Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Odpowiedz
Lukas
Posty: 79
Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
GG: 28788170
Moje maszyny: WSK 125 80'
Lokalizacja: Cegielnia
Kontaktowanie:

Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: Lukas » 2012-02-09, 15:57

Witam wszystkich
Rozebrałem wczoraj tylne amortyzatory od WSK i chciałbym je zregenerować. Tłoczyska będą do wymiany raczej napewno bo mają wżery i dużo głębokich rys. Pewnie kompletu uszczelniaczy nie dostene nigdzie więc trzeba jakoś sobie radzić jakoś. także duży oring jest w dobrym stanie ale zgarniacz już nie
zgarniacz.JPG
zgarniacz2.JPG
Widziałem w temacie Aliena o jego garbatej czworce ze zastosował simmering zamiast tego zgarniacza. wie ktoś jak to wyglądało? Na końcu tłoczka w jednym amortyzatorze był metalowy pierścień uszczelniający a w drugim w ogóle go nie było. Skąd można wziąć takie coś?
DSC0008[attachment=0]DSC00087.JPG
5.JPG[/attachment]
tłoczek1.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^

zarzyk
Posty: 26
Rejestracja: 2010-06-30, 20:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, YAMAHA FZ6-S
Lokalizacja: Tarnawa / Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: zarzyk » 2012-05-14, 12:04

heh dobre pytanie skąd takie coś wziąć ... ?? ja zastosowałem gumowy oring ... tak na ten czas ale myślę że długo on nie wytrzyma więc też się rozglądam za tymi pierscieniami ... czy może ktoś podpowie co innego można zastosować

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-07-28, 22:46

Dokonam małego odkopu.
Widzę ,że temat pozostał bez odpowiedzi..
Czy ktoś, kiedyś próbował dorobić, dopasować te pierścienie? Niestety na 6 amortyzatorów, które obecnie posiadam tylko chyba w 3 można by próbować złożyć na starych, reszta się do niczego nie nadaje... czyli z regeneracji nici. Czy ktoś ma jakieś propozycje, sugestie w tym temacie? Przypuszczam, że wiele osób boryka się z tym samym problemem..

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-11-15, 00:52

Tak, żeby nie zakładać kolejnego tematu o tym samym.
Na razie tu, a jeżeli będzie potrzeba temat powstanie w innym dziale.
Do rzeczy.
Przypuszczam, że wiele osób boryka się z tym samym problemem co ja i założyciel tego tematu.
W kwestii uszczelnienia po głębszym zbadaniu sprawy jedynym, może nie jedynym, ale chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie pierścieni uszczelniających typu simmering w miejsce oryginalnego uszczelniacza tak jak zrobił to Alien, ale żeby miało to jakiś sens tłoczysko musi być co najmniej w stanie dobrym, ażeby nie było przecieków.
Niestety spora część tych elementów jest w stanie kiepskim, mocno porysowane i z wżerami , co po części obrazują również zdjęcia z pierwszego postu.
100_8967.JPG
W związku z powyższym postanowiłem oddać swoje tłoczyska to regeneracji, która będzie polegać podobnie jak w przypadku przednich lag na położeniu nowego chromu technicznego na tych elementach.
Koszt takiej regeneracji to ok 20 zł od jednego elementu. Cena może ulec delikatnej zmianie w przypadku zebrania większej ilość.
Możliwe, że do zregenerowania takiego tłoczyska będzie potrzeba wykonać nakiełki na tych okrągłych tulejkach do mocowania, co będzie się wiązało z koniecznością późniejszego napawania i szlifowania we własnym zakresie. Jest również szansa, że obędzie się bez tego, w zależności czy uda się to zamocować inaczej. Niemniej jednak trzeba się liczyć z taką możliwością.
Do wszystkiego trzeba jeszcze doliczyć koszty związane z wysyłką.

Czy jest ktoś zainteresowany taką regeneracją?

Jeśli chodzi o ewentualne dostarczenie tych elementów do regeneracji mogę je wszystkie zebrać w wysłać w jednej paczce a następnie rozesłać gotowe elementy, albo każdy może wysłać bezpośrednio do wykonawcy i ustalać ewentualne szczegóły, które kogoś interesują.
Czekam na pytania, sugestie i propozycje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-11-15, 22:58 przez lisek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
witek2874
Posty: 56
Rejestracja: 2011-08-13, 17:05
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: witek2874 » 2012-11-15, 21:25

lisek, a czy byłaby możliwość regeneracji przednich lag, czyli stoczenie lagi i nałożenie nowego chromu technicznego?

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-11-15, 22:56

Przednie lagi, jak najbardziej tak. Sam jakiś czas temu oddałem swoje lagi do regeneracji do tej samej osoby do której chcę oddać teraz elementy z tylnych amortyzatorów. Więcej tu viewtopic.php?f=86&t=9731&start=20
Kontakt tak jak podałem w tamtym temacie przez maila.

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: Kondziu » 2012-11-16, 00:22

Lisek napisz dokładnie gdzie znajduje się ta firma i jak sięnazywa
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: Alien » 2012-11-16, 00:27

Górne ucho powinno dać się odkręcić więc wtedy nakiełki by już były i sprawa jest prostsza. Chociaż przyznam że w moim przypadku nie udało mi się tego rozebrać :) miałem jednak to szczęście że amorki kryte są lepiej zachowane. Pomysł jak najbardziej sensowny, rzekłbym że najlepszy. Ale nie liczyłbym na to że znajdziesz tu chętnych na zamówienie zbiorowe :D

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-11-16, 11:11

Alien pisze: Ale nie liczyłbym na to że znajdziesz tu chętnych na zamówienie zbiorowe :D
Niestety chyba masz rację, Mimo wszystko poczekam jeszcze tydzień z wysyłką swoich.
Każdy w sumie może indywidualnie pytać i dogadywać się, wystarczy napisać maila: taniesrebrzenie@o2.pl

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-12-16, 17:42

Moje tłoczyska powróciły z regeneracji.
Dla zainteresowanych zdjęcie poniżej ;]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: Kondziu » 2012-12-16, 17:51

Ile cię to kosztowało ???
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-12-16, 17:57

20 zł sztuka +przesyłka w obie strony.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: AudioBas » 2012-12-16, 18:06

Obrazek

I to Ci tak ładnie zrobili za 20 zł?
Daj jakiś namiar :P


Aaaa! 20 zł za sztukę, kumam!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-12-16, 18:17

Tak to zdjęcie jednego z tych tłoczysk przed regeneracją.

Zapomniałem dodać że konieczne było wykonanie małego nakiełka w górnym uchu, czego nie ma na zdjęciu, a co za tym idzie trzeba je "usunąć" we własnym zakresie.
lisek13 pisze:Każdy w sumie może indywidualnie pytać i dogadywać się, wystarczy napisać maila: taniesrebrzenie@o2.pl
;)
Lagi przedniego zawieszenia również regenerowałem u tej samej osoby. Zdjęcia tu viewtopic.php?f=86&t=9731&start=20

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: AudioBas » 2012-12-16, 19:33

Pokaż zdjęcie tego nacięcia :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-12-16, 20:21

Najwcześniej jutro, ponieważ nie mam ich obecnie przy sobie i muszę zlecić zrobienie zdjęcia :P

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: Alien » 2012-12-16, 23:35

Panowie, zacznijcie czytać uważnie - sa ceny, są namiary, Lisek opisał naprawde wszystko. Jak ktoś jeszcze bedzie zadawał identyczne pytania milion razy to bedę dawał ostrzeżenia, jedno już poleciało.

Awatar użytkownika
lisek13
Posty: 91
Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77,
Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: lisek13 » 2012-12-18, 20:59

Obiecane zdjęcie tych nakiełków.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja tylnych amrotyzatrów

Post autor: man on the WSK » 2012-12-19, 10:08

Też mogę polecić tego gościa. Zregenerował mi lagi od kosa i jestem bardzo zadowolony. Mam nr telefonu do niego - jakby ktoś chciał to pisać na PW ( nie chcę publicznie podawać).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości