Strona 1 z 1

Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

: 2016-01-07, 20:31
autor: man on the WSK
Witam. Jestem w trakcie remontu zawieszenia typu sport i w związku z tym mam 2 pytania:

1. Jakiej długości powinny być górne tuleje ślizgowe w sportowym zawieszeniu- gdzieś ktoś pisał, że są dłuższe niż dla standardowego, lecz wymiarów nie znalazłem. Moja zawiecha miała zamontowane zwykłe tulejki (gdy ją kupiłem);

2. Jak prawidłowo osadzić dolne stałe tulejki ślizgowe na lagach? Dodam, że moje zawieszenie jest z tego "drugiego typu" sportowych - tulejki z denkiem i otworem jak w zwykłych zawieszeniach z lat 80. nie zabezpieczane pierścieniem.

Będę wdzięczny za pomoc.

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

: 2016-01-08, 16:29
autor: picek
tulejkę grzejesz i wciskasz na lagę, po ostygnięciu znów grzejesz i czekasz aż wystygnie, na koniec idziesz do tokarza i toczysz na wymiar- wtedy jest super. Oczywiście możesz wcisnąć i pójść do tokarza ale radzę wcześniej zagrzać aby dobrze osadzić tulejki.

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

: 2016-01-08, 18:11
autor: man on the WSK
Dzięki za odpowiedź. Tulejkę można nagrzewać zanurzoną w oleju? Da się to przetoczyć bez uszkodzenia chromu technicznego przez szczęki tokarki?

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

: 2016-01-08, 19:00
autor: picek
najprościej opalarką
lage mocujesz w kłach obrotowych a nie typowo w szczekach

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

: 2016-01-08, 22:01
autor: man on the WSK
Dzięki za wskazówki. Tak też zrobię.

Re: Remont przedniego zawieszenia typu sport - 2 pytania

: 2016-01-10, 13:50
autor: picek
jak masz tokarkę z dużym otworem we wrzecionie to mocuj zaraz za tulejką bo tam nawet jak uszkodzisz chrom to pracować on będzie w oleju a kontakt z tulejką w goleni ma tylko przy całkowicie podniesionym kole. podczas eksploatacji mało spotykane momenty.