Kto dorabia lagi do Lelka?

marwo4
Posty: 167
Rejestracja: 2013-02-06, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
WSK Kos
Junak M10
Lokalizacja: Biskupice

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: marwo4 » 2016-01-08, 23:21

Więc jestem następny w kolejce, będą do Dudka. A jak wygląda sprawa z regeneracją , jaki koszt? W sumie stan ładny tylko lekko przytarte od gum.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: zubr9471 » 2016-01-09, 12:10

Regeneracja polega na nałożeniu nowego chromu technicznego koszt 200-250 zł. Zazwyczaj robie ją w przypadku skorodowania lub wytarcia starego chromu. Fabrycznie chromowali po najmniejszych kosztach, czyli robili cienką warstwę bez szlifowania. Taka warstwa ma grubość max 0,03mm i łatwo koroduje lub sie wyciera. Warstwa, którą ja robie ma grubość min 0,1 mm i jest szlifowana co sprawia, że nigdy sie nie wytrze ani nie skoroduje. Taką naprawę robie również dla lag skrzywionych, które przed całym procesem prostuję uzyskując bicie w granicach fabrycznej tolerancji, czyli 0,2mm. Następnie po procesie szlifowania uzyskują one całkowitą prostość jakby były nowe. Proces chromowania technicznego moge zrobić na dowolnych lagach także do zwykłej wueski przywracając im fabryczną średnicę i prostość oraz zapewniając "wieczną" trwałość.

marwo4
Posty: 167
Rejestracja: 2013-02-06, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
WSK Kos
Junak M10
Lokalizacja: Biskupice

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: marwo4 » 2016-01-10, 19:19

Więc może nie ma sensu kupować kiedy można odnowić...Będzie szybciej jak zechcę odnowić ?

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: zubr9471 » 2016-01-10, 19:52

Twój wybór. Czas mniej więcej taki sam. No może regeneracja ze 2 dni szybciej.

picek
Posty: 622
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: picek » 2016-01-10, 21:34

zubr- pozwole się z tobą nie zgodzić w kwestii grubości powłoki
stara powłoka nie jest taka cienka jak podajesz. oraz twoja też nie powinna mieć nigdy okolicy 0,1 podejrzewam że ma więcej i to sporo więcej.
Pozatym jak robisz prostowanie do 0,2 mm to jak to wyrównać podczas szlifowania jakby warstwa miała 0,1mm?
Ze względu na długość lagi i zależność nakładania powłoki od przepływającego prądu grubość w środku (długości) lagi jest najmniejsza a na końcach największa dlatego szlifuje się na wymiar po nałożeniu powłoki.
Ja osobiście tego nie robie, robi to mój kolega i w lagach które mu zlecam grubość powłoki dochodzi przed oszlifowaniem do 1mm- tu nie ma pomyłki. aby na środku lagi otrzymać jakieś 0,5mm.
Wszystko zależy jak się szlifuje i jak się prostuje bo jak się zakombinuje ze szlifowaniem przed nałożeniem powłoki to da się uzyskać powłokę na środku 0,1-0,2mm po oszlifowaniu.
Każdemu z was kto będzie kiedyś rozmawiał w jakimkolwiek zakładzie o chromie proponuje pytać od razu o grubość powłoki.
Z tego co wiem, koszty przy takich grubościach powłok są duże, ale przecież robi się to dla siebie. Na około 50sztuk lag przednich nie zdarzyło się jeszcze aby któraś się nie nadawała. A sami wiecie jak to wygląda po zdemontowaniu.
Cena regeneracji sztuki przy takich grubościach to u mnie 180zł bez mojej prowizji i kilku forumowiczów już jeździ na nich. Jak ktoś ma z was czas niech zadzwoni do jakiejkolwiek formy która świadczy takie usługi i zapyta o koszt powłoki grubości 0,5mm
To nie jest anty reklama dla zubra - podejrzewam że robi to też dobrze u znajomego w zakładzie po cichu jak szef nie widzi, tyle że z grubościami się pomylił. Bo też w każdym ze znanych mi zakładów jedna osoba nie jest od wszystkiego czyli szlifowania prostowania i nakładania powłoki, zazwyczaj robią to różni pracownicy.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: zubr9471 » 2016-01-10, 23:48

Dobrze wiem ile nakładam bo mam grubościomierz do powłok i mierzyłem nim oryginalną powłokę specjalnie dla udowodnienia bo wiedziałem że taki zarzut nastąpi. Powłoki w galwanotechnice mierzy sie w mikronach i oryginalna powłoka miała w różnych miejscach od 25 do 30 mikronów. Możesz nałożyć i 2 mm chromu przy grubości ścianki lagi wynoszącej 3 mm ale czy wg ciebie ma to sens ? Bo wg mnie nie. Zawsze nakłada sie więcej żeby było z czego szlifować. I jest to minimalnie więcej a nie więcej o milimetr bo szlifierz sie przy tym zaj...bie. Lage trzeba opuścić żeby zdjęć wszystkie nierówności. Można opuścić o 0,2 do 0,5 wystarczy. Szczelna warstwa chromu zaczyna sie od 0,1mm. Co do przepływu prądu to ma znaczenie czas i natężenie i od tego zależą parametry powłoki.
Poza tym można też zrobić tak jak fabryka czyli wziąć oszlifowaną rurę lub też podejrzewam że te rury były zamówione w hucie jako rury precyzyjne żeby skrócić proces technologiczny i następnie nałożyć małym amperażem 3 mikrony. Wtedy sie nie szlifuje wykańczająco i fabryka tak właśnie robiła. Tylko taka powłoka nie jest szczelna ani odporna na ścieranie.

A to czy robie to sam, czy pomaga mi wujek, stryjek czy kolega z podstawówki to wybacz ale już moja sprawa.

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 694
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: gabste » 2016-01-11, 08:55

Tez jestem chętny na lagi do lelka jak będziesz miał wolne miejsce w kolejce napisz do mnie pw to dogadamy szczegóły :-)

marwo4
Posty: 167
Rejestracja: 2013-02-06, 12:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
WSK Kos
Junak M10
Lokalizacja: Biskupice

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: marwo4 » 2016-01-11, 18:48

zubr9471 pisze:Twój wybór. Czas mniej więcej taki sam. No może regeneracja ze 2 dni szybciej.
Ok. Czekam na nowe. Tylko mnie nie omijaj w kolejce... :-D

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: G.A. » 2016-01-12, 11:10

Też jestem chętny, na regenerację/dorobienie 2 kompletów lag. Poszło PW w tym temacie. Pozdrawiam

jacoradomski0
Posty: 13
Rejestracja: 2011-10-16, 09:06
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek s2 kobuz lelek shl bąk
Lokalizacja: Puchaczów
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: jacoradomski0 » 2016-01-22, 19:01

Witam mam pytanie z jakiej stali są wykonane nowe lagi. Chętnie zamówił bym komplet. Czy nie są to z zwykłej rury precyzyjnej...

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: zubr9471 » 2016-01-22, 20:07

stal węglowa konstrukcyjna zwykłej jakości

jacoradomski0
Posty: 13
Rejestracja: 2011-10-16, 09:06
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek s2 kobuz lelek shl bąk
Lokalizacja: Puchaczów
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: jacoradomski0 » 2016-01-22, 21:49

Oryginalnie lagi były ze stali 30 HGSA Stal o właściwościach sprężynujących... czy jest to dostępne...

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: zubr9471 » 2016-01-22, 23:04

Nie wiem skąd masz taką informację ale śmiem w to wątpić bo to jest stal do ulepszania a lagi oryginalne z tego co wiem ulepszane nie były. Tak czy siak rury w takim gatunku nie są dostępne nawet w formie surowca.

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 191
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: Shoei » 2016-01-22, 23:58

Do lelka/dudka itp stal na lagi byla bezszwowa ulepszana, nie jest to zwykla stal. Rury swego czasu jakis rok temu byly dostepne na chwile obecna nie wiem jak z tym jest.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1128
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: zubr9471 » 2016-01-23, 10:04

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 993
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Lokalizacja: Sicko

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: Szymon_1998 » 2016-01-23, 12:03

Trollfireblade jak dorabiał to kupował rury od jakiś siłowników hydraulicznych.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

jacoradomski0
Posty: 13
Rejestracja: 2011-10-16, 09:06
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek s2 kobuz lelek shl bąk
Lokalizacja: Puchaczów
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: jacoradomski0 » 2016-01-23, 15:08

Jest możliwość dorobienia takich lag jak w oryginalne ze stali ulepszanej 30 HGSA . Jaka jest szansa że będą chętni na takie lagi.
Problem polega na tym że rurę na lagi trzeba zamawiać w dużych ilościach. Robione były by wszystkie rodzaje do B1, B3, S2 , KOS PERKOZ. Nowe lagi o identycznych parametrach... Ale czy będą chętni??? Szacuje koszt 350- 400 zł za kpl..

wladek
Posty: 9
Rejestracja: 2015-01-22, 01:02
GG: 0
Moje maszyny: Robię WFM M06
Lokalizacja: Gniew
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: wladek » 2016-01-26, 01:50

Witam jestem w trakcie restauracji wsk kos . Moje rury mają uszkodzony chrom ( głównie od przodu uderzenia kamyków, nie sa to wgnioty lecz braki chromu, rury nie są skorodowane) Chciałbym naprawić te rury aby się nie pociły lub ewentualnie kupić nowe. Gdzie u kogo i za ile? (do Zubra już pisałem na PW)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6308
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: Savier » 2016-01-26, 02:08

Może spróbuj ogarnąć podmiankę na lagi z suzuki gn 125?

czankete
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: do 100 jeszcze trochę brakuje...
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Kto dorabia lagi do Lelka?

Post autor: czankete » 2016-01-26, 08:32

Savier pisze:Może spróbuj ogarnąć podmiankę na lagi z suzuki gn 125?
...dokładnie - nowe lagi do gn125 czy to w sklepie czy na allegro to wydatek rzędu maksymalnie 90 - 110zł za komplet (2 szt.), więc cena jest kusząca. Dochodzi oczywiście koszt robocizny związanej z przeróbką ale jeżeli ktoś ma o tym pojęcie a dodatkowo możliwość zakupu za nieduże pieniądze części zawieszenia od gn-a typu korki, sprężyny to adaptacja wychodzi naprawdę korzystnie o efekcie końcowym nie wspominając. W necie zresztą jest na ten temat tutorial. Osobiście na nim bazowałem choć nie do końca wszystko zrobiłem tak jak jego autor ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość