Jak przerobić - zamek kierownicy, siedzenia

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Jak przerobić - zamek kierownicy, siedzenia

Post autor: Brat » 2017-01-07, 14:10

Witam.

Panowie mam pytanie, czy ma ktoś jakiś pomysł jak przerobić, albo dorobić jakiś element żeby ta wkładka pasowała do naszych wsk ? Jak widać na foto nie ma ona typowego długiego bolca na końcu.

Mam takich zamków około 100 sztuk, są fabrycznie nowe, starej produkcji i nie ma co z nimi zrobić i pomyślałem że gdyby znalazł by się jakiś pomysł na przerobienie tego, to mógłbym dla was w bardzo fajnych pieniążkach sprzedawać to jako np blokady do wsk.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Pomyślałem że można dotoczyć odpowiednią tuleje na końcu tylko jak go zamontować? może jakiś gwint w środek pomiędzy wkładkę a tulejkę ? oczywiście chodzi też o to, żeby było to połączenie mocne.

Dodam że pierwsze zdjęcie jest ściągnięte z alle... i jest to typowy zamek do wsk a poniżej moje zamki, czyli takie które nie mają tej długiej przetoczonej "dupki" którą u mnie trzeba dorobić.

Pozdrawiam. Brat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak przerobić - zamek kierownicy, siedzenia

Post autor: Savier » 2017-01-07, 15:01

Ten materiał chyba można lutować?
Najprościej poucinac bolce, zrobić przyrzad do centrowania i lutować.
Na ile to będzie mocne połączenie? Nie wiem.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Jak przerobić - zamek kierownicy, siedzenia

Post autor: mariusz30003 » 2017-01-07, 16:16

1. Każdy zamek z osobna trzeba by było najpierw rozebrać tzn wyjąć wkładkę zamka, ( trzeba rozlutować albo rozwiercić kanały w których umieszczone są sprężynki i rygle, wyjąć je i zapamiętać kolejność bo mają różne długości odpowiadające podcięciom w kluczu)
2. Nawiercić korpus wzdłuż osi korpusu (fi 10 mm).
3. W poprzek w przedłużeniu tego wypustku z klinami nawiercić otwór fi 2 -3 mm w ten otwór wprasowywany był by kołek blokujący.
4. Dotoczyć trzpienie stalowe odpowiedniej długości średnica kilka setek większa niż otwór w korpusie
5. Wcisnąć na gorąco trzpień w korpus, nawiercić otwór poprzeczny i wprasować kołek
6. Najgorsze to włożyć z powrotem wkładkę zamka w korpus


Można też bez rozbierania wkładki spróbować wyfrezować (nie wiercić, ponieważ gniazdo musi mieć płaskie zakończenie po wierceniu by było stożkowe i mogło by uszkodzić/zablokować wkładkę zamka)) gniazdo w korpusie np fi 8 na głębokość ok 5 mm i wprasować na gorąco sworzeń. Można by frezować głębiej aż do wkładki ale sznit by ją zasyfił i mógłby ją zblokować.

Ewentualnie wytaczać gwint i wkręcać ciasno pasowany sworzeń ale ta głębokość 5 mm może być problemem.

Wartości wymiarów podaję na podstawie pomiarów oryginalnej wkładki.

Moim zdaniem lutowanie odpada, stop cynowy jest zbyt miękki (jedno dwa szarpnięcia zblokowaną kierownicą i mam zamek w dwóch częściach., lutowanie mosiądzem wymaga grzania "do czerwoności" co rozhartuje sprężynki wkładki albo zapiecze rygle.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość