wspolczesne osie i szprychy

Odpowiedz
rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

wspolczesne osie i szprychy

Post autor: rss » 2015-08-15, 09:19

bede musial wymienic os przedniego kola i pare szprych - czy macie jakies doswiadczenia z wspolczesnie produkowanymi?
gdzie (od kogo) warto kupic a czego sie wystrzegac?
dzieki z gory.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: wspolczesne osie i szprychy

Post autor: Mixol » 2015-08-15, 09:37

Mam najtańsze szprychy z aledrogo w Komarze ,wiadomo Komarem jeździ się bez pasażera nic się nie dzieje ale teraz wezmę chyba http://allegro.pl/chromowanie-surowych- ... 19.html.Oś lepiej kup używaną co oryginał to oryginał.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: wspolczesne osie i szprychy

Post autor: czankete » 2015-08-15, 09:42

...jeżeli motocykl ma jeździć to według mnie raczej oryginały - nie ma problemu z długością i utrzymaniem właściwego naciągu, wszelkiej maści chińszczyznę można dać ewentualnie jako kilka sztuk. Osie brałem w SD ale nie są zbyt starannie wykonane pod względem wymiarów i sprawiają problemy przy montażu, stąd tych też chyba lepiej poszukać w oryginale ;-)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: wspolczesne osie i szprychy

Post autor: Mixol » 2015-08-15, 10:06

Potwierdzam, kolega brał tylnią oś i jest za długa, albo zakładać obciachowe podkładki albo toczyć gwintować i skracać, lepiej kupić używaną niż płacić za oś i potem tokarzowi.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: wspolczesne osie i szprychy

Post autor: rss » 2015-08-15, 15:23

a te osie z SD poza starannością wykonania maja jeszcze jakies wady?
z oryginałami jest roznie - większość tego co widac na zdjeciach jest pordzewiala
i ma "wygnioty" od luźnych lozysk co z uwagi na luz "na dzien dobry" je dyskwalifikuje.

o szprychy pytam tez w kontekscie innego motocykla, do ktorego ciezko jest dostac
takie "od reki" - pamietam ze kiedys byla jakas polska firma ktora dorabiala.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: wspolczesne osie i szprychy

Post autor: czankete » 2015-08-15, 18:27

rss pisze:a te osie z SD poza starannością wykonania maja jeszcze jakies wady?
...ja trafiłem na przednie osie do kosa, które były krótsze o około 1 cm, nadto średnica ich była na tyle większa, że trzeba było je z wierzchu zebrać ponieważ nie było mowy o przetknięciu przez łożysko - może to wina cynkowania. W każdym razie jeżeli chodzi o osie to więcej w SD nie kupię ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości