WSK M-150 "Markowa"

Odpowiedz
grzybek
Posty: 9
Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: Osa M52
Kontaktowanie:

WSK M-150 "Markowa"

Post autor: grzybek » 2024-02-11, 18:30

Cześć,

Jak pisałem wcześniej rozebrałem maszynę do czyszczenia i naprawy. Nie mam zdjęć jej w całości. Jak tylko coś ciekawego będzie w kawałku to nie omieszkam coś pokazać. Poniżej zamieszczam zdjęcie tabliczki.
Składam silnik obecnie. Jutro będą części i chyba skończę w najbliższym czasie. Czyszczę chromy i lakier. Myślę, że czyszczenie wystarczy bo poprzednia renowacja była zrobiona dobrze. Jakimś problemem jest błoto w zbiorniku paliwa z- unikalnym zapachem starego paliwa z olejem. Zbiornik jest ładnie odmalowany z zewnątrz z ładnymi szpalunkami i nie chce tego zepsuć. W środku kiepsko. Myślę nad rozwiązaniem obecnie.
Zbiornik paliwa.JPG
Mam pytanko co do silnika. Z tego co się zorientowałem przewody z silnika do stacyjki nie powinny być łączone. Biegną bezpośrednio z cewek do stacyjki. To dość mało praktyczne. U mnie były łączone zaraz za silnikiem i skręcone izolacją. Jak to powinno być prawidłowo tak naprawdę? Jak to było w oryginale? Czy są patenty na coś takiego jak to usprawnić sensownie?

Pzdr.
Marek.
Tabliczka WSK M150.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 1316
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: Różne
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: igor1956 » 2024-02-11, 22:04

Tak z instalacja niestety było oryginalnie....
Ostatnio zmieniony 2024-02-12, 06:05 przez igor1956, łącznie zmieniany 1 raz.
Za motórem panny sznurem ;)

adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: adamsky771 » 2024-02-12, 00:40

Czyszczenie zbiornika z rdzy to tak naprawdę temat rzeka - ile zbiorników - tyle pomysłów. Tutaj mamy o tyle problem, że masz go pomalowanego na gotowo. Chemia raczej odpada, chyba że z maksymalną ostrożnością. Zacznij może od metody drobne śruby, nakrętki, potłuczone kafelki, szkło itp rzeczy - do wyboru. Po godzinie rytuału potrząsania zbiornikiem oceń stan powierzchni - będzie już widać czy są wżery i jak duże.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 229
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: CZESIO1958 » 2024-02-12, 13:48

Powodzenia 🤩

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: jjaworskyy » 2024-02-12, 19:27

Są firmy które zajmują się tym zawodowo, tylko cena... Chyba około 40 zł x pojemność zbiornika

grzybek
Posty: 9
Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: Osa M52
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: grzybek » 2024-02-12, 21:22

Hej,
Instalację tak zrobię jak w oryginale przy silniku. Mam nadzieję, że nie będę musiał wyciągać silnika za często. Prawdopodobnie będę robił nowa instalacje ta jest bardzo łatana. Czy może ktoś wie gdzie nabyć taka przelotkę z silnika?
Gumka.JPG
Internet przegrzebałem dość dokładnie, niedostępna.

Mam pytanie o stacyjkę. Wygląda to tak u mnie.
Stacyjka.JPG
Otwór jest dość duży, nakrętka go nie przykrywa, była jakaś podkładka. Jak to powinno być?

Pod zbiornik idą podkładki jakieś, chyba z gumy. Jak to powinno być?
Rama.JPG
Pzdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

grzybek
Posty: 9
Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: Osa M52
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: grzybek » 2024-02-12, 21:24

Tak już wysłałem kilka zapytań o malowanie zbiornika, ale albo nie odpowiadają, albo zarobieni. Robię sam, będzie dobra nauka.

adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: adamsky771 » 2024-02-13, 03:41

Przelotkę gdzieś mam - pincet złotych :-D . W skorupie lampy otwór pod stacyjkę powinien być w kształcie sześciokąta (żeby się stacyjka nie obracała). Pod zbiornik idą "poduszki" np z Klasykmoto pod nazwą "Guma baku zbiornika paliwa poduszki WFM" . Duża z przodu, mniejsze po bokach. Oryginalnie "mocowane" na taśmę parcianą.

grzybek
Posty: 9
Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: Osa M52
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: grzybek » 2024-02-13, 11:03

Co do stacyjki to tak wiem, ze kwadrat to cos typowego, natomiast tutaj nie do końca jestem pewien, że ktoś rozwiercał otwór. Czy w tamtym czasie nie było innego typu stacyjki? lub innego rozwiązania?

adamsky771
Posty: 84
Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 - 79
Lokalizacja: Sowina
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: adamsky771 » 2024-02-13, 14:18

No fakt - stacyjka od WFM
Obrazek

grzybek
Posty: 9
Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: Osa M52
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: grzybek » 2024-02-13, 20:51

Też nie jestem do końca pewien czy to to. Ta jest mocowana na 3 śruby do lampy. U mnie nie ma otworów na te śruby. Zamówiłem jakąś podkładkę i może coś wymyślę z mocowaniem... choć ciekawi mi jak to powinno być.

grzybek
Posty: 9
Rejestracja: 2024-02-09, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: Osa M52
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150 "Markowa"

Post autor: grzybek » 2024-02-13, 22:54

Postęp prac. Czyszczenie, czyszczenie...
Kóko (1).JPG
Amor.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości