Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: AudioBas » 2012-02-02, 01:55

Jak udało się wycentrować?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-02-02, 12:03

Tata pokombinował ze znajomym i przednia obręcz podobno prosta (nie mam na czym sprawdzić). Tylna niestety nie... Nie wiem co z nią zrobić, tata mówi, że coś się jeszcze pokombinuje. Pół biedy, bo to tył.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Muciek » 2012-02-02, 14:49

Pół biedy, bo to tył.
Chyba se jaja robisz. Krzywe koło z tyłu to dopiero się źle jeździ......

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-02-02, 14:57

I tak źle i tak niedobrze, cóż zrobisz.

Kermit

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Kermit » 2012-02-02, 15:21

Jak masz robić remont i założyć krzywe koło, to lepiej kup cebre i nie marudź, że Lelek za słaby i trzeba membrany zakładać :P

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-02-03, 12:03

Ja nie marudzę, że jest słaby, ja po prostu to wiem :D.

Dobre wieści. Koło wycentrowane przez fachowców. Ja tego niestety nie robiłem, szkoda, może bym się czegoś nowego nauczył? W każdym bądź razie tam, gdzie jest krzywa felga w pewnym momencie obręcz "skacze". Gdzie indziej nic takiego nie ma i jest prościutko. Fajnie to wygląda :-). Postaram się zamieścić filmik z kręcenia kołem na wahaczu.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Muciek » 2012-02-03, 12:29

Czyli jestem fachowcem jeżeli też tak u mnie jest po wycentrowaniu? ;D Niektóre twoje posty normalnie rozwalają....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-02-03, 12:51

A co zrobi fachowiec jak obręcz krzywa? Do tego trzeba magii :P.

PS. Twoje posty czytam na moich wieczornych spotkaniach z papieżami, zawsze mają ostry polew.

kuba5642
Posty: 3
Rejestracja: 2012-06-03, 17:40
GG: 0
Moje maszyny: Narazie nic
Lokalizacja: Luzino
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: kuba5642 » 2012-06-21, 19:21

Mam pytanie odnośnie szkiełkowania. Chciałbym wiedzieć czy po szkiełkowaniu trzeba malować czy coś?

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: bartek582 » 2012-06-21, 20:06

Jak robiłem remont swojego motoru to na oponie w jednym miejscu 0 bieżnika tak jak by po ostrym hamowaniu później się okazało że koło miało centre i dlatego wytarł się bieżnik, oczywiście trwało to wycieranie kilka dobrych lat kiedyś się tym nikt nie martwił ważne było aby się koła kręciły.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-06-21, 22:09

kuba5642 pisze:Mam pytanie odnośnie szkiełkowania. Chciałbym wiedzieć czy po szkiełkowaniu trzeba malować czy coś?
Nie, po szkiełkowaniu nic się raczej nie robi :).

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-06-25, 08:11

Samą obręcz raczej. W sumie to tutaj trzeba młota i troche rozsądku...

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: zmyngut » 2012-06-25, 08:46

Samą obręcz pewnie można pod warunkiem, że mamy w czym ją zamontować. Mój "kierownik" (tata) po wycentrowaniu , kiedy wyszło, że obręcz ma bicie promieniowe (krzywa jedna strona obręczy czego nie sposób było skorygować samymi szprychami) przylał jej gumowym młotkiem i trochę to pomogło- obręcz była krzywa w jednym miejscu- wyglądało to tak jak po uderzeniu kołem w krawężnik. Jeżeli obręcz jest bardzo krzywa to niestety samymi szprychami nie da się tego skorygować bo gwintu za mało a i wytrzymałość szprych też ma swoje granice. Ja już jedno kolo po zapleceniu i próbach centrowania musiałem niestety odłożyć na półkę.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: zmyngut » 2012-06-26, 09:13

Oczywiście że to byłoby logiczne a nawet wskazane - tylko jeżeli masz koło ze złomu w którym brakuje 3/4 szprych to dokładne sprawdzenie przed malowaniem czy chromowaniem nie jest takie proste, co nie znaczy, że niewykonalne. Położenie na równym stole takiej obręczy to za mało jednak. U mnie użycie gumowego młotka nie spowodowało żadnych szkód w lakierze. Ale nie powiem - trochę paniki było jak na to patrzyłem ;-). Tak to jest jak się chce "pośpieszyć". Teraz na pewno uzupełniłbym szprychy, spróbował je wycentrować i wtedy oceniłbym czy taka obręcz w ogóle się nadaje do czegokolwiek- można by zaoszczędzić ładnych parę złotych. Wiadomo- więcej pracy i czasu ale jednak warto.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: wujcio » 2012-06-26, 22:44

Po pierwsze jeśli ktoś miał by chromować felgi to już lepiej kupić te włoskie ze skutera dębicy.
Niestety kolejny problem jaki jest to taki że koła zaplecione są ok ale po rozebraniu - piaskowaniu i malowaniu w wysokiej temperaturze mogą się odkształcić bo np Pan Zbigniew mocniej pojedzie piachem albo mu spadnie gdzieś.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-06-26, 23:08

Po pierwsze jeśli ktoś miał by chromować felgi to już lepiej kupić te włoskie ze skutera dębicy.
Ja bym się nie zgodzil. Cenowo wygląda podobnie, a jakość chromu robiona jednostkowo jest na pewno lepsza. :) I sami możemy sobie przygotować powierzchnię, jezeli chromujemy malowane obręcze. I jest warunek - muszą być proste.

Tak dodam od siebie, że widziałem obręcze tego typu w SR 250 na kursie, kilka lat i juz zardzewiałe.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Alien » 2012-06-27, 00:37

a jakość chromu robiona jednostkowo jest na pewno lepsza. :)
Zapomnij :D robienie nowych chromów nazwałbym raczej substytutem fabryki.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2012-06-27, 08:14

ki czort Krzysiu? Co robią gorzej? Tak se myślałem, ze mają chociaż więcej czasu na przygotowanie powierzchni...

Awatar użytkownika
bartbul
Posty: 6
Rejestracja: 2012-05-03, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: wsk:
[m21w2
m06b3
m06-l ]

Java [ 356 ]
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: bartbul » 2012-08-13, 13:46

Witam, chciałbym posłuchać Waszej opinii odnośnie nowych aluminiowych obręczy z allegro. Czy kupując taką gołą obręcz mogę od razu na niej zaplatać szprychy? Myślałem żeby ją wysłać do proszku(na początku chciałem w chrom ale to chyba za wysokie koszta jak na mnie). Tak więc- Muszę ją zabezpieczać jakąś warstwą? Nic jej nie zacznie "żreć", osadzać się..etc. :P

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: mistrzunioss » 2012-08-13, 14:34

musisz pomalować bo aluminium się utlenia i zrobi się taki brzydki nalot.
najlepiej w proszek. A najlepsze rozwiązanie to kupić stare oryginale koło i wyremontować.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości