M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Odpowiedz
rafal-the-owl
Posty: 5
Rejestracja: 2020-06-21, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: HD Sportster (2001)
Romet K125 (2009)
WSK M06 B1
Kontaktowanie:

M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Post autor: rafal-the-owl » 2020-11-14, 18:21

Cześć,

pacjent to M06B1 mojego taty.
Po 30 latach garażowania w szopce zdecydowałem się uruchomić ją ponownie, uprzednio oczywiście naprawiając to, co niezbędne. Sprzęt jest kompletny, więc nie będzie doprowadzony do stanu fabrycznego, a zostanie zakonserwowany w takim stanie, w jakim skończył służbę w 1991.
Niestety na każdym kroku widać, że w "tamtych czasach" naprawiało się tak jak się umie i używając części, które akurat były wtedy dostępne. Całe szczęście chociaż śruby nie były wtedy z gównolitu i wszystko udaje się wykręcić bez problemu. Co w przypadku mojego chińskiego K125 wcale nie jest takie oczywiste.
Ale do rzeczy:
Widać, że jeden amortyzator był spawany, drugi naprawiany jakąś przedziwną nakładką, którą ni w ząb nie mam pojęcia jak zdjąć. Może widział ktoś podobne serwisowanie u siebie? I wie jak się do tego zabrać? Dziwne jest to, że na tym amortyzatorze nie ma oznaczeń takich, jak na tym drugim. Czyżby to był w ogóle jakiś "zastępczak"?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdro - Rafał

waldek19
Posty: 101
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Post autor: waldek19 » 2020-11-14, 20:47

Ten amor po prawej jest od M06B1 te z lewej od wcześniejszych modeli z serii Z i L

rafal-the-owl
Posty: 5
Rejestracja: 2020-06-21, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: HD Sportster (2001)
Romet K125 (2009)
WSK M06 B1
Kontaktowanie:

Re: M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Post autor: rafal-the-owl » 2020-11-15, 11:42

waldek19 pisze:
2020-11-14, 20:47
Ten amor po prawej jest od M06B1 te z lewej od wcześniejszych modeli z serii Z i L
Dzięki @waldek19!

Tylko w instrukcji od L i Z jest tak:
Demontaż i montaż teleskopów tylnych
W celu zdemontowania teleskopów tylnych należy:

Odkręcić nakrętki i wyjąć śruby mocujące górną część teleskopu tylnego do ramy motocykla.
Odłączyć teleskopy tylne od wahacza, odkręcając nakrętki i wyjmując śruby.
Miseczkę teleskopu tylnego lekko ugiąć i wkrętakiem wyjąć na zewnątrz obie połówki dzielonego pierścienia.
[/ciach]


Tylko że ja tam dzielonego pierścienia nie widzę :-/

halcik
Posty: 2079
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Post autor: halcik » 2020-11-15, 12:18

Odciągnij kielich w dół, zablokuj toczysko i odkręć nakrętkę.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1263
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Post autor: zubr9471 » 2020-11-15, 14:37

Musisz trzymać za górne ucho (można chwycić w imadle) i górną szklanke (tą czarną) ciągnąć chwytając obiema rękami tak, jakbyś chciał ścisnąć amortyzator. Wówczas odsłonią sie oba półpierścienie, które trzeba poluźnić aż do ich wypadnięcia np. śrubokrętem. Konieczna jest pomoc drugiej osoby. Amor z blaszanym kołnierzem jest starego typu stosowany jeszcze w pierwszych B1 a ten z czarnymi plastikowymi półpierścieniami jest ob nowszych B1.

rafal-the-owl
Posty: 5
Rejestracja: 2020-06-21, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: HD Sportster (2001)
Romet K125 (2009)
WSK M06 B1
Kontaktowanie:

Re: M06B1 amortyzator tylny po domowych naprawach z epoki

Post autor: rafal-the-owl » 2020-11-16, 19:42

Dzięki chłopaki. Sprawdzę i dam znać.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości