eLka urodzona w 1964:) - M06L

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-06-19, 11:09

Dotarły dzisiaj chromy z Galwan-Techu - jak zwykle tłuste:)
Wstępne przymiarki i wyskoczył dziwny problem - mam dwa mocowania rolgazu i obydwa są luźne - tak jakby średnica kierownicy była o jakiś mm mniejsza... Zastanawiam się jak to zacisnąć?

Mixol
Posty: 632
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1965 r.
M06B3 1980 r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Mixol » 2018-06-19, 13:40

Puszka po piwie, ładnie dotnij na wymiar, owiń na kierownicy pod mocowanie rolgazu i nie będzie jej widać.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-06-19, 13:59

Też myślałem, że zrobię tak jak z luźnym gaźnikiem:) W alkoholizm mnie wpędzą te sprzęty...

Mixol
Posty: 632
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1965 r.
M06B3 1980 r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Mixol » 2018-06-19, 20:45

W tych sprzętach czasami na trzeźwo nie da rady nic zrobić :D

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-07-23, 21:13

No i się zaczyna jazda z lampą: ramka (kupiona u Hartmana) nie trzyma się na skorupie a do tego szkło lata jak świnia w patyku...jedyne co dobrze pasuje to odbłyśnik...

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1140
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: zubr9471 » 2018-07-24, 07:27

Kosa pisze:
2018-06-19, 11:09
Dotarły dzisiaj chromy z Galwan-Techu - jak zwykle tłuste:)
Wstępne przymiarki i wyskoczył dziwny problem - mam dwa mocowania rolgazu i obydwa są luźne - tak jakby średnica kierownicy była o jakiś mm mniejsza... Zastanawiam się jak to zacisnąć?
Czyżby koledzy chromiarze znowu za mocno zeszlifowali kierownice ?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-07-24, 09:23

Być może:)
Kolejny psikus to oś wahacza - zamówiłem taki jak do WFM i nie pasuje:( Musi być taka jak do np. do Z2... Chyba wstawię w ramę dwie tulejki żeby zmniejszyć średnicę pod gwinty osi...
Przednie zawieszenie nie ma smarowników w osłonach goleni - znaczy się WSK M06? Będzie niezła hybryda:)
Stacyjka na złom - popękane blaszki i przerdzewiałe słupki - coraz lepiej :[

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-09-05, 14:30

Prawdopodobnie do końca września eLka znowu będzie jeździć:) Podstawowe odstępstwo od oryginału to zbiornik z logo i kanapa. Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w całości. Opony planuję założyć 3,25 - gdzieś na forum czytałem, że się zmieszczą bez problemu - błotniki są płytkie to powinno być ok. Silnik po remoncie, chromy od Kamila leżą zapakowane w folii, Kickstarter maluje szparunki (to on zasugerował zmianę loga pod kątem zgodności ze zbiornikiem), irena w końcu dał znać że ocynki i koła są gotowe (chociaż za te terminy powinien na kolanach do Częstochowy zasuwać :shoot: ) - pozostało tylko powoli składać i sprawdzać czego brakuje ;)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-02, 10:08

Przeglądałem kilka schematów mocowania półek w WFM i zauważyłem, że górna półka przychodzi od razu na nakrętkę koronkową - nie ma tam żadnej podkładki? Chodzi mi o model z licznikiem w półce...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-11, 14:32

Monologu ciąg dalszy: kwestia podkładki rozwiązana - w moim egzemplarzu odpadła ona od górnej półki - mała przeróbka i jest ok.
Problemem jest natomiast napęd licznika mocowany na tylnej osi: oś ma średnicę 12mm a napęd 15mm - jak to rozwiązać? Oś nie jest dzielona. Czy napędy montowane na tylnej osi miały inną średnicę otworu montażowego?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 354
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: dąbek » 2018-10-11, 17:17

Właśnie w WFM jest z tyłu napęd i ma 12 mm. Koła masz 19 cali? Bo jeśli tak to napęd licznika ma też inne przełożenie niż te na kołach 18.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-11, 17:26

Zgadza się - kola 19. Czyli szukam takiego napędu...

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 354
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: dąbek » 2018-10-11, 17:50

W zasadzie możesz założyć od WSK z otworem 15, ale musiałbyś zastosować tulejke redukcyjna na 12 mm, gdzieś nawet taka miałem, ale zakłamane będą wtedy wskazania licznika. Pamiętam, że te do motocykli z kołami 18 mają na korpusie podane przełożenie 20:11, ale nie mogę sobie przypomnieć jakie powinno być do 19-calowych.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-11, 18:53

Mam napędy na 15mm ale z plastikowymi "zabierakami" a chcę z metalowymi:)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-13, 20:07

Planuję zastosować obudowę filtra powietrza z "żeberkami" - takie chyba były w WFM i WSK150 - taką jak w linku poniżej...

https://sprzedajemy.pl/shl-m-06-wfm-wsk ... nr51667182

Ma ktoś z Was pomysł jak i co wsadzić do środka? Czy może fabrycznie były puste?
Kusi mnie też zamontowanie okrągłej puszki narzędziowej zamiast "serków":) - kiedyś taką dorwałem i mam pryśniętą w kolorze eLki - wtedy odpada kwestia wkładu filtra bo musiałbym zastosować tradycyjny okrągły.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 354
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: dąbek » 2018-10-13, 21:31

W środku tego filtra jest ( powinien być) wkład z metalowej siatki.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-13, 22:31

Tak mi się wydawało- jak ją tam upchnąć jeżeli wszystko już polakierowane?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 354
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: dąbek » 2018-10-13, 23:49

Nie upchniesz oryginalnego środka bez rozebrania. Ale może znajdziesz jakiś materiał typu gąbka, który ułożysz w środku przez otwór w obudowie.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1449
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: Kosa » 2018-10-14, 08:26

Gąbki wolałbym nie używać - może coś w rodzaju druciaka do mycia garnków, ewentualnie filtr tłuszczowy do okapów kuchennych:)

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 354
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: eLka urodzona w 1964:) - M06L

Post autor: dąbek » 2018-10-14, 16:48

Można kupić w arkuszach taką specjalną gąbkę do filtrów powietrza na przykład coś takiego:
https://allegro.pl/gabka-filtracyjna-fi ... GAodikkHaQ
Przez otwór w obudowie można dosyć spory kawał tej gąbki "upchnąć", bez ryzyka że silnik ją zaciągnie do środka. Oczywiście najlepiej ją zwilżyć olejem silnikowym przed użyciem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość