Strona 2 z 6

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-17, 23:11
autor: Budda znad morza
Ten temat o kosie to była moja odpowiedź na pytania Xabingo, fotografie są na fotosiku ( wojtekww) http://wojtekww.fotosik.pl/albumy/421980.html" target="_blank" target="_blank

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-17, 23:31
autor: jurcys4
ten chrom to jest bezpośrednio na stalową rurę podkładu tam nie widać. Złożyłem teleskopy założyłem po dwa nowe zimeringi (sporo mycia i czyszczenia) i zobaczymy czy będzie sucho.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-18, 09:38
autor: Tukan
Może to głupie pytanie ale jaką grubość może mieć powłoka naniesiona fabrycznie na lagi? Myślałem nad stoczeniem na tokarce chromu co również zniwelowało by wżery w owym chromie.

Ps. Gdzie kupiłeś zimeringi, jaki rozmiar i ile płaciłeś? Z góry dzięki za odp.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-18, 10:41
autor: Brat
Tak się składa że ja kupowałem wczoraj simeringi, 5,50 za sztukę rozmiar 32x45x7 firma corteco, jest to simering do jakieś części do auta wiec powinien dłużej wytrzymać (być wytrzymalszy) ale w praktyce to zawsze różnie bywa.... do tego nie jest ze zwykłej czarnej gumy, tylko z takiej jakiejś innej, bardziej mi to przypomina z wierzchu kauczuk.

Obrazek

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-18, 12:10
autor: Budda znad morza
Tkn pisze:Może to głupie pytanie ale jaką grubość może mieć powłoka naniesiona fabrycznie na lagi? Myślałem nad stoczeniem na tokarce chromu co również zniwelowało by wżery w owym chromie.
Nie polecał bym robić czegokolwiek z powloką czyli próbować z toczyć powierzchnie chromu, nogi nieruchome są utwardzane cieplnie (nawęglane) nie wydaje mi się żeby można było coś takiego obrabiać na tokarce, zostaje tylko precyzyjne szlifowanie ,ale tego też nie polecam no bo przez taką obróbkę zmniejsza się o jakieś setne średnica . Pozostaje chyba tylko chromowanie na podkładach z miedzi czy niklu a potem powierzchniowe szlifowanie. To prawda że oryginalna powłoka to chrom techniczny baz podkładów, ale żeby pokryć ubytki to trzeba albo nalutowywać jakieś luty ze srebra czy mosiądzu, a to rozwala utwardzenia, albo galwanizacyjnie nanieść powłokę miedzi czy niklu. Może już ktoś z forum robił podobne zabiegi przy renowacji motocykla ( tyczy się to powłok na bieżni amortyzatora oczywiście a nie o chromowaniu detali), to niech się podzieli sposobami. Całość takich prac jest niestety kosztowna wiec lepiej użyć nowej części lub poszukać zamienników w lagach o średnicy 32mm. Ja w zawieszeniu do M26 zastosowałem cześci z zawieszenia Marzocchi. Jeśli chodzi o te simmeringi, to też takie kupowałem są one typu AS czyli z wargą pyłochłonną, ( stare z Gambitu czy Inco to typ A jednowargowy), no i oczywiście z nowoczesnych mieszanek nie tylko kauczuk nitrylowy, teraz to nowoczesne odmiany (akrylowe , silikonowe , teflony, nitrylowe z domieszkami ), polecam oczywiście użyć podwójnie simmernigi i nie używać uszczelek-zgarniaczy z filcu bo to właśnie niszczy powierzchnie bieżni.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-18, 17:22
autor: ŻbiKu
Jeśli chodzi o położenie powłoki na lagi nieruchome, to wydaje mi się, że firma zajmująca się usługami galwanizacyjnymi będzie wiedziała jak to zrobić, gdyż zapewne nie będziemy pierwszymi klientami z taką sprawą. Toczenie itp. odpada, przecież każda taka firma przed chromowaniem zajmuje się również przygotowywaniem elementów do tego zabiegu, więc na dobrą sprawę wystarczy wziąć w garść lagę, portfel w kieszeń i udać się do zakładu, oni już powinni wiedzieć o co chodzi.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-18, 17:45
autor: Tukan
...i szukać zimeringu o rozmiar większego z tego co mi się zdaje.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-19, 18:46
autor: ŻbiKu
Wątpię z tego co słyszałem, przed położeniem powłoki starą się ściąga więc wymiar po regeneracji powinien być ciut większy niż przed regeneracją (niezużyta gładź chromu), przez co uzyskamy sto procent szczelności tak jak fabrycznie nowe/niezużyte lagi. 1mm różnicy to duża wartość przy tego typu rzeczach i wątpię, że powłoka galwaniczna ma 1mm grubości..

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-19, 20:23
autor: Tukan
Mam jeszcze jedno pytanie, czy coś oprócz simeringu i lagi nieruchomej w tego typu zawieszeniu się jeszcze zużywa?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-19, 22:23
autor: Budda znad morza
Tkn pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, czy coś oprócz simeringu i lagi nieruchomej w tego typu zawieszeniu się jeszcze zużywa?
Najcześciej zbijają sie sprężyny, no i często pękają odlewane aluminiowe golenie dolne.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-01-21, 14:33
autor: Brat
Wiecie Panowie miałem przed chwilą dylemat ile lać tego oleju do zawiesznia, pisaliście wyżej żeby wlać 90 cm3, ale coś mnie to irytowało bo to zdeka mało jak na to Kos'owskie zawieszenie przeczytałem instrukcje napraw, i w tabeli smarowania dla Wsk Perkoz (bo w końcu to takie samo zawieszenie jak kos) znalazłem informacje ze trzeba wlać tam 200 cm3.

Obrazek

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-05-16, 16:30
autor: wujcio
Panowie mam taki problem z moim zawieszeniem a mianowicie zakupiłem nowe lagi ruchome i nieruchome w komplecie ale po rozkręceniu okazało się ze nie ma górnych sprężyn;/ (są tylko te dolne), mam drugi komplet ale strasznie wyrobiony i jakiś mądry wsadził do nich sprężyny pojedyncze takie jak w kobuzie.

Czy ucinając te sprężyny od kobuza mogę zastąpić te górne sprężyny (których nie mam)

Jaka powinna być długość?

Jak założę wszystko poskręcam wsadzę dolne sprężyny dam podkładkę to po wysunięciu lagi do samej góry sprężyna powinna być na równo z zakończeniem metalu czy trochę ma się chować tak aby górna nakrętka spokojnie się wkręciła?

I jeszcze kila pytań:
1. W tych lagach nieruchomych w środku chodzi taki aluminiowy tłoczek z uszczelnieniem plastikowym albo z innego tworzywa -> czy on ma wchodzić dosyć pasowanie czy może mieć delikatny luz między lagą(bo odpowiada tylko za prowadzenie a nie uszczelnianie)?

2. w lagach ruchomych (aluminiowych) są takie nacięcia poniżej uszczelnień czy tam powinny być oringi ? czy służą do smarowania lag olejem który tam osiada?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-05-17, 08:47
autor: Tukan
1. Luzu nie powinien mieć
2. Nie, te "nacięcia" odpowiadają tylko za smarowanie. Jedyne uszczelnienie w tym zawieszeniu to jeden simmering na każdą nogę i pierścień z filcu, który jest zupełnie do bani bo dostaje się tam piasek i rysuje powierzchnię nogi. Lepiej filc zastąpić drugim simmeringiem (było o tym już na wcześniejszych stronach tego tematu.)

PS. Proponuje w tytule tematu dopisać na końcu magiczne słowo "Kos".

Już to zrobiłem pozdro
Żbiku

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie w WSK.

: 2009-05-17, 09:20
autor: wujcio
no to spoko dzięki za informacje (wiem że filc jest do bani będę zakładał dwa simeringi) a jak ze sprężynami ile one w sumie powinny mieć długości??

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-05-30, 11:45
autor: arek wsk175
witam mam takie pytanko czy ktos może mi zwymiarowac oske przednią do zawieszenia KOS / PERKOZ .

Żbiku

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-05-30, 12:34
autor: rykun
Też jestem chętny. Najlepiej żeby były podane gwinty i rozmiar długości itp.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-05-30, 20:40
autor: Tukan
Obrazek

Wymiary starałem się jak najdokładniej ale nie mam sprzętu. Only stara suwmiarka. Grubość raczej taka sama jak w zwykłej WSK.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 18:09
autor: SuLeK
Witam
Czy mogą prosić jeszcze raz o schemacik zawieszenia?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 19:56
autor: 1angel
Dysponuje takim :
Obrazek

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 20:06
autor: Tukan