zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Odpowiedz
bronek-2007

zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: bronek-2007 » 2013-01-23, 20:37

Otóż pewnie nie tylko ja wpadłem na taki pomysł ale wyszperałme że honda cbr 125 r 04- ma lagę nieruchomą srednicy 31 mm i długośc 595 mm . i teraz pomysł jest taki a właściwie propowzycja , bo ja już swoje zrobiłem , żeby zastąpić orginalne tymi. dlaczego ?? otóż przemwaia za tym cena widziałem komplety po 250 zł , czyli juz mniej niz regeneracja orginały to jest prostowanie szlifowanie chrom techniczny :) i to jest moja deska ratunkowa ooo :) http://allegro.pl/sm-nowe-amortyzatory- ... 79232.html

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: Alien » 2013-01-23, 22:14

Masz jakieś fotki ze składania albo chociaż samej rury?

bronek-2007

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: bronek-2007 » 2013-01-23, 22:27

mowisz o zdjęciu przerobionej lagi od cbry ?? właściwie to sie tak zastanawiam czy ma to sens trzeba by było przyjrzeć sie dokładnie tej ladze , ale patrząc na to est to wykonalne

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: Alien » 2013-01-23, 23:13

bo ja już swoje zrobiłem , żeby zastąpić orginalne tymi
Wnioskuje z tego ze juz to zrobiłeś wiec dlatego pytam - to zrobiłeś czy nie? Pytam o zdjęcia bo wszystko jest do zrobienia tylko pytanie jak gruba jest ta laga i czy jest tam mięso na zrobienie gwintu po ucięciu. Podejrzewam ze jest ale dobrze jest najpierw sie przyjrzeć a później kupować.

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: trollfireblade » 2013-01-23, 23:37

istotna jest srednica wewnetrzna bo jak ma mniej niz 25mm to sie nie zmiesci sprzezyna, pozatym cena ponad 300za sztuke made in china to nie wiem czy sie opłaca w momencie gdy za 599zł a forumowicze za 550 zł maja nowiótkie pasujące lagi
http://allegro.pl/nowe-lagi-wsk-sport-l ... 59251.html
moja reklama :)

bronek-2007

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: bronek-2007 » 2013-02-04, 23:56

DObra nie ma opier/...alania biorę byka za rogi raz sie żyje . bede przerabiał i w tym temacie zrelcjonuje etapy przeróbki ewentualne napodkane problemy i patenty na ich rozwiązanie . dziś żeby nie być gołosłownym zamieszczam pierwszy etap: zakup dawcy itp. w załączniku foto zawieszenia dawcy a jest nim honda cbr 124 2007r

https://picasaweb.google.com/1159570871 ... ualizowane

bronek-2007

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: bronek-2007 » 2013-02-05, 21:30

dziś ruszyłem z robotą . rozebrałem zawieszenie hondki . całkiem proste zawieszenie którego rozbórka przebiega bez problemowo. Pierwsze róśnice jakie widać gołym okiem to długość , honda ma dłuższą goleń. po pomiarach średnicy zewnetrzej można dojść do wniosku iż bedzie pasować, tak jak na ladze wski wachania od 30.85 do 30.96 mm . grubość ścianki hondy to 3 mm ( o 0.5 mm więcej niż wsk ) . Przeróbka bedzei polegała na : skróceniu , wytoczenia w dolnej części miejsca na ślizgi , przewiercenie kanalików smarujących. oraz przegwintowaniu rury na górze by pasowała nakrętka wskowa i na tym koniec przeróbki potem montaż . wszystkie elementy pojechały odrazu do tokarza będą na początku przyszłego tygodnia . będą fotki każdy będize mógł ocenić. jak narazie koszty jakie poniosłem to zawieszenie honry cbr 125 2007r które kupiłem okazyjnie na allegro za 150 zł , tokarzowi planuje zostawic jakieś 150 ziko

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: trollfireblade » 2013-02-10, 13:36

nie chce Cie zniechecać ale zapomniałeś o jednej sprawie. Otóż z Twoich informacji wynika że średnica wewnętrzna rury to 24mm, dokładnie tyle samo co średnica zewnetrzna spręzyn w stanie spoczynku. Spręzyny naciskowe mają to do siebie że zwiększają swoją średnicę w czasie "pracy", wiekość zwiększenia średnicy jest ściśle powiązana z kontem pochylenia zwojów i siłą wywieraną na tą spręzyne. Mam obawy czy to zawieszenie poprostu będzie pracować. Twardość zawieszenia będzie rosnąć parabolicznie a nie liniowo w stosunku do siły wywieranej na to zawieszenie, aż do momentu w którym spręzyna nie będzie miała miejsca na rozszerzanie i nastąpi zablokowanie zawieszenia. W skarjnej sytuacji np przy wjechaniu w dziure moze nastapić zakleszczenie i trzeba będzie uzyć siły aby lagi wróciły do stanu spoczynku .Myślę że będziesz musiał się postarać o spręzyny o mniejszej średnicy lub przechonować lagi

zbyszek61
Posty: 12
Rejestracja: 2012-11-20, 18:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 SHL M11
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zastąpienie nieruchomych goleni wsk sport

Post autor: zbyszek61 » 2013-03-30, 16:42

gdzie mozna zakupic gwintownik M26 aby nagwintowac taką lagę w środku, chodzi mi o gwint, który będzie współgrał z nakrętką lagi na klucz 32mm.


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości