Strona 1 z 3

Wsk m06-1 1959

: 2012-09-23, 19:57
autor: tomasz87
Przedstawiam Wam mój nowy wymarzony nabytek. Zawsze chciałem mieć właśnie ten model wsk więc po długich poszukiwaniach dorwałem dość fajny okaz. Wsk aktualnie zarejestrowana i opłacona :evil: Nr ramy i silnika zgodny z tabliczką i kwitami. Zdjęcia maszyny tak jak ją kupiłem, brudna zakurzona. Miałem w planach ją całą odrestaurować z nowym lakierem ale mam wątpliwości bo jest w dość dobrym stanie ale to zobaczymy jak ją umyje i przepoleruje. Wsk ma dość charakterystyczne dla tego modelu elementy bębny 5 żeberek 19" opony oryginalne w doskonałym stanie wizualnym napęd licznika z tylnego koła. Kierownica, bak. Brakuje tej blachy między puszkami i przedniego błotnika. Mam oryginalny przedni ale stanie kiepskim.Osłona chyba z shl założona.Niestety właściciel zgubił dowód rejestracyjny ale mam kwit z wydziału komunikacji więc nie powinno być problemu z przerejestrowaniem.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
Podsumowanie kosztów dla ciekawskich i dla samego siebie ;-) :
Wsk - 1950zł (może i dużo dałem ale zawsze chciałem taką mieć zarejestrowana na normalne tablice)
transport - 150zł
przegląd - 62zł
rejestracja - 121zł

razem : 2283 zł

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-23, 21:27
autor: Łukasz
Mi to wygląda na zwykłą M06 tylko z dobitym 1 na końcu. Tymniemniej fajny zabytek, powodzenia w renowacji (o ile będziesz ją przeprowadzał :) )

Pozdrawiam

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-23, 21:33
autor: jarek
Łukasz pisze:Mi to wygląda na zwykłą M06 tylko z dobitym 1 na końcu. Tymniemniej fajny zabytek, powodzenia w renowacji (o ile będziesz ją przeprowadzał :) )

Pozdrawiam
To ja Ci powiem jedno musisz się wiele jeszcze douczyć jeśli chodzi o temat dwuramówek ;-)

Tomek niewiem czy dobrze widzę ale masz licznik w lampie ??

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-23, 21:37
autor: Łukasz
jarek, możliwe, przez 6 miesięcy mnie na forum nie było i kupę rzeczy pozapominałem :P

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-23, 21:40
autor: tomasz87
Tak licznik mam w lampie. Z napisem WFM ale mam identyczny z napisem WSK. I znalazłem już osłonę łańcucha jak i blachę miedzy puszki.
11.JPG

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-23, 22:06
autor: jarek
Czyli wychodzi na to że masz nowszy model, bo ja widziałem jeszcze z licznikiem w półce.

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-24, 19:55
autor: tomasz87
Zabawa z wsk ciąg dalszy :mrgreen: Jeśli nie mamy dowodu rejestracyjnego (jak ja) Potrzebne nam są takie kwitki do przerejestrowania maszyny. Zaświadczenie z WK w którym wsk jest zarejestrowana i kwit z przeglądu który to wygląda jak na zdjęciu. Jutro z tym śmigam do swojego WK i zobaczymy jak to dalej pójdzie.
kwity.JPG
Rozebrełem przednią lampę. Niestety jest tandetnie pomalowana daletego nawet jej nie czyściłem. Da się wyciągnąć stacyjkę z tej lampy czy jest zgrzewana na stałe ?
lampa.JPG
Lampa już z nowym licznikiem WSK.
lampa2.JPG

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-24, 20:19
autor: jarek
Nie chcę Ciebie martwić ale masz niezgodność numerów nadwozia :P
na zaświadczeniu masz bez znacznika S0, a na badaniu już jest, ja miałem na odwrót i baba się pultła, wiec musiałem gonić do diagnosty żeby poprawił to na papierze. Więc miej to na uwadze jak będziesz uderzał na WK ;-)

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-24, 20:25
autor: tomasz87
Wiem o tym i z diagnostą się zastanawialiśmy ale zauważ,że na tabliczce jest nr zgodny bez S0 ;) Niech się spróbuje czepić :evil:

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-24, 20:33
autor: jarek
Wiesz dlatego ja bym pisał numer bez tego S0 bo na tabliczce wyraźnie masz napisane "numer ramy" i jest bity bez S0, jak coś to pogonisz do diagnosty a on od ręko powinien Ci wystawić nowy papier bez S0, przynajmniej ja tak miałem, ale być może że w WK nikt się nie kapnie, jak coś to mów niech wszystkie dane przepiszą z zaświadczenia, a wszystkie dodatkowe informacje mają na protokole z badania technicznego , na samym dole w uwagach i pokaż to palcem
Ogólnie musisz dużo gadać przy okienku zagadać babkę i sprawiać wrażenie że jesteś bardziej obeznany w temacie od niej :evil:

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-25, 13:10
autor: tomasz87
Po wizycie w WK miłe doznania. Oprócz kolejki 40 osób Pani z wydziału zerknęła w kwity i tylko zapytała jak mi się jeździ bo to był jej pierwszy motocykl :mrgreen: 0 marudzenia opłata i Pani z uśmiechem na ustach wręczyła mi nowe tablice i dowód tymczasowy.
Podsumowując do REJESTRACJI MOTOCYKLA BEZ DOWODU REJESTRACYJNEGO potrzeba nam:
-kwitku z wk gdzie widnieje motocykl (takie zaświadczenie może dostać TYLKO właściciel widniejący w dowodzie)
-kwit z przeglądu
-umowę K/S
-wniosek o rejestracje pojazdu
i tyle. Koszt 121.5zł
TABLICA.JPG
Zaczynam czyszczenie. Boczek przed i po myciu i lekkiej polerce. Efekt dość dobry. Jak reszta częći da się doprowadzić do takiego stanu to będzie ładny motocykl.
BOCZEK PRZED.JPG
boczek po.JPG

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-25, 15:43
autor: jarek
Hehe nieźle, fajnie by było mieć takie miłe panie we wszystkich urzędach :-)
A powiedz jaki masz numer ramy z S0 czy bez, ogólnie to powodzenia przy polerce, rób to powoli ale dokładnie, pamiętaj pośpiech złym doradcą, a motocykle z oryginalnym lakierem mają jednak ten smaczek :D

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-25, 16:01
autor: tomasz87
Nie wiem jarek o nr ramy wpisany gdzie pytasz ? zresztą wszystko masz na fotkach. Z SO mam tylko na kwicie z przeglądu i chyba powinienem był wpisać bez SO no ale nikt mi problemów nie robił.Postaram się nie śpieszyć ale wiesz jak to jest :-) Człowiek się podnieca i chciałby wszystko naraz zrobić. Logo na baku fabrycznie było malowane w 2 kolorach ? z jednej i z drugiej strony widać taki jakby fabryczny niebieski cień.
logo.JPG

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-25, 17:14
autor: jarek
Użyłem skrótu myślowego, oczywiście chodziło mi o numer wpisany w dowodzie rej.
co do loga to było malowane w 2 kolorach w roku 1959, wyraźnie to widać na zbiornikach z białymi boczkami, na tych bordowych to pierwszy raz widzę u ciebie, być może dlatego, że na tym tle jakoś się to gubi, zwłaszcza jeżeli jest to wytarty szparunek.

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-09-25, 21:08
autor: tomasz87
Masz może jarek jakąś fotkę zetki z licznikiem w półce ? Zainspirowałeś mnie i z faktu,że ta lampa co mam idzie do malowania a w gratach wala mi się taki oto komplecik chyba go założę bo mi się mocno podoba :-D co Ty na to ? Nie zlinczujecie mnie za brak zgodności ? ;-)
stara lampa.JPG
według nr ramy tutaj kolega z forum
viewtopic.php?t=8202
ma młodszą z1 ( dość dziwnie podobne nr ramy :-) ) i ma przednie zawieszenie starsze. Więc na 90% będzie i takie u mnie.

Zabrałem się za tylny błotnik. Jest w bdb stanie nie tak jak w większości zetek połamany czy powyginany. Mycie na myjce ciśnieniowej i lekka polerka daje rade. Tak tylko wstępnie przetarty. Dokładną polerkę zostawię na składanie moto do kupy.
blotnik.JPG
blotnik po2.JPG
blotnik po.JPG

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-10-18, 23:47
autor: czarnygomsior
Gdzie masz zamontowany czujnik stopu

Re: Wsk m06-1 1959

: 2012-10-20, 14:21
autor: tomasz87
Czujnik jest przykręcony od wewnętrznej strony ramy na tych "trójkątach" gdzie są stopki pasażera.

Re: Wsk m06-1 1959

: 2013-02-26, 19:33
autor: czarnygomsior
Szukam takiej lampy jak Twoja z otworem na licznik. Masz może taką na sprzedaż albo wiesz, kto ma?

Re: Wsk m06-1 1959

: 2013-03-16, 20:27
autor: tomasz87
Poszukam ale raczej takiej lampy nie mam a swoją jednak będę montował.
Zabrałem się za elektrykę. Na start poszła stacyjka i schemat instalacji. Coś mi mocno nie grało w podłączeniach i doszedłem do wniosku,że mam zepsutą stacyjkę. A oto jak ją naprawiłem :-D
Tak wygląda całość po rozebraniu.Brakuje mi jeszcze takiego "pionka" między kluczykiem a stykiem rozłączającym zapłon.
stacyjka wsk.JPG
Jak widać ułamane mam połączenie od świateł pozycyjnych.
stacyjka.JPG
Wyciąłem z płytki elektronicznej kształt jak na obrazku, przylutowałem 2 druciki i kropkę cyny do poprawy połączenia.
stacyjka2.JPG
Nowy element dolutowałem do pozostałości starej blaszki i wywierciłem małe wgłębienie na skrajną pozycję kluczyka. Odrobina gąbki ma na celu lekkie podniesienie płytki i jej rozłączenie jeśli kluczyk jest w pozycji I i II.
Całość po złożeniu działa bardzo ładnie. Są 3 wyczuwalne pozycje i stacyjki w działa jak wsk-a chciała :D
stacyjka3.JPG

Re: Wsk m06-1 1959

: 2013-05-11, 17:02
autor: tomasz87
Trochę czasu upłynęło więc pochwalę się postępami w doprowadzeniu wsk-i do godnego stanu :-D
Wsk dostała nowe tuleje wahacza wytoczone z poliamidu, stare były dobre ale lekki luz miały ;-)
Profile ramy w środku jak i błotniki od wewnątrz zabezpieczone preparatem do rdzy (choć prawie jej nie było i niech tak zostanie) W zabieraku mamy nowe łożysko jak i nową zębatkę.W kołach są nowe oryginalne okładziny. Elektryka zrobiona od podstaw troszkę zmodyfikowana o diodę prostowniczą zamiast selena, zabezpieczenie ładowania bezpiecznikiem jak i całej linii z aku dalej drugim bezpiecznikiem.
Zawieszenie jak widać zmienione całkiem na inne bo to co było miało jedną lagę lekko skrzywioną a i to z licznikiem w półce jest ładniejsze :-D Licznik dostał nową wskazówkę (starszy typ) przy wymianie połamałem tarczę licznika na 3 części :shock: ale naprawiłem i prawie nie widać uszkodzeń. W przyszłym tygodniu planuję już całkiem skończyć wsk i troszke pośmigać legalnie po drogach. Kilka fot :D
4.JPG
5.JPG
2.JPG
1.JPG
3.JPG