Projekt WSK M06-L 1963 rok

Odpowiedz
kgutek
Posty: 6
Rejestracja: 2018-01-04, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 L 1963
Kontaktowanie:

Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: kgutek » 2018-01-26, 22:18

Witam – super stronka o WSK!
Jestem szczesliwym posiadaczem WSK M06 L z 1963 roku.
Motrek jest mojego ojca. Niestety jest caly rozebrany na czesci. Kilkanascie lat czekal na zlozenie.
Nie wiem nawet czy mam wszystkie czesci, ale trzeba gdzies zaczac. Praktycznie wszystko wymaga czyszczenia, malowania, chromowania i/lub ocynkowania.
Process bedzie dlugi, gdyz nie mam jak poswiecic mu zbyt duzo czasu.

Szanowni Forumowicze…
- Czy i gdzie mozna znalezc: spis czesci do M06 L i instrukcje.
- Wiazke elektryczna i schemat – czy pasuje od innego modelu. Jak dotad nie namierzylem by ktos sprzedawal do “Elki”
- Wklad lampy z obramowka i stacyjka z kluczykiem
- Pokrywa iskrownika – silnik S01-Z – czy pasuje od innych modeli?
- Napinacz kola lancucha… najlepiej oryginalny.. - inne modele?
- Tylna lampa…stara byla rozwalona, ale chyba podobna do Junaka.
- Co najlepiej zrobic z kolami? rozebrac i malowac/ocynk? szprychy, piasty?

Piekne dzieki z gory za jakiekolwiek info…z pewnoscia bede mial wiecej pytan.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1170
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-26, 23:51

kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Czy i gdzie mozna znalezc: spis czesci do M06 L i instrukcje.
Na forum jest dedykowany dział z instrukcjami, tam wszystko znajdziesz. Jest także temat poświęcony WSK M06 Z i L polecam przeczytać :)
kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Wiazke elektryczna i schemat – czy pasuje od innego modelu. Jak dotad nie namierzylem by ktos sprzedawal do “Elki”
j/w
+
instalacja będzie pasować od WFM z licznikiem w lampie.
kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Wklad lampy z obramowka i stacyjka z kluczykiem
Wkład pasuje od ursusa C360 , ale polecam kupić wkład i ramkę od Harmana http://www.motory.hg.pl/ używaną stacyjkę w dobrym stanie kupisz na allegro, tylko nie kupuj wyrobu współczesnego :!:
kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Pokrywa iskrownika – silnik S01-Z – czy pasuje od innych modeli?
Elka ma stary typ zapłony, więc pokrywę musisz mieć dzieloną. Pełna od nowszych też pasuje, ale wygląda to średnio.

kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Napinacz kola lancucha… najlepiej oryginalny.. - inne modele?
Napinacze bez problemu znajdziesz na allegro, zarówno oryginał jak i replikę (ocynk lub nierdzewka)
kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Tylna lampa…stara byla rozwalona, ale chyba podobna do Junaka.
Lampa kropla, replika ok.40zł na allegro ale polecam szukać używki, byle miała szkło w całości.
kgutek pisze:
2018-01-26, 22:18
Co najlepiej zrobic z kolami? rozebrac i malowac/ocynk? szprychy, piasty?
Jak masz szprychy w dobrym stanie to oczyść i daj w ocynk. Felga i piasta w proszek RAL 9006. Użytkownik Irena ci to ogarnie.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 345
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: janosikmz19822 » 2018-01-26, 23:56

Mam taki błotnik ale nie wiem który to rok.
viewtopic.php?f=15&t=3310&start=3780
Przewiń na kilka postów w dół tam jest biały błotnik.

kgutek
Posty: 6
Rejestracja: 2018-01-04, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 L 1963
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: kgutek » 2018-01-27, 01:18

Super - dzieki, poszukam i zamowie.
Dzial z instrukcjami i forum juz wczesniej przerobilem. Swietna strona i pomocni ludzie. Znalazlem tam pare ciekawych tematow i instrukcje.
Teraz szukalem takiego wydania jak maja mowsze modele - "WSK 125 Z Motorem na ty" - z wykazem czesci i schematami -
by sprawdzic czy czegos mi nie brakuje - ale chyba takie wydanie do "Elki" nie istnieje.
Krok po kroku...

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 345
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: janosikmz19822 » 2018-01-27, 01:44

Potrzebujesz książki napraw wfm po 60 roku.
Ja też posiadam wsk L w opłakanym stanie i powoli ją kompletuje.
Ma gdzieś w domu skan naprawy wfm.
Jak trochę pogrzebiesz to wiedza napłynie.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1170
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-27, 01:48

Elka jest zubożoną wersją Zetki, więc możesz się posiłkować instrukcją od niej. Jak czegoś nie wiesz to pisz.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

kgutek
Posty: 6
Rejestracja: 2018-01-04, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 L 1963
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: kgutek » 2018-06-29, 21:47

No dobra, pora odswieżyć temat.
Za 3 tygodnie bede wreszcie w Lublinie gdzie jest i mój motorek. Przerobilem chyba calą stronke wueska.pl !!! wiec moja wiedza jest narazie czysto teoretyczna.
Jak pisalem będzie malo czasu na remont, wiec zbieram gotóweczkę by zakupic wszystko co potrzeba.
Motocykl rozebralem na części i „zabezpieczylem” podkładem w sprayu by nie zardzewiał do konca. Było to ponad 25 lat temu. Takie byly wtedy mozliwosci...
WSK czekala cierpliwie na mnie od tamtego czasu. troche rdza ja jednak dopadla.
Mam tylko kilka fotek. Wstawie nowe jak tylko tam dotrę.

Zaczynajac od kół:
Czy tak zamalowane szprychy jest sens czyścić i cynkowac czy kupić nowe?
Wyczytałem, że na kola 19” z półbębnami idą dwie rózne długości 185mm i 220mm. Prosze o potwierdzenie, bo sam nie mam jak jeszcze sprawdzic. gdzie je najlepiej zakupić?

Do tego łozyska 6201 4szt (po dwa na kolo ) + jedno 6202 na tył bębna hamulcowego.
Jestem pewien, że po piaskowaniu bedą do wymiany. I tu pytanko: kiedy wybię te stare? Po proszkowaniu czy przed piaskiem? Chyba nie bardzo.
Przyda się też chyba wymienić i tulejki dystansowe - ale nie wiem narazie jakie maja rozmiary. Sporo jest info o Z-kach ale z tego co zauważulem L-ka różni się tymi częściami. Podzielcie się Panowie wiedzą...
19 opon i dętek też za dużo nie znalazlem. Macie jakies dobre doswiadczenia ?
Lista zakupów jest spora...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 345
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: janosikmz19822 » 2018-06-30, 08:38

Jak szprychy są mocno skorodowane to do ocynku się nie nadają .
Na twojim miejscu skręcił bym motor do kupy i wtedy dalej myślał bym co robić trzeba spasować podorabiać dokupić brakujące elementy .Koła ludzie w różny sposób remontują malują całe bez ro zbierania Ja osobiście bym rozegrał , piasty pomaował na srebro wcześniej bym je pomerzyl i określił zużycie .
Później wbił bym nowe lozyska i podał je regeneracji i pod wymiar bębna dorobił bym okładziny zeby to potem cos mogło chamowac felgi na srebro szprychy sa różnej długości jak nie ma głębokich wżerów to cynkuj może być ciężko o dobry zamiennik .Skrecaj i kompletuj wszystkiego wyjdzie co trzeba zrobić .

kgutek
Posty: 6
Rejestracja: 2018-01-04, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 L 1963
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: kgutek » 2018-07-02, 07:15

Taki też mam zamiar. Chcę zrobić najbliżej orginału jak się da i bez fuszerki.
Malowanie koła bez rozbierania mija sie z celem.
Felgi i piasty - tak jak kolega Adam radzi - do piaskowania i malowania proszkowego w RAL 9006.
Jakiej firmy łożyska kupić ? Pozatym, widzę że mają oznaczenia luzu i blaszanych oslon - czy to ma jakie znaczenie?
Co do szprych - to nawet nie wiem czy dam radę je poodkręcać po takim zamalowaniu. Dlatego chcialem zakupić przynajmniej jeden komplet.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1103
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: jjaworskyy » 2018-07-02, 08:16

Jak uda Ci się odkręcić chociaż jedną szprychę, to wpisz sobie w Google szprychy Bartnik, gościu dorabia na wzór oryginału :)

kgutek
Posty: 6
Rejestracja: 2018-01-04, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 L 1963
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: kgutek » 2018-09-11, 20:25

eLka rozebrana.
nawet chyba wiekszość cześci znalazłem po tylu latach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 285
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: DaViD » 2018-09-11, 20:33

Może to tylko iluzja optyczna ale wydaje mi się, że Twoja eLka zaliczyła dzwona i ma krzywą ramę. Sprawdź czy nie jest krzywa, może to tylko wina zdjęcia.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1425
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: Kosa » 2018-09-11, 20:43

Faktycznie przód wygląda dziwnie...

wetwert
Posty: 28
Rejestracja: 2015-05-27, 06:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z2 1961r.
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Projekt WSK M06-L 1963 rok

Post autor: wetwert » 2018-09-12, 14:56

Z tego co pamiętam M06L nie miała trójkątów na ramie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość