Zawieszenie przednie B1 - jak rozebrać lagę ruchomą?

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: sopi220 » 2010-05-05, 00:04

powierzchnia pod chrom musi być gładka,wypolerowana,bez rysek,dołków.ja osobiście opcjonuję za kupnem lag w dobrym stanie.zmatowiały chrom można ładnie wypolerowac pastą polerską i będą jak nówki

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: tomasz87 » 2010-05-05, 00:05

Musisz rozebrać zwieszenie w mak. Oblecieć papierem ściernym i jak są wżery to nie warto.Wyczyścić wszystko złożyć i zobaczyć czy jest proste i jakie ma luzy. Jeśli noga ruchoma jest od wewnątrz powycierana to nie warto. Po co się męczyć i na siłę próbować doprowadzić do jakiegokolwiek stanu(jeśli to będzie możliwe) jak za 50zł można kupić w stanie dobrym, mniej wytłuczonym i wtedy regeneracja przyniesie jakiś efekt. Oczywiście może się okazać,że to np nieużywane zawieszenie tylko pordzewiałe wtedy warto się pobawić.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: Wojtek » 2010-05-05, 12:36

Przygotowaniem elementu przed chromowaniem zajmuje się galwanizernia. Oddasz im zardzewiałe golenie a odbierzesz gładkie jak nowe. Z matowego chromu można jakiś tam połysk wydobyć ale nie ma możliwości aby osiągnąć efekt nowej powłoki. Kto odbierał graty z chromowania ten wie jak one wyglądają.

Zgadzam się że czasami warto poszukać innego zawieszenia aby regeneracja nie stwarzała dużych problemów. Natomiast jeśli golenie nie są skorodowane na wylot to zakład wyprowadzi je na lusterko.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

marcin-t1

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: marcin-t1 » 2010-05-05, 23:16

Podobnie jak bociek29 mam ten sam problem. Nie mogę rozebrać lag. Wykręciłem nakrętkę, wyjąłem po 2 simeringi, z jednej wypadła tulejka prowadząca w drugiej jeszcze siedzi. Już chciałem się poddać ale widzę, że w środku jest tle syfu, że z pewnością po skręceniu wszystkiego lagi nie będą szczelne.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: sopi220 » 2010-05-06, 01:03

"ruda"powoduje straszne zgliszcza w zawieszeniu,nie widać tego w środku bo trzeba mieć sąde jak do gastroskopi.szlif cylindra można zrobić ale nie wiem czy można zrobic szlif lagi.Zeby wszystko w zawieszeniu dobrze trzymało musi być dobrze spasowane,nie przepuszczało za dużo oleju.wygłąd zewnetrzny przy regeneraci dla mnie zchodzi na drógi plan.co z tego że jedna laga będzie chodzić dobrze.obie musza pracować tak samo.ps.nigdy nie dawałem nic do chromowania.jeszcze...ale przednie zawieszenie w dobrym stanie do wsk jak narazie nie kosztuje majątku.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: Wojtek » 2010-05-07, 00:44

Ciężko zaprzeczyć. Skorodowana wewnętrzna powierzchnia goleni to argument aby wymienić zawieszenie. Z drugiej strony ten widelec jest tak chamski i prymitywny że przypuszczalnie żadna różnica nie byłaby wyczuwalna. Czy to gładka powierzchnia czy skorodowana i wyczyszczona. Szczególnie że golenie podczas chromowania zardzewieją w środku :) Na szczęście tylko powierzchownie. Nie ma jednak sensu aby się spierać bo montaż takich zardzewiałych w środku goleni to błąd w sztuce. Autor tematu jak już rozbierze teleskopy powinien dokładnie wyczyścić i obadać nogi ruchome w środku.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

marcin-t1

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: marcin-t1 » 2010-05-07, 07:24

dwa dni a golenie jak siedziały tak siedzą - ani drgną. Jest może jakiś patent? Boję się ściskać imadłem, ze względu na możliwość odkształcenia. bociek29 - dałeś rade?

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: sopi220 » 2010-05-07, 09:01

ja kiedyś właśnie ściągałem w imadle.górną część lagi w imadło w pozycji poziomej i delikatnie pukałem młotkiem w wąsy które trzymają błotnik.wszystko trzeba oczywiście z wyczuciem.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: Wojtek » 2010-05-07, 11:34

Spróbuj podgrzać goleń. Najlepiej byłoby grzać w miejscu gdzie zapiekła się tulejka ale jeśli nie siedzi on przy samej górze i nie jest widoczna to nie zgadniesz. Wlewałeś do środka jakieś płyny penetrujące?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

marcin-t1

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: marcin-t1 » 2010-05-08, 18:18

Po zastosowaniu środka penetrującego poszło bez oporu. Teraz czyszczenie...

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: bociek29 » 2010-05-10, 00:02

mi sie z jednym udalo.po kilku minutach sie poddal a 2 poczestowalem penetrusem ale nie zdazylem sprobowac.
z imadlem to trzeba z wyczuciem bo latwo uszkodzic.jak widac na jednym ze zdjec robilem to przez miekka szmatke i dokrecilem zeby sie na boki nie ruszal a reszta to juz cierpliwosc. zalac jakims wd40 albo moze jak wojtek pisze podgrzac i powinno puscic (zakladajac ze wszystko jest odkrecone :P ). mysle ze z rozlozeniem juz nie bedzie problemu teraz marcin-t1 trzeba to zlozyc. dopiero sie okaze czy nie uszkodzilismy.
milej pracy zycze i pozdrawiam

bociek29
Posty: 51
Rejestracja: 2008-07-20, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Dorohusk
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: bociek29 » 2010-07-15, 14:45

witam
odświeżam temat ponieważ mam zamiar jutro zawiezc elementy do chromowania.
zrobiłem zdjęcie tych które naszykowałem i teraz prośba abyście zerknęli bo mogłem czegoś zapomniec lub też czegoś może się nie opłacac chromowac i przy okazji proszę o wycenę tak mniej więcej żebym się psychicznie przygotował na koszt takiej imprezy. :lol:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105 ... c4514.html

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: Wojtek » 2010-07-15, 20:23

Ja w mojej okolicy musiałbym pożegnać się mniej więcej z pięcioma stówkami za te gadżety. Zmierz pole powierzchni tych gratów i pomnóż otrzymany wynik w decymetrach przez 20 złotych. Tyle mniej więcej kosztuje chromowanie w porządnym zakładzie. Czy czegoś zapomniałeś to nie wiem. Ciężko rozpatrywać chromowanie w kategoriach opłacalności bo ogólnie się to nie opłaca. Można się zastanawiać czy warto ale raczej tak. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś kto zabulił ciężkie pieniądze za chromy żałował tego później. Chyba że robota źle wykonana.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 47
Rejestracja: 2010-02-15, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1973r.
Lokalizacja: Sandomierz / Kielce
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie przednie B1

Post autor: cichy » 2010-07-16, 15:20

w zgierzu też robią porządnie a cena to 12 zł

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości