Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

SuLeK

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Post autor: SuLeK » 2009-12-28, 21:24

a czy trzeba zakładać tamten filc co był zaraz pod zabezpieczeniem? A pod tym uszczelniaczem jest blaszka czy to jest części uszczelniacza?

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Post autor: Tukan » 2009-12-28, 21:28

Filc to badziew, załóż po 2 simmeringi na nogę. Blaszka to cześć filcowego uszczelniacza.

SuLeK

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Post autor: SuLeK » 2009-12-28, 21:29

ale chodzi mi o blaszką pod taką gumą

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Post autor: Tukan » 2009-12-28, 21:32

Jaką gumą? Patrząc od góry jest to ułożone tak: zabezpieczenie, krążek filcowy, simmering. Gdzie tam blaszka?

SuLeK

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

Post autor: SuLeK » 2009-12-28, 21:36

no wlaśnie się dziwie ze jakas blaszka jest bo simering zrywam z takiej blaszki, kurde szkoda ze teraz tego w domu nie mam bym foto pyknął. Dziwne to jakies jest.

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-08-15, 22:07

Gdzie się wlewa olej? Na moje oko robi się to po złożeniu i zamocowaniu lagi w półce, odkręca się górną śrubę i wlewa, czy tak?
I jak w końcu z tą ilością oleju, 90 czy 200ml na lagę?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: wujcio » 2010-08-16, 16:44

dokładnie tak się wlewa olej, ilość oleju sam sobie dobierz wlej te 200 ml i zobacz jak chodzi,
Ostatnio zmieniony 2010-08-16, 17:58 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 823
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: Brat » 2010-08-16, 16:45

Dokładnie, olej wlewasz, po odkręceniu górnej śruby, wlewasz niby po 200 ml, jeśli jednak masz wytarcia na gładzi, bądź jakieś wady, to wlej mniej, koło 150 na pewno będzie mniej cieknąć ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-08-17, 08:48

Dzięki za pomoc.

Może wiecie czy da radę gdzieś kupić skórzane podkładki pod dolne śróby - lub czym je zastąpić? Widzę że uszczelniacze nie były złe i chyba większośc oleju wyszła dołem.

Simeringi już jednak kupione więc i tak zmienię, dam tak jak piszecie - dwa na każda lagę bo ten filc w kołnierzu stalowym to jakaś porażka, przeciez oczywiste jest że to zbiera kurz i lagi rysuje, nie wiem czemu coś takiego dali. Ktoś tu z inżynierów się nie popisał.

Ważne jednak że cała reszta w miarę ok :)

ps. rama i duperszwance zagruntowane i oddane do lakiernika, jest jednak mały problem -- po docieraniu na mokro, ze szczelin ramy (i nie tylko, z fartuchów tylniego błotnika również) wydostało się trochę rudej. lakiernik mówi że to nie problem, po oczyszczeniu ma dac jeszcze raz w tych miejscach podkład (pędzlem 8/ ) i nie będzie śladu. Mam się nie martwić? jak myślicie?'

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 925
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: Wojtek » 2010-08-18, 23:00

Ja dzisiaj wycinałem sobie skórzane podkładki z... kawałka skóry. Znajdź jakieś stare buty czy może ścinki skóry. Polska firma Otmęt, produkująca buty dołącza taką skórzaną metkę do swojego obuwia. Z tego też można sobie wyciąć. Nic się nie stanie jeśli użyjesz tam dosyć twardych gumowych podkładek. Nie mogą być zbyt miękkie bo po dokręceniu nakrętek podkładki 'wypłyną' bokami.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
HUBERT1978rr
Posty: 44
Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
GG: 5142028
Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: HUBERT1978rr » 2010-08-19, 08:30

teściowa się nie obrazi chyba jak jej zrobię tuning butów.......wytnę jej takie dwa wentylatorki okrągłe... a ja piękne podkładki skórzane będę miał.

dzięki za pomysł z tymi butami :)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: pawel15 » 2010-08-19, 09:52

Możesz też poszukać jakiegoś starego skórzanego paska. Ja w ten sposób zrobiłem podkładki do oryginalnego zawieszenia :).

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: wujcio » 2012-03-26, 21:54

Zakupiłem
- 2 simery corteco z dwoma wargami:
P1060446.jpg
- 2 zgarniacze jak do siłownika hydraulicznego:
P1060447.jpg
- olej 30W fork (mam nadzieje że nie będzie za gęsty)
P1060454.jpg
Do pełni szczęście musiałem dorobić dystans pomiędzy zgarniacz a seger bo brakuje około 2,5 mm.
Po zamontowaniu simera oraz zgarniacza laga ruchoma prezentuje się jak poniżej:
P1060467.jpg
P1060468.jpg
P1060469.jpg
P1060470.jpg
Jak znajdę chwilęczasu zrobięfoty pozostałych elementów które mam już wyczyszczone i gotowe do poskładania.
To rozwiązanie gwarantuje nam że śmieci nie wejdą pod simering.
Zakładanie dwóch simeringów jest tylko z pozoru super sprawą bo może wydawać się że co dwa to nie jeden ale prawda jest taka że bez porządnego zgarniacza cały syf podchodzi pod uszczelniacz dodatkowo ten uszczelniacz na samej górze nie ma żadnego smarowania więć wytrze sięszybko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jimi93
Posty: 4
Rejestracja: 2012-02-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: jimi93 » 2012-09-04, 20:36

Witam!
Potrzebuje pilnie pomocy!! W moim zawieszeniu jest pewien problem. Są strasznie duże luzy i cieknie olej bokiem. Podczas rozkręcania całego przodu zauważyłem że podkładki nr 16 i 17( schemat tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16ce3.html) są kompletnie starte i otwory w nich nie są okrągłe lecz owalne. Poprzedni właściciel widać nie dbał o to zbytnio . Zna ktoś ich rozmiary albo ma ktoś jakiś pomysł jak to zastąpić, a może ktoś ma takie w dobrym stanie na zbyciu?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2085
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: Skinder » 2012-09-04, 22:37

Obawiam się, że Twoje luzy są już raczej sprawą nie do rozwiązania. Te podkładki tam dużego wpływu na to nie mają, odpowiadają za ograniczanie skoku i ustalanie prowadnicy, to wszystko. Masz wyjechane dolne lagi, które niestety ale nie posiadają wymiennych ślizgów.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: wujcio » 2012-09-04, 22:52

Wracając do tematu jednak u mnie cieknie z lag.
Lagi stale nie są idealne i prawdopodobnie dlatego tak się dzieje. Jak tylko będzie okazja założę drugi simer zamiast tego zgarniacza na lagę.
Czyli będzie simer corteco + simer zwykły + seger :)

Zawieszenie samo w sobie działa świetnie :D mogłem jedynie dać gęstszy olej bo jest w miarę miekko :)

jimi93
Posty: 4
Rejestracja: 2012-02-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: jimi93 » 2012-09-05, 16:51

No ja w swoim przodzie wymieniłem właśnie simmery i ten filc na dwa simmery. Poszedłem również do tokarza aby mi wytoczył taką tulejkę zamiast tych podkładek i tego pierścienia osadczego. Lipa z tego wyszła bo wszystko działało za sztywno i nawet nie chciało odbić. aczkolwiek wtedy nie było luzów. Same "flaki" nie wyglądają na jakoś starsznie wytarte tylko te cholerne podkładki... Aktualnie w jednym teleskopie mam 2 a w drugim jeden. Nikt nie ma pomysłu jak to zroibć? Albo nie wiem zdjęcie jak to wygląda w działającym sprzęcie?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: wujcio » 2012-09-05, 23:11

Wszystko jest na forum tylko trzeba poszukać:
viewtopic.php?p=497909#p497909

jimi93
Posty: 4
Rejestracja: 2012-02-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: jimi93 » 2012-09-06, 13:41

A no tak moje gapiostwo... No to mniej więcej wiem co i jak lecz wymiarów nie mam ale to już chyba będzie kwestia dorbienia na oko. Tylko jedno chciałbym wiedzieć czy ta mniejsza przekładka jest spasowana do średnicy tłoczyska? Co do luzów to sprawdzę to jeszcze ale pomyślałem sobie że może by dorobić nową powierzchnię ślizgową w nodze ruchomej, tzn. wytoczyć większy otwór w nodze ruchomej i w to wcisnąć nową tuleje z rowkami smarującymi, spasowaną z nogą nie ruchomą. Co o tym myślicie? Warto czy zostawić tak jak jest?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2085
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

Post autor: Skinder » 2012-09-07, 15:03

Mam nagrane, jak rozłożyć takie cudo, jak będzie zapotrzebowanie to moge to wrzucić.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość