Strona 3 z 6

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 21:24
autor: SuLeK
a czy trzeba zakładać tamten filc co był zaraz pod zabezpieczeniem? A pod tym uszczelniaczem jest blaszka czy to jest części uszczelniacza?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 21:28
autor: Tukan
Filc to badziew, załóż po 2 simmeringi na nogę. Blaszka to cześć filcowego uszczelniacza.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 21:29
autor: SuLeK
ale chodzi mi o blaszką pod taką gumą

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 21:32
autor: Tukan
Jaką gumą? Patrząc od góry jest to ułożone tak: zabezpieczenie, krążek filcowy, simmering. Gdzie tam blaszka?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2009-12-28, 21:36
autor: SuLeK
no wlaśnie się dziwie ze jakas blaszka jest bo simering zrywam z takiej blaszki, kurde szkoda ze teraz tego w domu nie mam bym foto pyknął. Dziwne to jakies jest.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-15, 22:07
autor: HUBERT1978rr
Gdzie się wlewa olej? Na moje oko robi się to po złożeniu i zamocowaniu lagi w półce, odkręca się górną śrubę i wlewa, czy tak?
I jak w końcu z tą ilością oleju, 90 czy 200ml na lagę?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-16, 16:44
autor: wujcio
dokładnie tak się wlewa olej, ilość oleju sam sobie dobierz wlej te 200 ml i zobacz jak chodzi,

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-16, 16:45
autor: Brat
Dokładnie, olej wlewasz, po odkręceniu górnej śruby, wlewasz niby po 200 ml, jeśli jednak masz wytarcia na gładzi, bądź jakieś wady, to wlej mniej, koło 150 na pewno będzie mniej cieknąć ;)

Obrazek

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-17, 08:48
autor: HUBERT1978rr
Dzięki za pomoc.

Może wiecie czy da radę gdzieś kupić skórzane podkładki pod dolne śróby - lub czym je zastąpić? Widzę że uszczelniacze nie były złe i chyba większośc oleju wyszła dołem.

Simeringi już jednak kupione więc i tak zmienię, dam tak jak piszecie - dwa na każda lagę bo ten filc w kołnierzu stalowym to jakaś porażka, przeciez oczywiste jest że to zbiera kurz i lagi rysuje, nie wiem czemu coś takiego dali. Ktoś tu z inżynierów się nie popisał.

Ważne jednak że cała reszta w miarę ok :)

ps. rama i duperszwance zagruntowane i oddane do lakiernika, jest jednak mały problem -- po docieraniu na mokro, ze szczelin ramy (i nie tylko, z fartuchów tylniego błotnika również) wydostało się trochę rudej. lakiernik mówi że to nie problem, po oczyszczeniu ma dac jeszcze raz w tych miejscach podkład (pędzlem 8/ ) i nie będzie śladu. Mam się nie martwić? jak myślicie?'

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-18, 23:00
autor: Wojtek
Ja dzisiaj wycinałem sobie skórzane podkładki z... kawałka skóry. Znajdź jakieś stare buty czy może ścinki skóry. Polska firma Otmęt, produkująca buty dołącza taką skórzaną metkę do swojego obuwia. Z tego też można sobie wyciąć. Nic się nie stanie jeśli użyjesz tam dosyć twardych gumowych podkładek. Nie mogą być zbyt miękkie bo po dokręceniu nakrętek podkładki 'wypłyną' bokami.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-19, 08:30
autor: HUBERT1978rr
teściowa się nie obrazi chyba jak jej zrobię tuning butów.......wytnę jej takie dwa wentylatorki okrągłe... a ja piękne podkładki skórzane będę miał.

dzięki za pomysł z tymi butami :)

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2010-08-19, 09:52
autor: pawel15
Możesz też poszukać jakiegoś starego skórzanego paska. Ja w ten sposób zrobiłem podkładki do oryginalnego zawieszenia :).

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-03-26, 21:54
autor: wujcio
Zakupiłem
- 2 simery corteco z dwoma wargami:
P1060446.jpg
- 2 zgarniacze jak do siłownika hydraulicznego:
P1060447.jpg
- olej 30W fork (mam nadzieje że nie będzie za gęsty)
P1060454.jpg
Do pełni szczęście musiałem dorobić dystans pomiędzy zgarniacz a seger bo brakuje około 2,5 mm.
Po zamontowaniu simera oraz zgarniacza laga ruchoma prezentuje się jak poniżej:
P1060467.jpg
P1060468.jpg
P1060469.jpg
P1060470.jpg
Jak znajdę chwilęczasu zrobięfoty pozostałych elementów które mam już wyczyszczone i gotowe do poskładania.
To rozwiązanie gwarantuje nam że śmieci nie wejdą pod simering.
Zakładanie dwóch simeringów jest tylko z pozoru super sprawą bo może wydawać się że co dwa to nie jeden ale prawda jest taka że bez porządnego zgarniacza cały syf podchodzi pod uszczelniacz dodatkowo ten uszczelniacz na samej górze nie ma żadnego smarowania więć wytrze sięszybko.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-04, 20:36
autor: jimi93
Witam!
Potrzebuje pilnie pomocy!! W moim zawieszeniu jest pewien problem. Są strasznie duże luzy i cieknie olej bokiem. Podczas rozkręcania całego przodu zauważyłem że podkładki nr 16 i 17( schemat tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16ce3.html) są kompletnie starte i otwory w nich nie są okrągłe lecz owalne. Poprzedni właściciel widać nie dbał o to zbytnio . Zna ktoś ich rozmiary albo ma ktoś jakiś pomysł jak to zastąpić, a może ktoś ma takie w dobrym stanie na zbyciu?
Pozdrawiam

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-04, 22:37
autor: Skinder
Obawiam się, że Twoje luzy są już raczej sprawą nie do rozwiązania. Te podkładki tam dużego wpływu na to nie mają, odpowiadają za ograniczanie skoku i ustalanie prowadnicy, to wszystko. Masz wyjechane dolne lagi, które niestety ale nie posiadają wymiennych ślizgów.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-04, 22:52
autor: wujcio
Wracając do tematu jednak u mnie cieknie z lag.
Lagi stale nie są idealne i prawdopodobnie dlatego tak się dzieje. Jak tylko będzie okazja założę drugi simer zamiast tego zgarniacza na lagę.
Czyli będzie simer corteco + simer zwykły + seger :)

Zawieszenie samo w sobie działa świetnie :D mogłem jedynie dać gęstszy olej bo jest w miarę miekko :)

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-05, 16:51
autor: jimi93
No ja w swoim przodzie wymieniłem właśnie simmery i ten filc na dwa simmery. Poszedłem również do tokarza aby mi wytoczył taką tulejkę zamiast tych podkładek i tego pierścienia osadczego. Lipa z tego wyszła bo wszystko działało za sztywno i nawet nie chciało odbić. aczkolwiek wtedy nie było luzów. Same "flaki" nie wyglądają na jakoś starsznie wytarte tylko te cholerne podkładki... Aktualnie w jednym teleskopie mam 2 a w drugim jeden. Nikt nie ma pomysłu jak to zroibć? Albo nie wiem zdjęcie jak to wygląda w działającym sprzęcie?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-05, 23:11
autor: wujcio
Wszystko jest na forum tylko trzeba poszukać:
viewtopic.php?p=497909#p497909

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-06, 13:41
autor: jimi93
A no tak moje gapiostwo... No to mniej więcej wiem co i jak lecz wymiarów nie mam ale to już chyba będzie kwestia dorbienia na oko. Tylko jedno chciałbym wiedzieć czy ta mniejsza przekładka jest spasowana do średnicy tłoczyska? Co do luzów to sprawdzę to jeszcze ale pomyślałem sobie że może by dorobić nową powierzchnię ślizgową w nodze ruchomej, tzn. wytoczyć większy otwór w nodze ruchomej i w to wcisnąć nową tuleje z rowkami smarującymi, spasowaną z nogą nie ruchomą. Co o tym myślicie? Warto czy zostawić tak jak jest?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-07, 15:03
autor: Skinder
Mam nagrane, jak rozłożyć takie cudo, jak będzie zapotrzebowanie to moge to wrzucić.