WSK 125 M06Z 1959

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2016-10-20, 22:36

Właśnie odebrałem piankę lateksową siedzenia (made in junc). Towar pierwsza klasa. Miałem wrażenie że się dogadaliśmy przez telefon ale niestety oryginał jest większy niż zakupiona (bo jest chyba od B1). Sami zobaczcie na fotce. Zdecydowanie za małe jest także podcięcie na błotnik. Można je mocować, nie wiele się różni, ale będę chyba próbował namówić junca by zrobił mi większą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-10-21, 00:02 przez pawpaw12, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2016-10-20, 22:42

Naprawa klaksonu - Belma.
Podczas naprawy próbowałem zasilać go 6V i maksymalnie 3A. Nawet nie drgnie. Potrzebny zasilacz 10A - wówczas daje radę. Byłem zdziwiony, że tak dużo trzeba, ale akumulatory tyle mogą. Istotą naprawy jest dobór odpowiednich odległości tj. trzpienia połączonego z membraną do blaszki przerywacza. Doprowadzamy do momentu w którym lekko naciskając membranę (ręcznie) następuje przerwanie obwodu elektrycznego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam PM

sbanys
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: sbanys » 2016-10-21, 07:53

Sam toczyłeś te końcówki ?
Śrubki mogłeś dać nierdzewne ja takie mam w swoim.

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2016-10-21, 18:28

Tak opanowałem sztukę toczenia na posuwach ręcznych. Dla początkującego największą trudnością jest toczenie takich samych elementów (wymiarów). A śruby rzeczywiście będzie można wymienić na nierdzewne.
Orientujesz się może gdzie w M06Z był mocowany klakson? Wczoraj przeglądając forum zobaczyłem że były mocowane do ramy lub razem z osłonami amortyzatorów do półki dolnej. I mam kolejny rebus.
Pozdrawiam PM

sbanys
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: sbanys » 2016-10-21, 19:13

Wszystkie moje dwuramówki mają sygnał pod lampa oprócz B1 z 71r ostatni rok wypustu i sygnał był już mocowany do ramy nad silnikiem.

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: Andrzej74 » 2016-10-22, 15:58

Czy dysponujesz może zwymiarowanym logo na bak w oryginalnym rozmiarze? u mnie całkiem się wytarło a Twoje wygląda bardzo dobrze. Sam wycinałeś szablony, czy zlecałeś wycięcie?

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2016-10-23, 20:10

Zaniepokoiłeś mnie sbanys z miejscem mocowania klaksonu bo nie wiem jak teraz ma być. Przeglądając wątek " WSK M06 : Z, Z2, L - 125" jest sporo egzemplarzy z mocowaniem do ramy, natomiast przeglądając googla mocowanie pod lampą też jest często spotykane w tym egzemplarzu. Przejrzałem literaturę i nie ma wyraźnych zdjęć by można pokazać jak ma być. Ale patrząc na zdjęcia z literatury, podpisuję się pod tym co sugerujesz, że powinien być mocowany pod lampą (na zdjęciach widać ramę a klaksonu nie, czyli amortyzatory zasłaniają klakson przymocowany po lampą. Zatem cholera powinienem poszukać mocowanego pod lampą ;-)

Co do wymiarów logo, oryginalnych nie mam. Ale widziałem ostatnio na stronach skuterdebica logo starego typu. Może jest dobrze zwymiarowane. Ja moje celowo przeskalowałem na większe i pozwoliłem sobie na dodatkowe zaokrąglenia. Jeśli pomoże Ci w czymkolwiek moje logo to przesyłam poniżej grafikę. Wycinanie zlecałem na ploter tnący wg mojego projektu. Bardzo trudno by było samemu to zrobić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: decada » 2017-01-08, 12:58

Pięknie to wygląda. Właśnie remontuję taką samą i myślę, że Twój wątek bardzo mi pomoże :) Gratulacje. Dobra robota.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1826
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: Kosa » 2017-02-10, 17:21

Wymieniałeś może łożyska w główce ramy? Jeżeli tak to gdzie kupiłeś?

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2020-10-14, 15:57

Kosa pisze:
2017-02-10, 17:21
Wymieniałeś może łożyska w główce ramy? Jeżeli tak to gdzie kupiłeś?
Niestety miałem orginalne, nie musiałem nic kombinować. Odpowiedź po ponad 3 latach. Ale nareszcie znalazłem czas by pchnąć prace remontowe do przodu.
Ostatnio zmieniony 2020-10-14, 16:32 przez pawpaw12, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2020-10-14, 16:08

Wracając do miejsca mocowania klaksonu. Doczytałem w książce (dostępnej na naszym forum), że klakson w M06Z 1959 był mocowany na dwie śruby mocujące dolną półkę amortyzatorów. Czyli musi być jak na tej fotce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2020-10-14, 16:26

Kartery można spawać. Na fotce jedna z ciekawszych napraw.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 77
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: pawpaw12 » 2020-10-14, 16:52

Jako ciekawostkę zamieszczam ciekawą fotkę. Było to przy lampie przedniej, którą udało mi się nabyć drogą kupna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 135
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06Z 1959

Post autor: CZESIO1958 » 2020-10-15, 06:19

Metka fabryczna.
Wygląda konkretne.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości