układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: Wojtek » 2008-03-13, 21:11

Jeśli ktoś traktuje swoją Wueskę stuprocentowo poważnie to może sie szarpnąć na łańcuch o-ring albo x-ring. Ten wytrzyma dłużej bo brud nie dostanie się pod rolki. Jednak przy tak małej mocy silnika może nie warto dokładać kolejnych oporów toczenia. Ja nad tym nie myślę bo mam pełną osłonę łańcucha :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
agrupa
Posty: 9
Rejestracja: 2008-03-03, 21:15
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: agrupa » 2008-03-14, 00:59

Jeżeli chodzi o łańcuchy z uszczelkami (o-ring lub x-ring) używa się tylko i włącznie nafty lub szprejów za grube PLNy na bazie nafty ponieważ każda inna benznyna ekstrakcyjna, ropa, nitro i inne rozpuszczalniki fatalnie wpływają na gumowe uszczelki.
Do mycia zwykłego łańcucha można używać czegokolwiek.

Ps. We wszystkich instrukcjach do współczesnych motocykli jakie maiłem w ręku zalecają do smarowania łańcucha zwykłego oleju silnikowego - taki bajer ;)
Pozdrawiam
Marcin
SV1000s, IŻ49, WSK M06 B3 KOS

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: konan » 2008-03-15, 22:35

Olej silnikowy jest najlepszym smarem nadmiar wypłynie a tyle ile będzie potrzebne do smarowania zostanie. Ostatnio na TVN turbo w jednym odcinku mechanika prowadzący zakładał do jakiegoś enduraka mechanizm smarujący łańcuch pod czas jazdy fajny patent tylko trzeba mieć ślinik z podciśnieniem :-/
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: Fenix » 2008-03-15, 22:47

Chyba raczej z nadciśnieniem. Zresztą nad- i pod-ciśnienia w silniku nie brakuje.
Podobne ustrojstwo smarujące zresztą nie wymaga konieczności ciśnień. Czasami spotyka się w pismach motocyklowych opis smarowania grawitacyjnego: zwykły zbiorniczek plastikowy z dawką oleju i plastikową rurką (np. od kroplówki) poprowadzoną w pobliże łańcucha. W czasie jazdy (i postoju też!!) olej powolutku kapie na łańcuch smarując go. To nie jest problem skonstruować coś podobnego... Ewentualnym problemem może być co najwyżej rozbryzgiwanie oleju na tylne koło.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: konan » 2008-03-15, 22:58

I właśnie po to jest to "nadciśnienie" które jest pobierane z przed gaźnika z (króćca w którym jest dziura z śrubką do regulacji) podawane przez rurkę do zbiorniczka z olejem. Dzięki podłączeniu pod to nadciśnienie po wyłączeniu silnika olej nie kapie. A co do tego chlapania na koło służy do tego regulacja która reguluje częstotliwość kapania kropli nie za mało i nie za dużo (w sam raz) po dobrej regulacji to urządzenie naprawdę sie sprawdza. ;-)
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-16, 21:46

Prościej kupić sprej do łańcucha, raz na jakiś czas psiknąć i nie ma co tutaj cudować.

Co do zębatki, to jednak zmieniam dzisiaj się przyjrzałem i nowa ma prawie że jeszcze raz takie grube zęby. Nie ma co tej zostawiać.

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: konan » 2008-03-16, 21:49

To wymieniaj a ta nowa zębatka hartowna czy nie??
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-16, 23:27

Nie wiem, oryginalna z 1984r. :-P

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: wujcio » 2009-02-19, 20:29

Jakie polecacie zębatki -> opłaca się kupić te ze skutera czy to szajs obecnej produkcji który rozwali się po kilkudziesięciu km? czy lepiej czatować na allegro i szukać oryginałów, głównie chodzi mi o tylną zębatkę do wsk 175

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: ŻbiKu » 2009-02-20, 01:24

Tylną zębatkę nie problem kupić na allegro, dość często są. Rzemieślnicze nie są najgorsze przynajmniej te u mnie ale zawsze kupowałem tylko małą.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: Mateusz WSK » 2009-02-20, 11:21

nawet org. zębatke kupić na allegro to nie problem jak pisał Żbiku.ostatnio za 10zł kupiłem :)
Żbiku czy gdy sie tym spreyem popsika łancuch to nie rozbryzguje się podczas jazdy ?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: Wojtek » 2009-02-20, 20:22

W smarze w sprayu jest rozpuszczalnik. Gdy odparuje smar przybiera gęstą konsystencję. Nie ma obaw o bryzganie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: układ przeniesienia napędu na koło - ocena stanu faktycznego

Post autor: shlmatis » 2009-02-26, 01:14

Ja ostatnio stosowałem coś takiego:
http://allegro.pl/item557002870_smar_do ... iwice.html" target="_blank
Niby 35zl, ale jet gęsty i dobrze smaruje.
To jest smar który się klei i jeżeli dobrze go zastosujemy to nie będzie problemów ale jak za dużż dawkę damy to będzie masakra, ponieważ i koło i łańcuch będzie cały brudny w paprochach i syfach z ulicy.
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości