WSK - Z2 1961 - początek:)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-11-30, 11:49

Staw :)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Adam_Ga » 2018-11-30, 12:12

Kosa pisze:
2018-11-30, 11:49
Staw :)
hahaha, DarAss jedziemy? :lol:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-11-30, 18:59

W linku filmik - wg mnie półki i główka są w porządku. Znalazłem dzisiaj inną oś i założyłem - bez zmian. Próbowałem też wsadzić podkładkę pomiędzy łebek ośki a bęben tak żeby bardziej docisnąć goleń - niestety koło wtedy automatycznie przesuwa się w prawo i nie stoi centralnie pomiędzy goleniami.Popatrzcie może zauważycie jakiś błąd...

https://www.youtube.com/watch?v=eY1vntJieXY&t=25s

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Adam_Ga » 2018-11-30, 23:28

Lagi latają ci na boki, ruchoma względem nieruchomej i wg mnie tu jest problem. Coś masz źle skręcone / nie skręcone albo tuleje są do kitu.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-01, 06:50

W takim razie po raz kolejny rozbieram i tym razem robię foty z każdego etapu...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-01, 11:16

Na zdjęciach i rysunkach które widziałem jest to złożone tak jak u mnie (str. 79 instrukcji motocykla M06-L,Z) ale spróbuję zrobić tak jak radzisz. Faktem jest, że otwór w który wchodzi łeb ośki nie jest idealnie spasowany (dlatego wczoraj kombinowałem z inną ośką i podkładkami) ale do kasowania tego luzu służy chyba śruba, którą się końcówkę lagi zaciska tak jak napisałeś powyżej.
Tulejka z kołnierzem jest wciskana w pokrywę bębna - z tego co piszesz chyba ją wyjmę i wpakuję kołnierzem od środka ale obawiam się, że wtedy zostanie mi trochę wolnego miejsca w samej pokrywie (z tego co pamiętam tulejka nie przechodzi przez całość pokrywy tylko jest krótsza) - czyli w efekcie może się okazać że będę musiał zastosować jakieś podkładki na osi w środku, żeby i nie zablokować hamulca...
Już kilka razy chciałem się pozbyć tych goleni i wpakować zwykłe z kwadratowymi mocowaniami, które faktycznie są o wiele solidniejsze ale uparty jestem jak osioł i chciałbym, żeby ten typ zawiasu został.
Dzięki za podpowiedź - dzisiaj po robocie zamienię lagi stronami i jeszcze raz wszystko poskładam.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-01, 17:16

Zamieniłem lagi miejscami, przełożyłem tuleję w pokrywie hamulca i w sumie nic to nie dało oprocz tego, ze po montażu koło jest przesunięte w lewo... Rozebrałem lagi i wydaje mi się że wszystko z nimi ok - tuleje dolne siedzą ciasno na lagach, górne wchodzą w golenie na wcisk, po skreceniu w całość luzów brak. Jestem w punkcie wyjścia i szukam stawu w pobliżu...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-02, 10:12

Dawno bym tak zrobił ale mam Kosa i eLke..

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-02, 17:26

Koledzy czy ktoś z Was miałyby do wypożyczenia ewentualnie sprzedania za dobre pieniądze sprawne kompletne zawieszenie? Bez półek i osłon- jak radzi zubr chciałbym zrobić przymiarke innego zawiasu ...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-02, 17:55

Myślałem o samych goleniach ale chyba lepiej zeby zawieszenie było kompletne z dopasowanymi tulejami...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-03, 12:43

Udało mi się kupić kompletny zawias podobno w świetnym stanie - prosty, bez luzów itd. Na zdjęciach przynajmniej wygląda ok. Dotrze pewnie do końca tygodnia - potem montaż i mam ndzieję, że sytuacja zostanie wyjaśniona, chociaż coraz bardziej skłaniam się ku wersji żubra, że winne są mocowania osi...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-05, 20:07

Dzisiaj zmierzyłem z ciekawości sprężyny z mojego pływającego zawieszenia i wymontowane z zawiasu chyba od B1 - moje są o ponad 3cm krótsze i mają chyba inny zwój (nie są ciaśniej zwinięte pośrodku) ale stopień "ściśnięcia" sprężyny raczej nie powodowałby takich objawów jak mam? Chyba po prostu trochę twardsze zawieszenie by było?

Awatar użytkownika
amerigo
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: amerigo » 2018-12-08, 16:43

No i jak z ,,nowym" zawieszeniem, poprawiło się ?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-08, 17:23

Jeszcze nie dotarło 🙁

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-10, 21:24

Zawias dotarł dzisiaj - żeby nie było łatwo okazało się, że jest od B3 - czyli inne gwinty w lagach ale jakoś sobie z tym poradziłem. Okazało się, że jest w zadziwiająco ładnym stanie - technicznym i wizualnym. Po przełożeniu luz przy ruszaniu kierownicą przy zablokowanym kole jest nadal ale wydaje mi się, że koło pewniej siedzi na osi. Za późno już i za zimno na jazdę próbną, ale na wszelki wypadek wrzucam zdjęcia - jeżeli wyłapiecie jakieś błędy to proszę o informację...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-11, 20:51

Dzisiaj rzucił mi się w oczy jeden szczegół - prawa laga bardziej wystaje z osłony niż lewa - jaki może być powód? Wydaje mi się, że moto stoi prosto, sprężyny w lagach na pewno są równe, nie sprawdzałem tulejek ślizgowych...

https://imgur.com/a/tLanAWl

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Adam_Ga » 2018-12-11, 23:24

Widocznie masz nierówno wsadzone lagi nieruchome. Ta co wystaje powinna iść wyżej. No chyba że zawias złożony w kilku i są rożnej długości, ale to już mocno czarny scenariusz.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-11, 23:25

Wydawało mi się, że nakrętka porządnie ją pociągnęła - jutro poluzuję półkę i zobaczę czy pójdzie wyżej. Zawias raczej jest z jednego kawałka.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Adam_Ga » 2018-12-11, 23:26

Nakrętka zawsze dociagnie, zobacz czy równo wystają z osłony.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Z2 1961 - początek:)

Post autor: Kosa » 2018-12-12, 07:59

Wg Ciebie obie powinny być schowane tak jak lewa czy lekko wystawać tak jak prawa?
Pisząc osłony masz na myśli golenie? Tak jak pisałem nie sprawdziłem tulejek na lagach - może któraś jest krótsza?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości