Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Odpowiedz
marwo4

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marwo4 » 2016-01-28, 14:30

Pazur pisze:Gdzieś kiedyś ktoś pisał na forum że felgi z WSK kos są inne od zwykłych. Odpowiedzi nie dostałem więc doszedłem dzisiaj do tego że ten ktoś pisał prawdę.
Jakiś czas temu rozebrałem koła ze swojego kosa, po długim leżakowaniu dałem je do śrutowania i malowania proszkowego.
Rozbierając je nie zwróciłem uwagi na detale i tak po pół roku zacząłem je składać. Zabrałem się za tylne i jakoś ciężko te szprychy wchodziły :mrgreen: po trzecim podejściu poszedłem po drugą obręcz i zdziwko :roll: są inne. Zdjęcie pokazuje różnice.
Do swojego kosa dałem felgi alu z Cezety, inny zaplot. Na tył dorobiłem szprychy 145mm / 4mm i nypel 7mm. Do przodu pasowały szprychy z kosa + nyple cezety - opcja z bębnem z kosa.
Oryginalnych kół z Kosa nie sprzedaje, zawsze mogę wrócić do oryginału ;-)

Na pewno nie pomyliłeś przodu z tyłem ? Mam całe przednie koło do Kosa i w nim zaplot jest taki jak na prawej feldze z Twojego foto...gdzie napisałeś że to tył...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marwo4

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marwo4 » 2016-01-28, 14:33

Potwierdzenie zaplotu koła KOS
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Hunterm10
Posty: 124
Rejestracja: 2015-12-27, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 (x2), Wsk 125B3
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Hunterm10 » 2016-01-29, 19:52

Nie zakładaj szprych z nierdzewki, stal nierdzewna nie jest wytrzymałościowa. Ja do swojej WSK wyczyściłem oryginalne szprychy i wysłałem do ocynku.

marwo4

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marwo4 » 2016-01-29, 22:26

Mam takie oryginalne nowe szprychy. Dawać je do ocynku czy zakładać takie jakie są?
1 z lewej to stare ocynkowane
2 z lewej nowe oryginalne, nyple R
3 nowe z innym kolorem nypli, też oryginalne z literką R
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Wymiana łożysk

Post autor: Impala » 2016-02-07, 14:28

Ciekawy film dla osób takich jak ja, czyli zaczynających przygodę z WSK i regenerujących koła pierwszy raz.

Między innymi JAK WYMIENIĆ ŁOŻYSKA.

https://youtu.be/es0CCkUf894

Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Brodzik19 » 2016-02-17, 19:11

Stare szprychy przygotowalem do ocynku. Pytanie o nyple czym je ładnie wyczyścić może ma ktoś patent lub wie jaki srodek chemiczny zastosować?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2016-02-17, 21:48

Ja nakręcałem na szprychy i na wiertarke z druciakiem :).
Ewentualnie ocet + woda w stosunku 1:1, kamień puści i coś wyczyści :D .

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marek-robert » 2016-02-17, 22:08

Ja miałem zapasową szprychę, uciąłem ją tak gdzieś 5 cm żeby mieć prosty kawałek z gwintem. Nakręciłem nypel na "szprychę" w wkrętarkę, pasta i szmata w rękę i polerka. Wkrętarka ma sprzęgło, żeby paluszków nie urwało :D

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Impala » 2016-02-23, 00:53

Jakie łożyska macie u siebie?

Zauważyłem, że polecane są FAG - mają bardzo dobre opinie. Ale zastanawiam się, czy nie zastosować innych - często dwa razy tańszych ale również firmowych, chociażby polskich czy słowackich? Czy faktycznie ustępują jakością FAG-om?

Jakie są Wasze opinie?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marek-robert » 2016-02-23, 03:27

Kup FAG w sklepie stacjonarnym to zapłacisz mniej.
Łożyska kół kpl. (2RS) 59,25 zł 5 maj 2015
A na necie przed chwilą widziałem po 25zł szt ma piastę i 13zł na zabierak. :razz:

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Garry1 » 2016-02-23, 10:14

Łożyska do 10 zl za szt, slowackie lub polskie spokojnie dają radę.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marek-robert » 2016-02-23, 14:37

Garry1 pisze:Łożyska do 10 zl za szt, slowackie lub polskie spokojnie dają radę.
To o mniej niż 10zł różnicy. Sam widzisz że tylko w necie ceny są z kosmosu :shock:

mollekor
Posty: 30
Rejestracja: 2013-03-23, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: Wsk
Wfm
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: mollekor » 2016-03-19, 08:17

Witam
Panowie czy to koło od kos ?
Obrazek
Pozdro

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Savier » 2016-03-19, 08:58

Tak, to kosik.

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Impala » 2016-04-09, 19:23

Mam już całkowicie odnowione koła, pozostało mi założenie opon i dętek, będę chciał kupić łyżki żeby nie zniszczyć gum i tu moje pytania:

1. Czy łyżki 24cm wystarczą czy kupić 40cm?
2. Czy macie jakieś patenty, metody na ułatwienie sobie całej operacji i niezniszczenie przy okazji opony, dętki i felgi?

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: daroohd » 2016-04-09, 20:20

Kolego wkleję ci fajny filmik co i jak przy oponie wski obejdzie się chyba bez łopaty.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u-bfGCkUmC8[/youtube]

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Kermit » 2016-04-11, 11:09

Impala pisze:Mam już całkowicie odnowione koła, pozostało mi założenie opon i dętek, będę chciał kupić łyżki żeby nie zniszczyć gum i tu moje pytania:

1. Czy łyżki 24cm wystarczą czy kupić 40cm?
2. Czy macie jakieś patenty, metody na ułatwienie sobie całej operacji i niezniszczenie przy okazji opony, dętki i felgi?
Proponuję przejechać się na wulkanizacje.

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Impala » 2016-04-11, 16:09

Kermit pisze:Proponuję przejechać się na wulkanizacje.
To najprostsza opcja ale ja zawsze wolę zasięgnąć wiedzy i zainwestować w narzędzia które przydadzą się na przyszłość.

Na razie z pomocą filmów kolegi marek-robert udało mi się zapleść koła, później wycentrować i zostały mi gumy, stąd moje pytanie.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: marek-robert » 2016-04-12, 07:44

Ja Kupiłem w Jula łyżki dł. 30cm (chyba) po 19zł i spisały się znakomicie, z jednej strony wygięte. Na felgę zakładam szmattę żeby nie porysować. A co do wulkanizacji... na trasie przydać mogą się łyżki zamiast dymać PKS-em do wulkanizacji. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja kół - porady, uwagi, rozwiązania

Post autor: Szymku » 2016-05-22, 11:15

Przymierzam się powoli do kupna obręczy.
Jedyne rozsądne opcje dla mnie to :
http://sklep.motor-port.pl/clientcatalo ... 8~601.aspx
http://www.jawaczesci.pl/258,obrecz-kol ... przod.html
Czy jest wśród nas osoba,która ma tego typu produkty i może je ocenić ewentualnie podpowiedzieć jak sprawa wygląda z zaplataniem.
Chciałbym zastosować oryginalne szprychy z nową powłoką Zn-Ni lub jakieś nowe najwyższej jakości z tym ,że nie wiem gdzie takie dostać.
A jak natomiast spisują się szprychy chromowane?
http://allegro.pl/szprychy-nyple-wsk-12 ... 53900.html

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości