opona tył

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: Wojtek » 2008-03-23, 01:42

90mm to trochę ponad 3,5 cala.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: Alien » 2008-03-23, 10:31

Wojtek, zburzyłeś mój światopogląd :-)
Ale cóż, matematyka nie kłamie. W takim razie to 100/90 o którym pisałem wcześniej, to jak byk 4,0. Pozdrawiam

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: Fenix » 2008-03-23, 18:26

Alien pisze: W takim razie to 100/90 o...
W takim razie... pierwsza cyfra (czyli 100) określa szerokość opony (czyli 100 mm) a druga czyli /90 określa proporcję wysokość opony do jej szerokości. W tym konkretnym przypadku jest opona lekko obniżona, bo jej szerokość stanowi 90 proc. wysokości. Bywają takie opony, które w mianowniku mają np. /70 albo nawet /60 lub /50. Wtedy mówi się o nich: opona niskoprofilowa.
Acha - cal to przecież 2,54 cm.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: Wojtek » 2008-04-04, 00:41

Jako że rama jest już kompletna bez silnika to zrobiłem oględziny pod kątem szerszych opon. Szosowa 4.0 wejdzie bez problemu. To pewnie byłoby najlepsze rozwiązanie tylko że z szerokością rośnie też cena. Moje 3.5 mają z przodu dużo miejsca. Z tyłu najbliższy element to cięgno hamulca tylnego. Gdyby je nieco podgiąć to opona 4.0 nie będzie o nic zaczepiać.
Co do aspektów wizualnych to teraz bardziej mi się podoba niż na rowerowych laczach stomila ale te 5 milimetrów więcej jeszcze by poprawiło sytuację. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: wueskajarka » 2008-04-04, 07:38

Dokładnie Feniks ma rację. Jako że pracuję w słynnej firmie "Janie ! Dębica !" potwierdzam. Kiedyś opony miały profile od 105 do 90 i to były OPONY. Potem pojawił się profil 82 np. jak w busach 185R14C (tu mamy profil 82 ukryty) i wtedy nazywane te opony SUPERNISKOPROFILOWYMI he he. Teraz profile opon motocyklowych to przedział 90-50 czyli % ich szerokości. Opony starszej konstrukcji stosowane w naszych wueskach określane są w rozmiarach calowych musimy pamiętać więc tylko że CAL=2,54 CM. W razie braku podanego profilu czyli wysokości opony zakładamy że profil zawiera się między 100 a 90 % jej szerokości (inaczej produkowali ruscy, inaczej my). Nowoczesne opony to konstrukcje radialne (brak kreski w nazwie a jest za to R) a ich wymiary określane są w milimetrach. W razie jakiś pytań walcie śmiało :-D
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
bartek666
Posty: 24
Rejestracja: 2007-02-25, 20:01
GG: 0
Lokalizacja: tarnów
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: bartek666 » 2008-04-04, 13:02

taka dygresja 1cal=2,54cm
dobry duchu renowacji, wróć nam siły po libacji...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-04, 14:26

Wojtas wrzuć fotkę jak te oponki się prezentują, koniecznie :)

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: gabste » 2008-06-25, 23:47

Witam jak i kończę prace nad moją wiesia przymierzam się do kupna oponek
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha :]
mam takie pytano czy opona MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???

Obrazek

a an przód bym coś takiego dał MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???

Obrazek

A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???

http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
Ostatnio zmieniony 2008-06-25, 23:51 przez gabste, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: wueskajarka » 2008-06-25, 23:50

Trochę wymieszałeś bieżniki. gładka opona na tył, kostka na przód. Poza tym trochę szerokie będziesz miał te laczki :-D
Przednia opona odpowiada za jazdę na wprost i hamowanie a tylna za trakcję (przyczepność) i hamowanie.

Wg mnie Mitas H03 będzie ok na tył i przód jeśli jeździsz po asfalcie i poza nim.
Jeśli tylko na sfalt to H04 , H06 , H07.

Szukaj rozmiarów 3.00-18 , 3.25-18 lub w wymiarach milimetrowych o szerokości 80 lub 90 i felgą 18 cali.

Opony H15 które wybrałeś w rozmiarze 4.00-18 wg mnie niespecjalnie nadają się do takiego KLASYKA.

A może załóż na przód i tył takie same ?

http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... mitas/0,0/" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: gabste » 2008-06-25, 23:51

nom wiem ze szerokie :] ale ta tylnia straszecznie mi sie podoba ;d a co do wymieszania to bedzie lux normalnie tylnia zapewnia dobre trzymanie drogi a przednia pedzie trzymała tor jazdy :P

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: Stary » 2008-06-25, 23:59

Szczerze mówiąc wątpię. Kup jakiś dobry komplet markowego producenta przeznaczony konkretnie na przód/tył i będzie super. Do wsk najlepiej nadają się opony z delikatnie agresywnym bieżnikiem czyli coś mocniejszego niż w oryginale. Silki nie nadają się kompletnie do tego typu motocykla.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: ŻbiKu » 2008-06-30, 16:26

Zakładaj na tył 3.5.

Ja mam opone z tyłu Heidanau 3.5, fartem kupiłem sztuke za 100zł (w sklepie kosztuje 180zł), nie robi jej różnicy czy jest sucho czy mokro, na zakrętach kładę się niczym ścigacz. Z przodu mam 3.0 stomila.

Niestety we 2 osoby na znacznym wyboju dobija do błotnika. Poza tym jest super. z 4.0 może być większy problem.

regis440
Posty: 57
Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: regis440 » 2008-06-30, 19:42

gabste pisze:Witam jak i kończę prace nad moją wiesia przymierzam się do kupna oponek
myślę ze mitasy jak do wsk spokojnie starczą w końcu żadna to yamaha :]
mam takie pytano czy opona MITAS H15 Rear 4.00 18 wejdzie do tyłu bo jedni piszą ze 4.00 nie a drudzy ze tak więc jak to jest???

Obrazek

a an przód bym coś takiego dał MITAS H03 Front/Rear 3.50 18 co wy na to???

Obrazek

A i jeszcze jedno pytańko czy dętka z ta co jest na aukcji bedzie pasowala na ta rafke od wsk???

http://allegro.pl/item384603568_detka_b ... _cali.html
Po jakich drogach chcesz jezdzic??

Bo te kapcie co sa na zdjeciach to jeden na asfalt, a drugi moze byc na delikatny teren, do lasu
Jezeli jezdzisz chociaz troche po piasku, czy nawet polnych drogach to zapomnij o oponie na asfalt, nie ma wogole przyczepnosci, a nawet ze wzgledu na szerokosc ciezko jest kierowac sprzetem

niestety szeroka opona niekoniecznie oznacza lepsza przyczepnosc, w CZ 350 po wymianie opony z orginalnej barum 3,75, na 110 szosowa, produkcji koreanskiej(nie pamietam firmy) to strach jezdzic po mokrym asfalcie czy pasach, guma jest twarda, i nie trzyma, mimo ze bieżnik jest zacny

jezeli chodzi o szerokosc opony w wsk 175 to jest tam dosc duzo miejsca, pewnie by i nawet z 5.0 weszla, problemem jest ciegło hamulca, trzeba je by wtedy przesuna troche w bok , bo by obcieralo, w swojej miałem z tylu 3,75 i miejsca jeszcze bylo sporo

asdkamil

Re: opona tył

Post autor: asdkamil » 2008-07-09, 20:18

Hmm.... ja mam z tyłu koło od Fiata Cinquecento 900 i jeszcze jest trochę miejsca. Zdjęcie koła w avatarze:P

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: Stary » 2008-07-09, 20:51

No cóż, moim skromnym zdaniem jest to WT - delikatnie sugerowałbym nie pokazywanie takich praktyk na tym forum :]

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: opona tył

Post autor: wueskajarka » 2008-07-09, 20:56

asdkamil pisze:Hmm.... ja mam z tyłu koło od Fiata Cinquecento 900 i jeszcze jest trochę miejsca. Zdjęcie koła w avatarze:P
145/70R13 lub 155/65R13 Dębica zimowa Frigo Directional ;D Zmień na letnią ;)

A tak poważnie to nie każda przeróbka to WT (trzeba by chyba zdefiniować co to właściwie jest).
Nie każdy potrafi zbudować/przebudować motocykl zachowując proporcje, styl czy kierując się zasadami mechaniki.

Bez określenia co to jest WT a co nim nie jest to można nazwać Wiejskim Tunerem osobę, która wsadzi świecę NGK zamiast Iskry czy oponę Barum zamiast Stomil :lol:

Koło od samochodu ewidentnie pachnie WT, może kolega zamieści pełną koncepcję to się przekonamy ?
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości