Strona 1 z 1

WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-07, 23:02
autor: Wilinho
Witam, po przebiegu 3000 km tak wygląda moja zębatka. Co byłyo przyczyną takiego zużycia ? Możecie polecić jakieś w miarę dobre zębatki ?
Przechwytywanie.JPG

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-08, 00:34
autor: halcik
Oprócz zębatki? Zły naciąg, zastosowanie zużytego łańcucha, opór toczenia koła.

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-08, 22:19
autor: Wilinho
halcik pisze:
2021-04-08, 00:34
Oprócz zębatki? Zły naciąg, zastosowanie zużytego łańcucha, opór toczenia koła.
Jak równo ustawić naciągi koła ? Można to jakoś wymierzyć ? Nakierowałeś mnie z oporem toczenia koł, nie dałem do środka tej tulejki z kołnierzem która idzie z miseczką i filcem, zmyliło mnie to że gosc co robił mi koła mówił że nie trzeba miseczek i filcu bo są łozyska kryte a w bębnie widziałem że jest już wyprofilowana tuleja i myslalem ze wystarczy. Zostaje mi wymienić teraz chyba cały zestaw kupie zebatki alboma i lancuch YBN. Teraz jezdzilem na favoricie i standarowym przełożeniu. Teraz założe do przodu wiekszą zębatke ciekawy jestem jaka v-max bedzie.

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-09, 00:30
autor: halcik
Po złożeniu zestawu koło powinno się luźno obracać. Między pokrywą a łożyskiem są tulejki. Naciąg? Nie pamiętam, ale na pewno w instrukcji będzie jaki ma być luz na łańcuchu i czy mierzony na stopce, czy na kołach. Łańcuch ybn, poczytaj bo kojarzę że jest słaby.
V Max i przełożenie... dla mnie wystarczy że daje mi możliwość przemieszczania się. Od wsk nie mam większych oczekiwań. Jeśli chce pojeździć bardziej dynamicznie lub szybciej to już nie wueską.

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-21, 22:01
autor: GaCekM72
Ostatnio zauważyłem jedną dość istotną sprawę w kwestii tylnych zębatek a dokładniej to wieńca do nitowania. Nie wiem co za idiota wypuścił partię zębatek na polski rynek ale znając polską zasadę min. i max nie dziwi mnie to. Minimalne koszty maksymalny zysk. Do czego zmierzam. Zębatka, koło zębate, ogólnie co ma moduł zęba powinno być wykonane min na frezarce aby zachować ustalone parametry. Idiota który wypuścił zębatki i są do kupienia w większości hurtowni, sklepów wypalił je na laserze czy tez plaźmie..... Najgorsze to że zęby są wypalone nie frezowane!! Biorąc grubość zębatki, materiału czyli 7mm zęby są pokręcone, pofalowane i łańcuch nie ma prawidłowego styku. Podejrzewam żeby zminimalizować koszty i zmaksymalizować zyski zastosował materiał typu guwnolit.
Efekty takich zębatek widać po nawet mniej jak 3 tys.

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-22, 07:45
autor: Dawdzio
Od siebie polecam zastosowanie mojej metody:
Zębatka z hutrowni łańcuchów i kół zębatych, otwór centralny wytoczony pod wymiar zabieraka (niektóre hurtownie mogą to wykonać od razu). Aktualnie znajduję się na tym etapie. Otwory na nity będę wiercił sam wiertarką stołową.
Niestety cały remont się znacznie przeciąga, ale jestem pewien, że taka zębatka wytrzyma kolejne trzydzieści lat wzorem swojej oryginalnej poprzedniczki.

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-24, 13:38
autor: GaCekM72
Dawdzio pisze:
2021-04-22, 07:45
Od siebie polecam zastosowanie mojej metody:
Zębatka z hutrowni łańcuchów i kół zębatych, otwór centralny wytoczony pod wymiar zabieraka
Ciekawie to brzmi. Masz jakiś namiar na taką hurtownię ewentualnie katalog dostępnych rozmiarów?

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-26, 00:15
autor: Dawdzio
Samą zębatkę brałem tu:
https://www.komerc.pl/
Mam tam dobre kontakty i mogę szczerze polecić.
Przy czym zabij, nie wiem w jakim ona była rozmiarze. Kombinowałem po oznaczeniu łańcuchów sprzedawanych jako do WSK.

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-04-29, 12:24
autor: zmd-52
Mam oryginalne zębatki tylne z -41 do WSK 175 stara produkcja . Chętny proszę pisać na PW

Re: WSK 175 zżarta zębatka

: 2021-05-03, 10:23
autor: grabbek
Moim zdaniem to wina zębatki.jesli łańcuch nowy i smarowany był to zębatka ze słabej jakości materiałów wykonana