Uszczelnienie przednich lag

michu
Posty: 9
Rejestracja: 2012-06-21, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: toruń
Kontaktowanie:

Uszczelnienie przednich lag

Post autor: michu » 2012-07-20, 15:00

Mam pytanie czy ktoś wkładał zwykły oring zamiast tej uszczelki skórzanej?
Jak myślicie czy to uszczelni dobrze?

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Kondziu » 2012-07-20, 15:13

W którym zawieszeniu od zwykłej b3 czy któregoś ptaka ??
"Nie ma Boga jest motór"

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Savier » 2012-07-21, 09:28

To bez różnicy przecież (wykluczając kosa).

michu
Posty: 9
Rejestracja: 2012-06-21, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: toruń
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: michu » 2012-07-21, 10:02

W zwykłej B3

dario75
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: dario75 » 2012-07-21, 14:13

Wstawiaj uszczelkę, oring Ci tego nie uszczelni. Powierzchniowo nigdy tak go nie spłaszczysz, żeby osiągnął jej średnicę. Przynajmniej ja nie słyszałem o takim przypadku i sam wkładałem skórzaną uszczelkę.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: wujcio » 2012-07-21, 20:55

Oring tego nie uszczelni ponieważ nie ma dołka i go najzwyczajniej w świecie zetnie.
Ostatecznie weź z gambitu dorób uszczelkę + daj na to zwykłą podkładkę.

michu
Posty: 9
Rejestracja: 2012-06-21, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: toruń
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: michu » 2012-07-22, 21:24

A stara skórzana podkładka uszczelni?

dario75
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
M06B3
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: dario75 » 2012-07-22, 23:33

Niekoniecznie. Pamiętaj o tym, że po tylu latach eksploatacji na dole zebrał się syf, który pomógł tej skórze w uszczelnieniu. Teraz Ty musisz się jednak liczyć już ze znacznym zużyciem tej uszczelki i nalewając świeżego oleju - który ma totalnie inną konsystencję, niż to, co było (a tak jest praktycznie zawsze) nie masz gwarancji, że ona go utrzyma. Zrób tak, jak napisał Wujcio - najlepiej dorób z gambitu lub porządnie wyprawionej twardej skóry. Oryginalna uszczelka była twarda.

Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 328
Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984)
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Kondziu » 2012-07-24, 19:07

dla lepszego efektu posmaruj troszkę silikonem dorobioną uszczelkę i skręć
"Nie ma Boga jest motór"

Lukas
Posty: 79
Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
GG: 28788170
Moje maszyny: WSK 125 80'
Lokalizacja: Cegielnia
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Lukas » 2012-07-25, 11:04

Rozchodzi się o tą uszczelkę na dole lag pod śrubami tak? Ja zrobiłem z normalnej dętki i podkładka i trzyma i szluz.
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^

Marko_0
Posty: 7
Rejestracja: 2012-08-06, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
M06 b3
Lokalizacja: Oświęcim
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Marko_0 » 2012-08-07, 00:02

Cześć. Mam problem z przednim którego nie mogę rozwiązać, nie mam zdjęć ale postaram się wytłumaczyć wszystko.
Ale od początku : Kupiłem wskę z tak zwanym podnoszonym zawieszeniem (na sprężynie u góry nieruchomej lagi jest wsadzona nakrętka). Rozebrałem cały przód ponieważ malowałem osłony lag, w czasie kiedy wszystko rozebrałem pobawiłem się trochę z lagami (sprawdzałem sprężystość). Później złożyłem wszystko w całość, ale pojawił się problem: jedna laga zrobiła się krótsza od drugiej (w czasie rozciągania lag bez śrub na górze, sprężyna nie chowa się do końca i wystaje) W czasie jazdy nie przeszkadza to zbytnio ale kiedy puszczę kierownicę to motor znosi na prawo.
Czy muszę rozbierać całe lagi? Czy może jest inny powód że laga nie rozciąga się do końca? czekam na porady. (Dodam że przed odkręceniem lag nie miałem takiego problemu) Pozdrawiam

michu
Posty: 9
Rejestracja: 2012-06-21, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: toruń
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: michu » 2012-08-18, 12:17

witam.

Dorobiłem tą uszczelkę z keramitu czy gambitu dokładnie nie wiem.
Motor na razie stoi bez koła, więc lagi w powietrzu. Po jakimś tygodniu zboczyłem że z jednej lagi sączy się olej.
Już nie wiem czym to uszczelnić już cieknie a jeszcze nie jeździł. Może wyciąć z dętki uszczelkę co wy o tym myślicie.
Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Savier » 2012-08-18, 14:23

Oryginalnie była skóra, a guma z dętki robi się miękka pod wpływem oleju, także nie bardzo się nadaje. Także najlepiej skórzana + dla pewności kapka sylikonu, na pewno nie zaszkodzi.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Johnny » 2012-08-18, 15:03

Tylko przed silikonowaniem trzeba się tłustego syfu pozbyć a ze względu na długość i średnicę goleni nie jest to proste :-/

michu
Posty: 9
Rejestracja: 2012-06-21, 22:59
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: toruń
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: michu » 2012-08-19, 09:50

Już nie wiem jak to uszczelnić . Z gombitu mi przecieka, gumowa piszecie że nie za bardzo. Chociaż ktoś pisał że u niego się sprawdziło.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Johnny » 2012-08-19, 10:31

Gumowa może być tylko nie możesz tego wycinać z dętki bo ta guma nie jest olejoodporna. Lepiej to wyciąć z gumiaka, na którego podeszwie pisze "guma olejoodporna" :what:

A tak poważnie - idź do sklepu z częściami do maszyn rolniczych, ciężarówek lub maszyn budowlanych i poproś o arkusz gumy olejoodpornej :)

Awatar użytkownika
lukaszb17045
Posty: 53
Rejestracja: 2013-11-17, 00:25
GG: 9288428
Moje maszyny: WSK 125-76r i 175-84 m21w2
Lokalizacja: Augustów
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: lukaszb17045 » 2014-10-11, 23:34


Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: AndrzejJ » 2014-10-14, 18:10

To jest uszczelka "miętka" idź do rolniczego, albo coś dopasujesz albo kupisz odpowiednią gumę...

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: Impala » 2016-03-10, 19:12

Odswieżam temat:

Jakie są wymiary tej uszczelki skórzanej?
( grubość skóry/ średnica otworu/ średnica zewnętrzna )
Chciałbym je sam dociąć ze skóry.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Uszczelnienie przednich lag

Post autor: daroohd » 2016-03-10, 20:11

Właśnie proszę tez o info zrobię i dla siebie kolegów z forum za małe piwo.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości