Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Kosa » 2016-09-12, 21:54

Dokładnie o to mi chodzi - muszę sprawdzić, czy jest tam jakaś guma:) Czy muszą być dokręcone do końca? Jeżeli tak to po co są? Jeżeli nie to jak je dokręcać?
A co z "kalamitkami" do odpowietrzania - są konieczne? Jaka jest ich rola i czy faktycznie są to zwykłe smarowniki? Sorry za upierdliwość ale trochę mnie rozbraja konstrukcja tego korka... Sam wkręcany jest dosyć głęboko i zabezpieczony dodatkowo oringiem - po co jeszcze śruba wewnętrzna i odpowietrznik?

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: czankete » 2016-09-13, 07:18

Kosa pisze:A co z "kalamitkami" do odpowietrzania - są konieczne? Jaka jest ich rola i czy faktycznie są to zwykłe smarowniki?... Sam wkręcany jest dosyć głęboko i zabezpieczony dodatkowo oringiem - po co jeszcze śruba wewnętrzna i odpowietrznik?
..."kalamitki do odpowietrzania"? ..."smarowniki"? ..."odpowietrznik"? - skąd ta terminologia? :lol:
Kolego man on the WSK udzielił Ci łopatologicznej odpowiedzi:
man on the WSK pisze:...Te elementy muszą być, bo inaczej w czasie pracy zawieszenia olej będzie się wylewał na zewnątrz. Ważny jest także stan tej gumy - jeśli jest ona pęknięta lub mocno sparciała to wyciek też nastąpi.
Kosa pisze:trochę mnie rozbraja konstrukcja tego korka...
...konstrukcja zaś przysłowiowo prosta jak drut - wkręcany korek ma w sobie zbudowany na jednokierunkowy zaworek (na wzór wentyla rowerowego starego typu), który to podczas pracy lagi (ściśnięcie) powoduje, że wewnątrz lagi wytworzy się niewielkie podciśnienie zapobiegające wyciekom oleju ;-)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Kosa » 2016-09-13, 07:43

Drogi czankete nie nabijaj się ze mnie - terminologię zapożyczyłem z mojej pracy codziennej gdzie wszystkie maszyny wymagają podawania smaru na sworznie właśnie przez kalamitki, które są swego rodzaju zaworkiem jednostronnym - na dowód tego fotka smarownika czy też kalamitki poniżej. Rozumiem w takim razie, że jest on stosowany w momencie. kiedy oryginalny element wyposażony w zaworek jest nadmiernie zużyty, nie nadaje się do użytku i trzeba go czymś zastąpić...W przeciwnym razie nie bardzo widzę sens...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Skinder » 2016-09-13, 10:05

W kosie trafiają się od spodu zarówno kalamitki aka smarowniczki jak i aluminiowe wkręty pod wkrętak płaski. Jednego i drugiego zadaniem jest upuszczać ciśnienie z zawieszenia, żeby nie wypychało uszczelniaczy. O ile pamiętam, to w przpadku tych wkrętów tam jest gumowe uszczelneinie.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: czankete » 2016-09-13, 17:50

Kosa pisze:Drogi czankete nie nabijaj się ze mnie - terminologię zapożyczyłem z mojej pracy codziennej gdzie wszystkie maszyny wymagają podawania smaru na sworznie właśnie przez kalamitki, które są swego rodzaju zaworkiem jednostronnym - na dowód tego fotka smarownika czy też kalamitki poniżej.
...nie nabijam się Kolego - zauważ tylko, że jedną i tę samą rzecz niekonsekwentnie nazywasz co chwilę inaczej ostatecznie po raz czwarty określając mianem "zaworka jednostronnego" (dlaczego nie jednokierunkowego?) co tym bardziej dziwi skoro jak przyznajesz masz z tym tematem do czynienia w codziennej pracy z maszynami ;-)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Kosa » 2016-09-13, 18:47

Reasumując: kalamitka zwana smarowniczką pełni taką samą rolę jak aluminiowy wkręt (na płaski wkrętak) z uszczelnieniem - tzn rolę zaworka jednokierunkowego. Stosuje się albo jedno, albo drugie - oba rozwiązania są poprawne. Amen.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Skinder » 2016-09-13, 20:28

Ciekawostką jeszcze niech będzie, że nie da się tego stosować zamiennie. Aluminiowy "wkręt" ma większą średnicę niż kalamitka.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Kosa » 2016-09-13, 21:00

Ale kalamitki masz w różnych, standardowych rozmiarach - M6, M8, M10 itd. Z ciekawości w wolnej chwili sprawdzę...

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Śruby lag Kos - pasują od sportowego zawieszenia?

Post autor: Skinder » 2016-09-13, 21:11

Źle się wyraziłem - korki mają różne średnice gwintów, oczwiście, że można pewnie dobrać kalamitke z gwintem takim jak ten alu wkręt.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości