

Pytanie z nieco innej beczki.

Czy do piaskowania i malowania proszkowego demontować stare łożyska?
Zastanawiałem się nad tym w trosce o otwory w które trzeba bedzie na powrót umieścić nowe łożyska.
ewentualnie czy do malowania należy zaślepić te otwory?

Czy mogę prosić aby jeszcze raz ktoś konkretnie podał gdzie obecnie można kupić szprychy na 19 cali z mosiężnym nyplem w dobrej cenie i jakości?
Ja nie mam wyboru i muszę kupić bo moje koła mają szprychy w stanie opłakanym.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2016-06-30, 15:12

Możesz zostawić i dodatkowo zakleić taśmą :)

Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Dedlof » 2016-07-01, 08:46

A czy faktem jest że nyple mosiężne i stalowe mają inne rozmiary? Felga jest oryginał 55 rok i chciałbym odbudować zgodnie z oryginałem..

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Szymku » 2016-07-01, 11:47

http://www.bartnik.com.pl/

Tutaja dorabiają szprychy i nyple jakie chcesz.
Z zebranych przeze mnie informacji wynika ,iż ich robotę się chwali.
Szprychy na koła do mojej garbatej z 73r to koszt ok 180zł.

StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: StaroModny » 2016-09-17, 16:23

Panowie co zrobić z nyplami mosiężnymi?
Czy w oryginale były cynkowane? Czy czysty mosiądz?
Wyczyściłem je, spolerowałem staliwem jednak barwa jeszcze nie taka jakby się chciało i sam nie wiem co z tym zrobić a chcę tak jak było oryginalnie.
Czysty mosiądz czy ocynk? KOS 85rok

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: czankete » 2016-09-17, 21:30

StaroModny pisze:Panowie co zrobić z nyplami mosiężnymi?...Wyczyściłem je, spolerowałem staliwem jednak barwa jeszcze nie taka jakby się chciało.
...tez kiedyś czyściłem staliwem ale szkoda czasu i pracy - teraz czyszczę mosiężne nyple odpowiednim roztworem kwasu azotowego (w drodze wyjątku można potraktować je ogólnie dostępnym chlorkiem żelaza) - efekt końcowy super ;-)

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Garry1 » 2016-09-17, 22:07

Ja zazwyczaj czyściłem stalowa szczotką drucianą na wiertarce/szlifierce:)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: StaroModny » 2016-09-17, 22:23

próbowałem szczotką na szlifierce, aby uzyskać odpowiedni kolor musiałem praktycznie stracić nypel

czyli nyple mosiężne mają pozostać mosiężne tak?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: czankete » 2016-09-18, 08:09

StaroModny pisze:próbowałem szczotką na szlifierce, aby uzyskać odpowiedni kolor musiałem praktycznie stracić nypel
...no bo po szczotkach drucianych stalowych czy nawet mosiężnych po mniejszej lub większej obróbce z nypla robi się z niego bezkształtny kawałek metalu mający już niewiele wspólnego z nyplem, później jest też spory problem z centrowaniem koła - wyoblone kształty uniemożliwiają użycie klucza do ich obracania przy centrowaniu ;-)
StaroModny pisze:czyli nyple mosiężne mają pozostać mosiężne tak?
...co do kwestii samych nypli to jak się u siebie przyjrzałem z sześciu egzemplarzy kosa (oryginalnie zachowane przednie koła) oprócz jednego koła, pozostałe pięć ma niczym nie zabezpieczone poczerniałe mosiężne nyple. Czy jednak była tu jakaś reguła tego nie potrafię powiedzieć?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości