Naprawa gwintów półek Kos

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: Kosa » 2017-10-26, 10:14

Mam zapasową dolną półkę do Kosa z uszkodzonym gwintem otworu mocującego lagę. Zastanawiam się, czy zastosowanie sprężynek Helicoil ma tu sens w sytuacji gdy takie mocowanie działa na zasadzie ściskania? Do tego musiałbym te sprężynki zastosować w obydwu częściach obejmy? Fabrycznie chyba pierwsza część obejmy jest bez gwintu? Chciałbym pozostać przy oryginalnej średnicy śruby i dlatego nie chcę gwintować rozmiar wyżej. Nakrętki też nie założę bo nie wejdzie z powodu konstrukcji półki...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: halcik » 2017-10-26, 11:09

Ja stosuje te sprężynki i jak na razie jestem zadowolony. Sprężynkę stosujesz w miejsce uszkodzenia gwintu. Zwróć tylko uwagę na jej długość i zastosuj jakąś dłuższą, bo to element zawieszenia (tu trzeba uruchomić szare komórki, np 60km/h i szuter). Ja stosowałem np do mocowanie pokrywy zapłonu w wsk 125, tam trochę siły też jest.

Awatar użytkownika
magma
Posty: 78
Rejestracja: 2016-11-17, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: M21W2S1 Export
M21W2 LUX
Lokalizacja: Winnipeg, Kanada
Kontaktowanie:

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: magma » 2017-10-26, 20:38

Nie ma nic lepszego od helicoil. System ten działa tak dobrze że już w fabryce instalowane są na przykład w automatycznych skrzyniach biegów. Długość "sprężynki" jest jak najbardziej wystarczająca do uzyskania pelnowartościowego połączenia gwintowego. Teoretycznie wystarczy długość gwintu równa 1.5 średnicy śruby i niezerwiesz gwintu.

W Twoim konkretnym przypadku możesz mieć problem bo musisz przejść najpierw przez nie gwintowaną cześć półki.
Sprawdź w necie jaki gwintownik używa się z konkretnym rozmiarem helicoil i zmierz otworu bez gwintu.
Ostatnio zmieniony 2017-10-26, 21:09 przez magma, łącznie zmieniany 1 raz.
If everything seems under control,
you're not going fast enough.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: Kosa » 2017-10-26, 21:08

Właśnie ta nie gwintowana część mnie zastanawia - czy jeżeli również w niej zamontuję helicoil to czy dzięki temu siła ściskania lagi będzie większa czy wręcz przeciwnie? Zastanawia mnie dlaczego fabrycznie jedna część jest gwintowana a druga nie? Przecież najprościej byłoby bez kombinacji przegwintować obie...

Awatar użytkownika
magma
Posty: 78
Rejestracja: 2016-11-17, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: M21W2S1 Export
M21W2 LUX
Lokalizacja: Winnipeg, Kanada
Kontaktowanie:

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: magma » 2017-10-26, 21:11

Patent z dwoma helicoil nie zda egzaminu. Najprawdopodobniej dojdzie do sytuacji że śrubą dokrecona a ścisku nieuzyskasz.
If everything seems under control,
you're not going fast enough.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: Kosa » 2017-10-26, 21:25

Tak myślałem - dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
magma
Posty: 78
Rejestracja: 2016-11-17, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: M21W2S1 Export
M21W2 LUX
Lokalizacja: Winnipeg, Kanada
Kontaktowanie:

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: magma » 2017-10-27, 12:38

Nie ma sprawy.
If everything seems under control,
you're not going fast enough.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Naprawa gwintów półek Kos

Post autor: daroohd » 2017-10-29, 08:10

Kosa pisze:
2017-10-26, 21:08
Właśnie ta nie gwintowana część mnie zastanawia - czy jeżeli również w niej zamontuję helicoil to czy dzięki temu siła ściskania lagi będzie większa czy wręcz przeciwnie? Zastanawia mnie dlaczego fabrycznie jedna część jest gwintowana a druga nie? Przecież najprościej byłoby bez kombinacji przegwintować obie...
Nie uda się zgrać gwintu podczas skręcania i go poniszczysz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość