Strona 4 z 6

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-09-07, 15:07
autor: Korbowód
Wrzucaj wszystko co masz nagrane!

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2012-12-17, 19:27
autor: Wsk Perkoz 005
Wracając jeszcze do tego tematu czy na moim zdjęciu wszystko jest w poprawnej kolejności ?? czy są wszystkie podkładki ułożone w kolejności czy czegoś jeszcze brakuje ?? Proszę o sprawdzenie tego zdj..

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2013-05-03, 07:15
autor: xplod
Witam,
przepraszam jak nie tu piszę ale nie mogę sobie poradzić z zawieszeniem WSK KOS.
Złożyłem wszystkie elementy poprawnie. Skręciłem i tu problem. Zawieszenie nie odbija...
Co zrobić ? Może muszę jakoś to ustawić?
Pozdrawiam Rafał

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2013-05-03, 12:39
autor: Sebastian440
Masz proste lagi nieruchome ?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2013-05-23, 22:02
autor: kruk140
czy pomiędzy sprężynami zawieszenia idzie jakaś podkładka bo na tym zdjęciu co jest bardzo nie widać

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2013-05-23, 22:11
autor: Skinder
Zapoznaj się z regulaminem forum i pisz jak na nasz język przystało. Tak, pomiędzy sprężyny idzie stalowy krążek.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2014-07-02, 15:37
autor: krzysiek94
Witam mam pytanie jak złożyć przednie zawieszenie w wsk 125 kos poniewarz próbowalem go złożyć ale jes sztywne i sie nie ugina,prosze o pomoc.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2014-07-02, 21:30
autor: Tomeekkkk

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2015-01-15, 21:34
autor: artur2885
Witam , mam taki problem u mnie w 125 z 84r po rozebraniu lag odkryłem ze z simeringów prawie nic nie zostało a stalowa sprężynka narobiła sporo rys . kupić na allegro simeringi nie problem ale co z tymi rysami ? Więc obmyśliłem taki plan żeby zakupić przystawkę do szlifierki kontowej do polerki rur i spolerować te lagi papierem a na koniec filcem z pastą ścierną i dopasować simering nie 30x40x7 ale 31x40x7 Co sądzicie o takim zabiegu , czy zawieszenie będzie szczelne ? czy tam nie siadają jeszcze czasem jakieś tuleje? czy lagi ruchome nie maja wplywu na jakość zawieszenia? czy one się nie wyrabiaja?

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2015-01-15, 22:11
autor: wujcio
Tych rys nie ruszaj bo to i tak nic nie da a jak to zjedziesz szlifierka będzie tylko gorzej.
Jak masz ogromne rysy i wżery to trzeba oddać do regeneracji chromu lagi.

Możesz to delikatnie papierem wypolerować żeby nie było ostrych krawędzi.
Mniejsza średnica simeringa wcale nie gwarantuje że będzie lepiej.
Moim zdaniem trzeba dać 2 dobre simery i powinno być ok.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2015-01-15, 22:24
autor: artur2885
a jak bym te rysy tigiem spawnoł a potem polerka ? tig by mógła łądnie zalac rysę

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2015-06-20, 10:36
autor: Sebastian440
Wypaczy rury po spawaniu. Kup inne lagi i nie kombinuj ze spawaniem zawieszenia...

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2016-01-14, 23:18
autor: Brodzik19
Może mi ktoś podpowiedzieć w jakim celu znajduje się ta kalamitka( smarowiniczka) czy jak kto chce w j tej śrubie od przedniego zawieszenia ? Czy jej zadaniem jest odpowietrzenie, czy też może trzeba tam zaaplikować smar? Po jej odkręceniu w środku był smar lecz osobiście mam co do tego wątpliwości.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2016-01-15, 00:01
autor: Savier
To odpowietrzenie.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2016-01-15, 10:44
autor: Brodzik19
dzieki za odp

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2016-02-21, 20:07
autor: easyxv
artur2885 pisze:a jak bym te rysy tigiem spawnoł a potem polerka ? tig by mógła łądnie zalac rysę
TIGiem?, prawie spadłem z krzesła - Good catch Sebastian440.
Po pierwsze, rury/lagi nieruchome sprawdzić czy nie mają bicia (odchyleń) według np. procedury H Załęskiego.
Po drugie, jeśli pkt. pierwszy w normie lub wykonana naprawa, można się pokusić o odnowę powłoki. Tylko UWAGA trzeba by znać głębokość tych rys bo może naprawdę nie ma sensu walczyć z materią.
Bądźcie precyzyjni w udzielaniu rad bo chłop se chrom dekoracyjny na lagi położy, otóż chodzi o powłokę chromu technicznego, która też cudów nie zdziała jak brakuje materiału w milimetrach.
Tak więc trzeba by nanieść nową powłokę chromu TECHNICZNEGO z naddatkiem wymiarowym względem goleni dolnej (pomiar średnicówką etc.), a jako dalsza część operacji wykonać szlifowanie na żądany/wynikowy wymiar z odpowiednią tolerancją.
Po szlifowaniu w jakimś tam zakładzie otrzymasz funkcjonalnie i wizualnie to o co Ci chodzi.
Brodzik19 pisze:Może mi ktoś podpowiedzieć w jakim celu znajduje się ta kalamitka( smarowiniczka) czy jak kto chce w j tej śrubie od przedniego zawieszenia ? Czy jej zadaniem jest odpowietrzenie, czy też może trzeba tam zaaplikować smar? Po jej odkręceniu w środku był smar lecz osobiście mam co do tego wątpliwości.
Masz jakiś patent z naprawy przeprowadzonej u kowala, ale czemu się dziwić kiedyś kowal to był gość a części zamiennych nie było, teraz jest (poniekąd) na odwrót..., oryginalnie powinien tu być wkręcany zaworek odpowietrzający/zwrotny z gumową membraną.
W wolnej chwili rozkręcę tę nakrętkę i zamieszczę fotkę.

edit: zresztą tutaj dokładnie widać o co chodzi http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0049e0880b516ce3

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE

: 2016-02-22, 16:23
autor: picek
easyxv spojrzałeś na daty postów?
pozatym rury się prostuje, a jak masz rysę powiedzmy 1mm bo ktoś siekierą zrobił, to bez problemu to uzupełnisz chromem technicznym.
Ciekawi mnie jakie miałeś wyniki pomiarów średnicówką goleni w kosie.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2017-03-16, 15:44
autor: morda
Witam. Panowie mam problem. W swoim motocyklu mam założone zawieszenie typu KOS/PERKOZ. Wszytko było ok, ale od pewnego czasu WSK "strzela" podczas jazdy olejem z tych dziurek(odpowietrzników) w korkach lag i po chwili traci cały olej. Po dolaniu od nowa to samo. Co z tym mogę zrobić??

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2017-03-16, 21:15
autor: daroohd
Witam a zobacz czy olej czasem ci nie ucieka dołem lag dokręć te śruby od dołu zobacz czy tam się nie poci dziwne aby góra ucieka cały olej.. od dołu masz śrubkę z podkładka+ skórzana podkładkę posmarowana silikonem po 200 ml oleju w lage i jest ok.

Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ

: 2017-03-17, 11:39
autor: morda
Od dołu nic nie cieknie. Wszystko wywala górą.