Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: MajkelCIN » 2022-12-23, 14:02

Mixol pisze:
2022-12-23, 09:41
.....olej wlany jak Czankete pisał wcześniej, ilość tyle co wylane ze szczelnego amortyzatora.
Nie, żebym bronił kogoś, ale od kiedy ilość zlanego oleju z amortyzatora używanego ileś lat jest miara ilości wlania świeżego oleju?

sylwekseat
Posty: 336
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard
Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: sylwekseat » 2022-12-23, 20:08

Przerabiałem temat ostatnio w sumie z kolega zregenerowalismy 6szt
Max 60ml oleju, wlejesz wiecej jest twardo szczególnie na powrocie do góry
Ja lałem amortyzol ale i tak uważam ze jest za gesty.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Mixol » 2022-12-27, 07:41

MajkelCIN pisze:
2022-12-23, 14:02
Mixol pisze:
2022-12-23, 09:41
.....olej wlany jak Czankete pisał wcześniej, ilość tyle co wylane ze szczelnego amortyzatora.
Nie, żebym bronił kogoś, ale od kiedy ilość zlanego oleju z amortyzatora używanego ileś lat jest miara ilości wlania świeżego oleju?
Skoro amortyzator jest szczelny i określoną ilość wlali w fabryce to dla mnie jest logiczne że można wlać tyle samo.Oczywiście jest to inny olej, sporo rzadszy od amortyzolu.Przy mniejszej ilości oleju jest poprawa ale wg mnie nie pracuje to tak jak przed rozebraniem i jest głośniejszy.Instrukcja podaje że te amortyzatory są nie rozbieralne i nie ma podanej ilości oleju.Co innego w dwuramówkach które mają inną konstrukcję i tam wchodziło chyba 50ml, w instrukcji do 64-ki pisali że jest to mieszanina oleju wrzecionowego z transformatorowym.Zapach podobny jak w tych od B3.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: MajkelCIN » 2022-12-27, 16:42

Dwa lata temu wymieniałem olej w mojej XJR w przodzie, przód po regeneracji, czyli nowe panewki, uszczelniacze, sprężyny progreesywne i inne pierdołki.
Wlane po tyle ile nakazuje fabryka i serwisówki, w tym roku wymiana na świeży olej i zlałem po ponad 100ml mniej jak wlałem z każdego amora, a nie ciekło przecież nigdzie :) . Olej Motula 20W... I nie, żebym to robił pierwszy raz. Z kilku rodzai moto z przodu zlewałem mniej i to czasami o konsystencji wody olej był, więc...

O tyle mogę napisać tyle, że znajomy robi w XJrach regeneracje, wstawia fotki ile zlewa po iluś latach niedłubania i niewymieniania płynów. I czasami pozostaje mniej jak połowa po +-20 latach i to z amorów, które do końca nie ciekły. Więc co się dzieje w sprzętach, co mają po 40 lat, mają zwykłe sprężyny i do tego mieszanki oleju wrzecionowego i innych... w sumie jakieś hydrauliczne by mogły być teraz lane chyba nie ;) . Jedynie lać ile instrukcja./serwisówka daje i tyle, na łoko to.... albo będzie twardo jak na wozie drabiniastym, albo będzie skakać jak....

bayu

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: bayu » 2023-01-21, 19:39

tak ale jaka lepkosc oleju jezeli wlejesz esty olej bedziesz miał twardy amortyzator jezeli wlejesz zadki olej bedziesz miał miękki amortyzator logika tak samo sprężyny

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości