lagi kos

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-06-27, 21:51

Witam forumowiczów,mam pytanie czy da sie gdzies dostac same lagi do wsk 125 kos a dokladniej chodzi mi o rury ?wiem że pasują od suzuki po pewnych przeróbkach ale ja chce miec oryginał a moje mają juz wżery zresztą pewnie jak w wiekszosci kosów. :-)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Szczepan » 2014-06-27, 21:58

Jedynie używane ;)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-06-27, 22:08

ciezko dostac używane w dobrym stanie czyli chyba zostaje podebrac od suzuki :-(

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Szczepan » 2014-06-27, 22:15

Na pewno będą lepsze od oryginału :mrgreen:
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-06-27, 22:20

podobno sa lepsze.

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-07-07, 09:18

Witam kilka dni nie bylo mnie na forum,w tym czasie zamontowałem "nowe" lagi od suzuki,wszystko pasowało idealnie,a oto zdjęcia kosa z nowymi lagami,różnica w prowadzeniu jest bardzo duża a tłumienie świetne,polecam wszystkim posiadaczom kosów ze zużytymi lagami którzy chcą je w miare tanio naprawić :-) .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-07-07, 11:56 przez krzysiek94, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Savier » 2014-07-07, 11:29

Wygląda super :).
Mogłbyś opisać co dokładnie robiłeś, jakie były koszta itp?

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-07-07, 11:55

Dzięki,a więc po kolei gdy zdecydowalem się na naprawe przedniego zawieszenia zacząlem szukac w necie nowych lag ale jak już teraz wiem jest to praktycznie niemożliwe,przez przypadek natknąłem sie na strone na której wyczytalem że do kosa idealnie pasują lagi od suzuki GN 125,jest to koszt ok 200 zl ale troche poszperalem w necie i udalo mi sie znalezc za 130 zl na allegro dodatkowo zamiast filcowego krązka który jak pewnie wszyscy wiedzą jest do bani zamontowalem po dwa uszczelniacze na lage,rozebrałem stare lagi i zakupilem od suzuki ,następnie okazalo sie że lagi od suzuki są o ok 5 cm dłuższe ale za to tłoczysko jest o tyle samo krótsze niż w wsk więc nic nie trzeba bylo przerabiac, zabrałem sie za skladanie ,następnie okazalo sie że w tłoczysku od suzuki są większe otwory na śróbe mocująca tłoczysko więc musialem rozwiercic golenie ,potrzebne byly też spręzyny od suzuki poniewarz lagi maja grubszą ścianke i sprężyny od wsk nie pasują wlałem po ok 200 ml oleju na lage i wszystko dziala świetnie łączny koszt to ok 200 zł. :-)
Ostatnio zmieniony 2014-07-07, 12:04 przez krzysiek94, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Savier » 2014-07-07, 12:02

No i o to chodzi :).
Jak ma się sprawa górnych nakrętek? Zużycie lag ruchomych?

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-07-07, 12:10

Górne nakrętki też wziąlem od suzuki poniewarz tak jak wczesniej napisalem lagi suzuki mają mniejszą średnice wewnętrzną,a jesli chodzi o powierzchnie lag nieruchomuch to mysle ze jest trwalsza od tych w wsk a przynajmniej tak słyszalem okaże sie za jakis czas,dzisiaj wziąlem ja w bardziej wyboisty teren i jestem zadowolony,na lagach nie zostaje olej. :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Savier » 2014-07-07, 12:15

To znaczy ja pytałem o lagi ruchome, te aluminiowe dolne. W suzuki tam jest tulejka, w WSK pracuje to po prostu po powierzchni wewnętrznej lagi :P.

krzysiek94
Posty: 9
Rejestracja: 2014-04-30, 08:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 kos,
WSK 125 M06 B3,WSK 125 M06 B3 garbuska
Lokalizacja: Nowy Borek
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: krzysiek94 » 2014-07-07, 12:29

dokladniej to jest tam panewka ślizgowa,myslalem czy jej nie zalożyc do goleni w wsk ale narazie zrezygnowalem,trzeba by troche stoczyc golenie i wtedy wprasowac te panewki ślizgowe.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: grzechu212 » 2014-10-15, 12:11

Polecam również przeróbkę od siebie tylko ja jeszcze pokusiłem się o zamontowanie tulejek ślizgowych w golenie, które wbrew pozorom nie jest tak łatwo zaadoptować jak by się wydawało oraz do pełni szczęścia zastosowałem łożyska stożkowe w główce ramy :).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Savier » 2014-10-15, 16:47

Fajnie, mógłbyś opisać jak zaadaptowałeś te tulejki?

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: raflo87 » 2014-10-15, 17:19

Tu jest dość prostym językiem napisane : http://polmot.skip.pl/index.php?mode=ar ... view&id=33
Już ktoś to wcześniej opatentował.
Ciekawi mnie szerokość półek w gn , ile różni się od kosa. Chodzi o odstęp miedzy lagami.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: grzechu212 » 2014-10-15, 17:29

Żeby dobrze wytoczyć gniazdo na tulejkę ślizgową trzeba wycentrować czujnikiem zegarowym goleń z Kosa względem wpustu(otworu) gdzie laga ruchoma pracuje, a nie względem gniazda na uszczelniacz co na pierwszy rzut oka wydaje się oczywiste :). Granica błędu jest niewielka więc trzeba cierpliwego fachowca żeby to zrobił dobrze...
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1298
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: czankete » 2014-11-01, 18:45

...czy ktoś z Was reanimował/przerabiał zawieszenie w kosie na takich jak te nowych lagach do suzuki gn125?
http://allegro.pl/laga-rura-prowadnica- ... 28441.html
...cena 55zł za nową lagę a 110zł za komplet jest przystępna - pytanie tylko jak z ich jakością?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: AudioBas » 2016-05-20, 22:34

Odkopię...
Pytanie z innej beczki, chcę wrzucić całe lagi z goleniami od GN 125 w półki KOS'a..
Powiedzcie mi co z kołem? Oryginalne wueskowe podejdzie mi bez problemu jak dorobię jakieś tam mocowanie tarczy kotwicznej?
Czy ośki nie takie?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: mariusz30003 » 2016-05-21, 12:17

Robiłem przymiarkę do montażu całych lag z GN 125 w półki Kosa.
Wygląda to tak:
Lagi w półki pasują - ta sama średnica.
Prawa laga musi być z mocowaniem zacisku. Ułatwi to zblokowanie tarczy kotwicznej.
Trzeba dorobić z kawałka blachy element który wejdzie w gniazdo w tarczy kotwicznej (KOSa) i da się go przykręcić do lagi. Jak ktoś ma możliwość można dospawać do lagi opór tarczy kotwicznej (nie wiem jak się laga zachowa po takim zabiegu). Można też spróbować zrobić mocowanie coś jak w MZ 250 czyli płaskownik idący z mocowania błotnika ku tarczy kotwicznej (koło z bębnem 135 mm)
Kolejną sprawą jest zdystansowanie koła względem lag. Lagi dolne z GN nie mają tzw zacisku osi. Trzeba dobrze zdystansować koło względem lag bo oś koła ściska cały układ [lagi bęben ślimak], jak wiadomo skrzywienie lagi skraca jej żywot. W przypadku koła KOSa luz wychodzi około 6mm ( trzy podkładki M16).
Oś GN ma 12 mm średnicy, spokojnie da się lagi dolne rozwiercić do 15mm. NIe da rady zastosować osi KOSa ponieważ łeb osi KOSa ma 18 mm a w lagach GN by je rozwiercić do tej średnicy przeszkadzają śruby mocujące tłoczysko.
Jako oś zastosowałem oś tylną z dwuramówki odpowiednio skróconą z dospawaną końcówką.
W błotniku trzeba rozpiłować otwory mocujące o około połowę ich średnicy - inny rozstaw śrub mocujących błotnik do dolnych lag.
Chyba wszystko wyjaśniłem i wskazałem drogi rozwoju.

PS
Tylne amortyzatory z GNa są bardzo podobne do WSKowskich stosowanych e Bąku - są krótsze o ok 1,5 cm. Wadą ich jest to, że nie są rozbieralne.


Edit
Nie wspomniałem że ślimak trzeba dać w pionie bo nie mieści sie w poziomie między kołem a lewa lagą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piter7391
Posty: 147
Rejestracja: 2013-05-26, 12:29
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Kos 125
Wsk M06 B3 x2
Garbuska
KawasakiLTD 750 AME
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: lagi kos

Post autor: Piter7391 » 2016-05-23, 17:56

Podłączę się do tematu, tylko że ja chciał bym wrzucić całe przednie zawieszenie wraz z kołem by mieć tarczę z przodu.
Da radę upchnąć lagi z przednim kołem GN-a w półki Kosa? Czy pozostaje przeróbka sztycy GN-a pod ramę wsk-i?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rajnold i 4 gości