WSK M06 B1 renowacja

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-12, 13:58

ostatnio zabrałem się za silnik. W oryginalnym wał jest zardzewiały i stoi, tak jak i łożyska. I nie wiem czy lepiej kupić nowe czy może założyć z tego drugiego silnika gdyby okazały się w niezłym stanie. Na allegro znalazłem komplet łożysk czy możecie powiedzieć który będzie lepszy:

http://allegro.pl/wsk-125-komplet-lozys ... 79945.html
http://allegro.pl/wsk-125-komplet-lozys ... 10402.html

Awatar użytkownika
ziolas94
Posty: 88
Rejestracja: 2012-06-07, 10:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Jawa Mustang
Romet Ogar x2
Romet 750
Lokalizacja: Koronowo(CBY)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: ziolas94 » 2013-06-12, 15:58

Ja bym sobie odpuścił łozyska za 25 zeta komplet zainwestuj np. w FAG'i będziesz o wiele bardziej zadowolony te po kilku tysiącach kilometrów mogą zakonczyć swoją pracę.

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: przemeks1401 » 2013-06-12, 16:53

Ja polecam FŁT są dobre, stosunkowo tanie i polskie, moim zdaniem do WSK w sam raz.

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-12, 17:25

a co powiecie o tym drugim komplecie za 50zl? ppl to dobra firma?

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: przemeks1401 » 2013-06-12, 17:46

PPL to jest chyba to samo co FŁT, ale pewności nie mam.

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-12, 17:52

Ok dzięki a jeszcze jedno pytanie czy jest różnica jak zastosuje na wał łożyska obustronnie uszczelnione, a takimi "odkrytymi" jak miałem w oryginale?

przemeks1401
Posty: 44
Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: przemeks1401 » 2013-06-12, 18:03

Obustronnie uszczelnione, mają w sobie trochę smaru stałego, otwarte są smarowane olejem z mieszanki z komory wału korbowego. Powinno stosować się łożyska bez uszczelnień, ale jak kupisz z też się nic nie stanie, łatwo je zdjąć wystarczy śrubokrętem podważyć, można ewentualnie zostawić uszczelnienia, które będą "przylegać" bezpośrednio do simmeringów.

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-12, 18:05

dzięki za wyjaśnienie i pomoc

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-14, 15:48

Przedstawiam wam częściowy efekt mojej pracy:
ss2.jpg
ss3.jpg
ss1.jpg
ss.jpg
Kartery myte płynem AKRA K2 i myjką, jednak widać czarne plamki ma ktoś pomysł jak je usunąć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: Łukasz S. » 2013-06-14, 15:58

Bez szkiełka się nie obejdzie :->
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-30, 10:38

Witam
Może u mnie nie widać takich postępów w pracach jak u innych kolegów z forum ale mam nadziej że niedługo to się zmieni (wakacje więcej czasu). Na razie efekt mojej pracy to rozebrane dwa silniki i przygotowane do złożenia, niestety kartery jednak nie poszły do szkiełkowania z powodu funduszy :( . Oto zdjęcia karterów:
s1.jpg
s2.jpg
s3.jpg
s4.jpg
s5.jpg

W między czasie przyszło kilka brakujących elementów, udało mi się kupić lampę z licznikiem, dobrą stacyjką (niestety moja jest uszkodzona) i ze szkłem na którym widnieje napis "ZELMOT MADE IN POLAND" :) Oraz kluczyk który znalazłem w swoich starych zapasach
c1.jpg
c2.jpg
c3.jpg
c4.jpg
c5.jpg
c7.jpg
W nadchodzącym tygodniu mam zamiar wziąć się do pracy złożyć silnik i zabrać się w końcu na szykowanie ramy do malowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dash
Posty: 4
Rejestracja: 2012-11-04, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: Pony M3,
B306 84r
Lelek 76,
Lelek 75
Lokalizacja: Stoczek Łukowski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dash » 2013-07-29, 10:34

Hej

Chcesz sie zamienic tym tlumikiem na orginal? :)

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: Łukasz S. » 2013-07-29, 11:49

Chyba niezbyt korzystna wymiana
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2013-08-28, 15:32

Małymi kroczkami do przodu. Oto zdjęcia z ostatnich prac:
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: miuosh1 » 2013-09-24, 22:30

Jeżeli jeszcze nie masz łożysk to jedna z najlepszych producentów łożysk na rynku to firma SKF , cechują bardzo dokładnym wykonaniem i większą żywotnością od zwyczajnych . Pozdrawiam :)

kubuss92
Posty: 2
Rejestracja: 2010-07-01, 12:10
GG: 0
Moje maszyny: Romet Polo M-760
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: kubuss92 » 2014-01-26, 00:15

Witaj, mam nadzieję, że nie namieszam za bardzo ale późno dotarłem do tematu, a już zdecydowałeś się na wersję po 'liftingu' z 1970 r.
Dotarłem jakieś 2 lata temu do WSK M06 B1 z 1970 r. tak jak Twoja (rocznik i model odczytałem z tabliczki - potwierdzała ją kompletność motocykla wskazująca w 100% na ten model). Zrobiłem jej dwa zdjęcia numeru ramy, żeby się zachowało w pamięci, że ten konkretny egzemplarz tam był. Nr to: S 01048486. Chodzi o to, że tam z całą pewnością była stara lampa i profilowana kanapa (ciekawe ze względu na szczególny rocznik). Jak to zwykle bywa zmiany raczej nie były wprowadzane od np. 1 stycznia 1970, godz. 8:00 tylko stopniowo, w miarę docierania decyzji, a zwłaszcza części więc to rok przejściowy. Motocykl był po zmarłym listonoszu, stał okropnie zakurzony w piwnicy od dobrych paru lat, no i kto by zmieniał tak dokładnie nowy rocznik na stary traktując to jako rzecz użytkową. Tak więc do tej ramy uważam, że wszystko było składane po staremu. Pozdrawiam i życzę wielu niezapomnianych chwil z WSKą ;)

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2014-01-27, 13:40

Witam dosyć dawno się nie odzywałem, niestety u mnie prace na razie stanęły w miejscu z powodu braku czasu:( w przyszłym tygodniu miałem malować, a tu wielkie zaskoczenie przyszła zima i niestety prace muszą zostać odłożone.
Oczywiście wiem że te zmiany nie weszły w życie tak jak mówisz, ale będę ją jednak robił na tych wcześniejszych częściach, ponieważ udało mi się kupić nie drogo drugą ramę z papierami :-) tak więc będę chciał złożyć ją pod ten rocznik co jest w dowodzie

kubuss92
Posty: 2
Rejestracja: 2010-07-01, 12:10
GG: 0
Moje maszyny: Romet Polo M-760
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: kubuss92 » 2014-01-31, 13:40

pewnie! ;) takie Twoje prawo i pomysł, ja z niecierpliwością czekam na efekt (zima zaskakuje nie tylko drogowców ;p) ;) a podałem ten numer ramy jako punkt odniesienia i ciekawostkę odnośnie kolejnej "żyjącej" jeszcze WSK i zarazem modelu B1, pozdrawiam

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2014-02-04, 11:16

Ostatnim czasem złożyłem silnik i mam pewien problem. Przy próbie odpalenia kolo magnesowe trze się o karter, wymieniłem na 3 inne koła i nadal to samo :-( Powiedzcie mi jaka może być tego przyczyna krzywy wał, czy może dlatego że pomyliłem się i założyłem łożysko - łożysko - simering od strony sprzęgła?

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B1 renowacja

Post autor: dawid_f831 » 2014-04-19, 22:56

W moich pracach widać już mały postęp silnik wyszkiełkowałem i jest już złożony, a wczoraj udało się nareszcie pomalować całą wske. Niestety jak na złość na sam koniec upadł tylni błotnik i w przyszłym tygodniu będę musiał zerwać lakier i położyć go jeszcze raz :-/
cz1.jpg
cz2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości